Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@03:12:12 GMT

نقد و بررسی کتاب «شاهنامه از دو منظر» در رویش مهر

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۶۱۴۰

نقد و بررسی کتاب «شاهنامه از دو منظر» در رویش مهر

کتاب «شاهنامه از دو منظر» در موسسه فرهنگی هنری رویش مهر، معرفی و بررسی می شود.

به گزارش ایمنا، از سوی موسسه فرهنگی هنری رویش مهر، جلسۀ معرفی و بررسی کتاب «شاهنامه از دو منظر» با حضور نویسنده کتاب «حسن فشارکی» برگزار می شود.

کتاب «شاهنامه از دو منظر» نوشتۀ «حسن فشارکی» که سال ۱۳۹۵ توسط انتشارات نگاه به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در قسمت هایی از این کتاب آمده است: «نظام قدرت سیاسی در شاهنامه نظام شهریاری است. شاهی که در بخش اسطوره‌ای شاهنامه، مرد است در رأس نظام قرار دارد. این شاه دارای فرّه ایزدی است و معمولا از فرزندان یا نوادگان شاهان پیشین است (فریدون به عللی خاص تا حدی مستثنی است). پهلوانان در ذیل پادشاهان و تابع دستورات آنها بودند ولی گاهی نیز آنها می‌شوریدند و تذکراتی می‌دادند و تندی‌هایی هم می‌کردند. ماجرای رستم و کاووس در جریان حمله سهراب به ایران معروف است. رستم با تندی و پرخاش نسبت به شاه از کاخ او خارج می‌شود و گودرز میانجی‌گری می‌کند. پهلوانان گاهی سلسله شاهی را نیز تغییر می‌دادند، مثلا زال سلسله شاهی نوذر را به زو و سپس به کیقباد تغییر می‌دهد».

همچنین در پشت جلد کتاب می خوانیم: «مخاطب این نوشتار اقشار میانی جامعه هستند. آشنایان بافرهنگ خودی و آماده برای درک فرهنگ نوآیین. بنابراین رویکرد نگارنده نه پژوهشی، بلکه آموزشی و انگیزشی است. کنکاش در الفاظ یا اسطوره‌های شاهنامه که بسیاری به آنها پرداخته‌اند، نیست. با برجسته کردن آموزه‌های ارزشمند و نقد نظرات احتمالا مخرب آن است. می‌گویم «احتمالا مخرب» چون ما نه از بطن متون کهن آگاهیم و نه به آن نیاز داریم. این عملکرد آنها و برداشت شخصی ما از آنهاست که در زندگی‌مان تأثیرگذار است. نگارنده امیدوار است که جریان روشنفکری ایران کم‌کم معطوف به زندگی واقعی شود».

علاقمندان برای حضور در جلسۀ معرفی و بررسی کتاب «شاهنامه از دو منظر» می توانند ۲۹ آبانماه ساعت ۱۸:۱۵ به موسسه فرهنگی هنری رویش مهر، واقع در خیابان چهارباغ بالا، چهارراه نظر به سمت سی و سه پل، کوچه مجید پور معراج، شماره ۱۶ پلاک ۱۰ مراجعه کنند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت

قهرمان شاهی مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه گفت : پرونده مباشرت و حمل ۲۴ هزار لیتر گازوئیل به ارزش پنج میلیارد و ۵۴۱ میلیون ریال برای تبعه عراقی به عنوان راننده تریلر حامل کالای قاچاق در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه افزود: شعبه با توجه به مستندات، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، متهم را به پرداخت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریال جزای نقدی معادل سه برابر ارزش کالا محکوم کرد.

به گفته شاهی با گزارش پلیس آگاهی قصرشیرین پیرامون کشف سوخت قاچاق از یک دستگاه تریلر، پرونده این تخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده بود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر
  • برپایی نمایشگاه آثار آندره سوروگیان درباره شاهنامه در ایروان
  • راهیابی نوجوان سمنانی به جمع استعدادهای نویسندگی کشور
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت
  • رویش دشت شقایق در اردستان
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • جریمه ۱۶میلیاردی تبعه عراقی برای قاچاق سوخت
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • مراحل پایانی طرح الزام ثبت رسمی معاملات غیر منقول در مجمع تشخیص