Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از وبدا، دکتر دارابی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این بازدید گزارشی از خدمات ارائه شده به زائران بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) ارائه داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این بازدید با اشاره به آمادگی ۶۵ بیمارستان استان برای ارائه خدمات به زائران پیاده اظهار داشت: خدمات درمانی و بهداشتی در سه سطح به صورت رایگان به زائران ارائه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در مشهد ۱۵ پایگاه سلامت به زائران مستقر در مراکز اسکان؛ خدمات درمانی رایگان را ارائه داده و تلاش شده تا داروهای مورد نیاز نیز در حد توان و به صورت رایگان در اختیار زائران پیاده قرار گیرد.

دکتر دارابی گفت: در مشهد تعداد تخت های دیالیز از ۵۰۱ تخت در سال ۹۵ به ۵۵۶ تخت در سال ۹۶ ارتقا یافته است که می تواند از نگرانی بیماران دیالیزی در سفر بکاهد.

وی از فعال بودن تمام مراکز مراقبت های ویژه در کلیه بیمارستان ها خبر داد و افزود: ۶۳ آزمایشگاه خصوصی و دولتی در مشهد و ۱۱۴ آزمایشگاه در استان فعال می باشند و این در حالی است؛ که ۱۱۱ درمانگاه شبانه روزی در مشهد و ۱۳۷ درمانگاه شبانه روزی در استان آماده ارائه خدمات می باشند.

دکتر دارابی از خدمت رسانی هزار نیرو در اورژانس ۱۱۵ خبر داد و افزود: پنج پایگاه شهری و جاده ای به همراه پنج دستگاه آمبولانس؛ به پایگاه های اورژانس ۱۱۵ در کل شهر افزوده شده است و ما در واقع از ۱۹۴ پایگاه اورژانس همراه با ۲۱۴ آمبولانس جهت خدمت رسانی به مردم بهره می بریم.

وی تاکید کرد: علاوه بر دو بالگرد دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سبزوار و بالگرد هلال احمر، پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس در مشهد و دانشگاه ها و دانشکده های نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و گناباد در این مدت فعال خواهند بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بیان داشت: در این ایام ۱۴۹ داروخانه شبانه روزی در سطح استان فعال می باشد؛ که از این تعداد ۵۷ داروخانه در مشهد قرار دارد. همه دانشکده ها و دانشگاه های داخل استان نیز داروخانه های شبانه روزی خود را که حدود ۳۶ مورد می باشد فعال نگاه خواهند داشت و در این مدت بازدیدها و نظارت ها از داروخانه ها دایر می باشد.

وی افزود: در حوزه بهداشت ۱۵۰ تیم نظارتی دیده شده است تا بتوانند نظارت های لازم خود را بر توزیع غذا، بهداشت اماکن، توزیع آب، بهداشت اقامت سراها، محل اسکان، دفع زباله و ... داشته باشند.

دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، به همراه دکتر دارابی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر بهرامی معاون بهداشت، دکتر بدیعی معاون درمان و جمعی از مدیران و مسئولان دانشگاه با حضور در پایگاه های خدمات رسانی به زائران پیاده در محورهای برون شهری در جریان روند خدمات رسانی بهداشتی و درمانی قرار گرفت.

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد. دکتر رضا آذریان افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است. وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و موسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است. آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است. مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است. شایان ذکر است مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۷ با عنایت تولیت معظم وقت آستان قدس رضوی و با تجمیع دو مرکز مشاوره حرم مطهر و آستان مهر رضوی افتتاح گردید. این مرکز با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی به نیاز‌های مشاوره‌ای زائران و مجاوران، مبتنی بر مدل‌های مشاوره و آموزه‌های دینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • تزریق ۵۸۴ هزار دز واکسن فلج اطفال در خراسان رضوی
  • گرامیداشت مدیر عامل فقید مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی
  • ۱۲ هزار خادم در قم در ماه مبارک رمضان به زائران و روزه‌داران خدمت کردند
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • ارائه عنوان بهترین مقاله در کنگره پزشکی هسته‌ای آمریکا به عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد