Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@18:10:25 GMT

شرکت 6737 نفر در جشنواره قصه گویی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۶۱۹۵

شرکت 6737 نفر در جشنواره قصه گویی

به گزارش خبرگزاری برنا در  آذربایجان شرقی، در این نشست معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه تربیت قصه گو است و قصه‌گویی صرفاً یک تکنیک نیست، بلکه فرایندی است که یاد دهنده و یادگیرنده با یکدیگر تعامل زیادی دارند.

رضا قمرزاده با بیان اینکه در کل جشنواره ۶ هزار و ۷۳۷ نفر قصه‌گو شرکت کرده‌اند،گفت: از این تعداد یک هزار و 265 قصه‌گوی آزاد، 473 قصه‌گوی پدربزرگ و مادربزرگ، 152 قصه‌گوی فراگیر، 141 قصه‌گوی مربی ادبی، 44 قصه گوی خدمات کانونی و 17 قصه‌گوی مربی پستی، 90 قصه‌گوی مربی سیار، یک هزار و 191 قصه‌گوی مربی فرهنگی، 166 قصه‌گوی مربی هنری و سه هزار و 174 قصه‌گوی نوجوان می‌باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برگزاری چنین جشنواره‌ای را یک اتفاق کم‌نظیر عنوان کرد و افزود: خروجی این کار تربیت تعداد بسیاری قصه‌گو است و به‌عبارتی‌دیگر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربیت این نسل را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: تدابیر لازم در جهت برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در 31 استان با شرکت بیش از 1500 مخاطب اتخاذ شده است.

 قمرزاده بابیان اینکه عمری از زندگی را با قصه‌های مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها خوابیده‌ایم، اظهار داشت: امروز نیز باوجود پیشرفت‌های موجود علی‌الخصوص بحث فضای مجازی، قصه‌گویی همچنان طراوت خود را حفظ کرده و اکثر کودکان خواب خود را با قصه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها شروع می‌کنند.

دبیر بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور با تأکید بر اینکه قصه‌گویی یک روش تربیتی غیرمستقیم است، ادامه داد: مهم‌ترین فعالیت کانون پس از کتاب و کتاب‌خوانی بحث قصه‌گویی بوده که از همان موضوع کتاب و کتاب‌خوانی نشات می‌گیرد.

قمرزاده بیان کرد: این جشنواره در موضوع‌های آزاد با درون مایه آموزشی تربیتی ویژه قصه‌گویان ایرانی و خارجی، رضوی ویژه قصه‌گویان ایرانی، ادبیات فولکلور، شاهنامه و...  ویژه قصه گویان ایرانی برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه  سال گذشته ۳۸ قصه‌گو از کشورهای دیگر در این جشنواره شرکت کرده بودند، ادامه داد: برای اولین بار پارسال قصه‌گوی ترکی هم در جشنواره داشتیم که یک حرکت خوبی بود و شرکت‌کننده قصه‌گوی ترک، قصه موردنظر خود را به‌خوبی و تأثیرگذار ارائه کرد.

قمرزاده اظهار داشت: در مرحله بین‌المللی مترجمانی در کنار قصه‌گوها حضور خواهند داشت تا برای مخاطبان متن قصه را ترجمه کنند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، در خصوص بخش ادبیات عامه و فولکلور بیان کرد: این بخش در راستای حفظ قصه ادبیات فولکلور ارائه‌شده و در این بخش ۴۷۳ پدربزرگ، مادربزرگ شرکت کرده‌اند که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد آمار شرکت‌کنندگان افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: با برگزاری مرحله منطقه‌ای می‌توانیم هنرنمایی زنده شرکت‌کننده‌ها را بهتر و ملموس‌تر ببینیم و این قطعاً در ارزیابی و داوری نیز تأثیر بسزایی خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان گفت دراین جشنواره از بین 30اثر 16اثربرای اجرا انتخاب شدند که ازبین آنها 2 اثر بعنوان برگزیده به جشنواره کشوری راه می‌یابند.
اکبر خدادادی  افزود: در این جشنواره 6اثررعروسکی 8اثرصحنه ای و 2اثر خیابانی بودند

 نقالی «کیومرث» از فاطمه رویا از بخش آزاد، نمایش‌های عروسکی «من آیدا را نمی‌فروشم» به کارگردانی محبوبه نژادصادقی از کانون پرورش فکری شماره ۵ شهر کرمان، «اصل رنگ دل‌هاست» به کارگردانی فائزه خسروی از کانون پرورش فکری شماره یک بردسیر، «قول بچه‌قورباغه» به کارگردانی فاطمه محمودی از کانون پرورش فکری شماره ۵ شهر کرمان و «حراج» به کارگردانی سعید قاسمی‌زاده راوری در نوبت صبح اولین روز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در سالن باران اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان دیروز اجرا شد.
 نمایش‌های «خیلی شیک و مجلسی»، «معجون اخلاق»، «برف می‌بارد» و «سیاه‌وسفید» به کارگردانی اعظم کارآموزیان و «کودکان خیابانی» به کارگردانی احسان رضوانی از بخش آزاد در نوبت عصر روز اول جشنواره اجرا داشتند.

نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بخش‌های صحنه، عروسکی و زنده – عروسکی برای شرکت‌کنندگان ۷ تا ۲۲ سال در مراحل استانی برگزار می‌شود و از هر استان سه گروه برگزیده به مرحله کشوری معرفی می‌شوند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تولید روزانه ۹۰۰ تن پسماند شهری و خانگی در استان مرکزی
  • ارسال بیش از ۱۴۰۰ نامه از طرف طبیعت
  • برترینهای مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در کرمان
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی عکس "یاریگران زندگی" 
  • اختصاص فضایی در بافت تاریخی یزد برای دبیرخانه قصه‎‌گویی
  • لزوم اختصاص فضایی در بافت تاریخی برای دبیرخانه قصه گویی
  • چشم هند به «ببعی» و «کارتونی‌ها» روشن می‌شود
  • «ببعی» با یک انیمیشن تلویزیونی دیگر راهی هند شد
  • حضور «ببعی» و «کارتونی ها» در جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان سی‌ام‌اس لاکناو
  • چشم هند به «ببعی» روشن می‌شود