Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانواده مهندس تونسی که به دست عوامل رژیم صهیونیستی در سال 2016 ترور شد، سکوت مقامات کشورشان را در قبال این پرونده محکوم کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، خانواده مهندس محمد الزواری که در سال ۲۰۱۶ به ضرب گلوله به قتل رسید، خواهان پرده برداشتن از جزئیات تحقیقات صورت گرفته در این زمینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الزواری ۴۹ ساله در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۶ در شهر صفاقس واقع در مرکز تونس ترور شد و جنبش حماس در آن زمان مسئولیت این ترور را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

مهندس الزواری یکی از کارشناسان حماس در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین بود. یکی از مسئولان این جنبش روز پنجشنبه اعلام کرد که جاسوس‌های رژیم صهیونیستی با استفاده از پاسپورت‌های بوسنیایی برای ورود به تونس و ترور وی اقدام کردند.

ماجده صالح، همسر این مهندس ترور شده می‌گوید که امیدوار است حق الزواری ضایع نشود و این پنهان کاری از سوی مسئولان تونس هرچه سریعتر به پایان برسد.

وی در ادامه افزود: امیدوارم که پرونده ترور همسرم بسته نشود و بار دیگر تحقیقات در خصوص او آغاز گردد. ما مطمئن هستیم که اسرائیل در این ترور دست داشته و برخی گروه‌های مشخص نیز در ترور الزواری دست داشتند اما این افراد چه کسانی هستند؟

رضوان الزواری برادر محمد الزواری عنوان کرد: مساله‌ای که تاسف ما را برمی‌انگیزد این است که مسئولان تونسی تلاش دارند تا این پرونده به فراموشی سپرده شود ما سوال‌های زیادی از مسئولان کشور داریم و آنها باید به این سوالات جواب دهند.

ترور الزواری در مقابل منزلش، موجی از تنش و بحث و جدل را در تونس به وجود آورد به طوری که دولت اعلام کرد عوامل بیگانه در ترور دست داشتند.

از سوی دیگر خمیس الجهیناوی، وزیر خارجه تونس اعلام کرد که هیچ اطلاعی در خصوص وجود هماهنگی میان جنبش حماس و طرف‌های رسمی در کشورش در خصوص تحقیقات در این زمینه ندارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است

به گزارش صدای ایران، ارایل لین، سیاستمدار راستگرا و عضو حزب لیکود، در گزارشی به این موضوع میپردازد که نباید بخاطر درخواست احساسی عده‌ای در داخل جامعه رژیم صهیونیستی، با ایران وارد جنگ شد چرا که اکنون اسرائیل توانایی انجام چنین کاری را ندارد و عملیات ترور سردار زاهدی، یک اقدام کوته بینانه بود.

ارایل لین در این گزارش می‌نویسد:

«از زمان حمله ایران، فضای شکل گرفته در اسرائیل که ریشه‌های عاطفی آن را به راحتی می‌توان فهمید، این است که اسرائیل باید به حمله ایران پاسخ دهد. این فضا و اظهارات متعدد آن، از جمله برخی گزارش‌ها در رسانه ها، مرا به یاد کتاب "رژه حماقت" باربارا تاچمن می‌اندازد، که در آن او توصیف می‌کند که چگونه کل ملت ها، در حماقتی که توصیف آن دشوار است، در کشمکش‌های غیرضروری فرو می‌روند که به بهای ریخته شدن خون‌های زیادی از آنها تمام شد ولی هیچ سودی برای آنها نداشت.»

دیگر خبرها

  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • سه قلوهای رادکانی در انتظار حمایت مسئولان + فیلم
  • تاکتیک رسانه‌ای واشنگتن پست در قبال عملیات وعده صادق
  • سیاستمدار اسرائیلی: الان وقت جنگ با ایران است؟ / ترور سردار زاهدی یک تصمیم کوته بینانه است
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • سیاست بایدن در قبال فلسطین می‌تواند به شکست وی در انتخابات منجر شود
  • روایت روزنامه عبری از فروپاشی بازدارندگی اسرائیل
  • سکوت برای کاهش تنش؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران
  • «سکوت برای کاهش تنش»؛ سیاست اسرائیل در برابر قدرت نظامی ایران