Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-24@06:20:28 GMT

نفت ایران بشکه ای 63 دلار و 82 سنت فروش رفت

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۶۲۴۶

نفت ایران بشکه ای 63 دلار و 82 سنت فروش رفت

قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به 10 نوامبر (19 آبان‌ماه) با سه دلار و 78 سنت افزایش به 63دلار و 82 سنت برای هر بشکه رسید.

ایران آنلاین / در هفته های اخیر، افزایش امیدواری برای تمدید طرح کاهش تولید نفت توسط اوپک و غیر اوپک و کاهش نفت مازاد از بازارها، قیمت نفت روندی افزایشی داشته به طوری که نفت در کانال 60 دلاری در حال خرید و فروش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تشدید تنش های سیاسی در منطقه خاورمیانه و خلیج فارس نیز موجب رشد قیمت نفت شده است.
در این راستا، مدیریت کل اوپک و روابط با مجامع انرژی وزارت نفت اعلام کرد: قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به 10 نوامبر (19 آبان‌ماه) با بیش از سه دلار و 78 سنت افزایش به 63 دلار و 82 سنت برای هر بشکه رسید
میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای سال 2017 تاکنون 50 دلار و 79 سنت برای هر بشکه بوده است.
قیمت نفت خام سنگین ایران نیز در دوره مورد بررسی 2 دلار و 82 سنت برای هر بشکه افزایش یافت و به 60 دلار و 15 سنت برای هر بشکه رسید.
قیمت سبد نفتی اوپک نیز به 61 دلار و 66 سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته 2 دلار و 94 سنت افزایش یافته است.
قیمت نفت خام شاخص دبلیو.تی.آی در هفته منتهی به 10 نوامبر، 2 دلار و 45 سنت افزایش یافت و به 57 دلار و پنج سنت برای هر بشکه رسید. در هفته مورد بررسی قیمت نفت خام شاخص برنت سه دلار و 40 سنت، افزایش یافته و به 64 دلار و 24 سنت برای هر بشکه رسیده است.
قیمت نفت خام شاخص‌های دوبی و عمان نیز به ترتیب 61 دلار و 67 سنت و 61 دلار و 71 سنت برای هر بشکه بوده است که نسبت به هفته گذشته به ترتیب 2 دلار و 90 سنت و سه دلار و یک سنت افزایش نشان می‌دهد.
 هفته گذشته در گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد با توجه به افزایش تقاضا و کاهش تولید نفت، عرضه مازاد این کالا در سال آینده میلادی کمتر خواهد شد.
بر اساس پیش بینی اوپک، در سال آینده میلادی تقاضا برای نفت تولیدی این سازمان به 33 میلیون و 420 هزار بشکه در روز می‌رسد که 360 هزار بشکه نسبت به برآورد پیشین این سازمان بالاتر است.
میزان صادرات نفت ایران اکنون حدود 2.6 میلیون بشکه در روز است که حدود 60 درصد آن به بازارهای آسیا و بقیه کشورهای اروپایی صادر می شود.

/ایرنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بهای جهانی نفت

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  به نقل از پایگاه اینترنتی اویل پرایس که قیمت لحظه‌ای نفت را در بازار‌های جهانی منتشر می‌کند، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت، WTI) برای تحویل در ماه مه روز سه شنبه ساعت ۰۵:۱۰ به وقت نیویورک (۱۳:۴۰ به وقت تهران)، با شش صدم درصد افزایش نسبت به روز قبل، ۸۱ دلار و ۹۳ سنت معامله شد.
بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژوئن نیز با یک دهم درصد افزایش، به ۸۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • افزایش بهای جهانی نفت
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • خرید و فروش دلار متوقف شد/ قیمت دلار تا چه کانالی تغییر می‌کند؟
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان