Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اهالی روستای سنی‌نشین جمالده همه ساله در ایام پایانی ماه صفر منازل خود را آماده حضور و پذیرایی از زائران پیاده می‌کنند، مردمانی مهربان و مهمان‌نواز که امکانات منازل و دست‌رنج کشاورزی و دام‌پروری خود را با اخلاص برای رفاه و استراحت زائران پیاده ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رونق گرفتن ارائه خدمت به زائران پیاده در سال‌های اخیر
کار پذیرائی از زائران پیاده در روستای جمالده از حدود 16 سال قبل و با حضور زائران معدود و انگشت‌شمار در این روستا انجام می‌شد اما در سال‌های اخیر که زیارت پیاده حضرت رضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر رونق بیشتری گرفته و کاروان‌های متعددی برای رسیدن به مشهد از این مسیر عبور می‌کنند، پذیرایی از زائران رضوی در این روستا بیشتر دیده می‌شود.

رحیم غفوری، از اهالی روستای جمالده و رابط هماهنگی زائران پیاده در روستا جمالده در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: امسال به طور متوسط در ایام پایانی ماه صفر بیش از دو هزار زائر پیاده امام رضا(ع) مهمان روستای جمالده بوده‌اند اما سال‌هایی هم بوده که در این روستا تا حدود 10 هزار زائر در منازل روستائیان اسکان داده شده‌اند.
منازل مردم روستا در اختیار زائران پیاده قرار می‌گیرد
وی ادامه داد: همه منازل روستا در صورت نیاز برای اسکان کاروان‌ها و زائران پیاده آماده می‌شود و اهالی روستا طی مدت زمان اسکان زائران، خدمات رفاهی، بهداشتی و تغذیه‌ای ارائه می‌کنند و می‌توان گفت شب‌هایی بوده که ما حدود 700 نفر را در روستا اسکان داده و از آن‌ها پذیرایی کرده‌ایم.
غفوری افزود: روستای ما حدود 300 سال قدمت دارد و ما برای عشق به اهل‌بیت(ع)، همبستگی مسلمانان و خدمت به زائران امام رضا(ع) کار اسکان و خدمت‌رسانی را ادامه می‌دهیم و برای تقویت امکانات خود همواره با مجموعه‌های رفاهی زائران مثل میقات‌الرضا(ع) در ارتباط هستیم.
این خدمت‌رسانی به زائران پیاده در حالی است که هوای این روزها سرد است، البته در چند سال اخیر سرما و برف، سختی بسیاری را برای اهالی روستا به وجود می‌آورد زیرا این روستا هنوز گازکشی نشده ولی عشق به خاندان پیامبر(ص) و شوق خدمت به زائران امام رئوف(ع) باعث شده تا بدون گاز و با نفت مقدمات پذیرایی را از زائران فراهم کنند؛ حاج رحیم در این خصوص به ما گفت: امیدواریم با اتصال خطوط انتقال گاز به روستا روند خدمت‌رسانی ما با آسانی بیشتر همراه شود.

نیازمند امکانات بیشتری برای ارائه خدمت بهتر هستیم
نورالدین نورالدینی، دهیار روستای جمالده در گفت‌وگو با ایکنا، جمعیت ساکن در این روستا را بیش از 460 نفر در قالب 120 خانوار عنوان کرد و گفت: اسکان زائران با محوریت منازل روستا انجام می‌شود و متأسفانه امکانات سازمانی و نهادی برای اسکان هرچه بیشتر و بهتر زائران در اختیار ما نیست.
وی اظهار کرد: قول‌های متعددی از سوی مسئولان برای ایجاد امکانات رفاهی هرچه بیشتر از زائران امام رضا(ع) در روستا جمالده داده شده، بارها درخواست ایجاد سوله‌ای جهت اسکان و پذیرایی زائران را داده‌ایم اما به این درخواست‌ها پاسخی داده نشده است.
نورالدینی بیان کرد: در دیدار اخیری که با مسئولان استانداری خراسان رضوی داشته‌ایم بنا شده تا پس از ایام عزاداری ماه صفر، طی یک جلسه در استانداری خراسان رضوی بیان پیشنهادات در راستای ارائه خدمت به زائران پیاده در روستای جمالده را پیگیری کنیم.
وی با اشاره به اینکه روستای جمالده اولین استراحتگاه زائران پیش از همه موکب‌های فعلی مسیر جاده زیارت بوده است، اضافه کرد: همه ما مسلمانیم و حس نوع‌دوستی را در خود داریم و اهالی این روستا برای استقبال از زائران پیاده مشتاقانه درب منازل خود را باز می‌کنند.

با اتحاد در مسیر زنده‌ نگه‌داشتن اسلام گام برمی‌داریم
نورالدینی ادامه داد: مردم روستا برای اتحاد و همبستگی هرچه بیشتر مسلمانان و در پاسخ به ندای رهبر انقلاب کار ارائه خدمت به زائران امام رضا(ع) را ادامه می‌دهند و متحدانه در زنده مسیر ‌نگه‌داشتن شعائر دین اسلام گام برمی‌دارند، شیعیان با پیاده‌روی زیارتی و اهل‌سنت با مراسم‌های دیگری به اقامه دین اسلام می‌پردازند، مهم این است که دین استوار بماند.
دهیار روستا جمالده گفت: ما نیز ائمه اطهار(ع) و امام رضا(ع) را واسطه ارتباط خود و خداوند قرار می‌دهیم و خواسته‌های خود را از ایشان طلب می‌کنیم و از امام رضا(ع) می‌خواهیم تا شفاعت ما را نزد خداوند انجام دهد.
جوان‌ترهای روستا خود پیاده به مشهد می‌روند
وی اظهار کرد: در سال‌های اخیر حتی برخی از اهالی جوان و نوجوان روستا همراه کاروان‌های روستاهای مجاور به زیارت امام رضا(ع) می‌روند، در طول سال نیز کاروان‌های زیارتی از روستا جمالده به مشهد اعزام می‌شوند، حتی روستاهای شیعه‌نشین مجاور برای برگزاری مراسمات مذهبی خود از اهالی روستای ما دعوت می‌کنند و ما نیز دعوت آنان را می‌پذیریم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟

تهران شهری بزرگ و شلوغ است؛ اما در گوشه و کنار آن می‌توان جایی دنج و آرام برای خلوت‌کردن یا چند قدم پیاده روی انتخاب کرد. برخی افراد برای تناسب اندام و برخی دیگر برای رفع دلتنگی عاشق پیاده روی هستند.

به گزارش دلتا مگ، اگر شما هم به‌دنبال جایی آرام و دنج می‌گردید، برای آشنایی با بهترین مکان‌های پیاده روی در تهران، مطلب ما را دنبال کنید.

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان از جمله محبوب‌ترین پارک‌های جنگلی در شرق تهران است. این بوستان در منطقه بلوار هنگام قرار دارد. بلوار هنگام این پارک را به دو بخش شرقی و غربی تبدیل می‌کند. در هر دو بخش پارک، مسیرهای پیاده روی بسیار عالی و دوست‌داشتنی وجود دارند. شیب مسیرهای پیاده روی بخش شرقی پارک تا حدودی از بخش غربی بهتر است.

خیابان کوهستان تهران

خیابان کوهستان از بلوار استقلال در شرق تهران آغاز می‌شود و به بزرگراه بابایی می‌رسد. این مسیر از کنار پارک جنگلی عبور می‌کند و آب‌وهوایی بسیار عالی دارد. خیابان کوهستان دارای یک مسیر پیاده روی بسیار بزرگ است. پس می‌توانید با خیال راحت در پیاده روی عریض این خیابان پیاده روی کنید و از هوای خوش لذت ببرید.

بوستان نهج البلاغه

بوستان نهج‌البلاغه با ۳۵هکتار وسعت، از جمله بزرگترین پارک‌های تهران محسوب می‌شود. این پارک در محدوده غرب تهران به حساب می‌آید. وقتی که وارد بوستان نهج‌البلاغه می‌شوید، احساس می‌کنید که در یک جای دیگر هستید. انگار که از بافت تهران ناگهان خارج شده‌اید. وقتی که خودتان را بخش مرکزی پارک برسانید ، کلا از هیاهو و شلوغی شهر جدا می‌شوید. این پارک از جمله بهترین پارک‌های تهران است. در این پارک مسیر پیاده روی بسیار بزرگ و استاندارد وجود دارد.

دربند

خب حالا که صحبت از دربند شد، چرا خود دربند را به لیست بهترین مسیر پیاده روی در تهران اضافه نکنیم؟ دربند از جمله زیباترین مناطق ییلاقی تهران است. این منطقه سالیان سال است که پاتوق جوانان و خانواده‌های تهرانی به حساب می‌آید. بسیاری از ورزشکاران نیز این مسیر را برای کوهنوردی و ورزش انتخاب می‌کنند. مسیر دربند به نوعی از ابتدای میدان تجریش آغاز می‌شود. می‌توانید از تجریش تا میدان دربند را با ماشین بروید؛ اما پیاده روی تا خود میدان دربند هم صفایی دارد.

خیابان ولیعصر

خیابان ولیعصر از جمله معروف‌ترین خیابان‌های تهران و البته خاورمیانه است. این خیابان طولانی‌ترین خیابان در تمام خاورمیانه به حساب می‌آید. خیابان ولیعصر تهران از میدان راه آهن آغاز می‌شود و تا میدان تجریش ادامه دارد. مسیر پیاده روی خیابان ولیعصر از جمله طولانی‌ترین مسیرهای پیاده روی در تهران به حساب می‌آید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهلت یک هفته‌ای فرماندار میاندوآب برای جمع‌آوری سدمعبر
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • برق ۴۴۵ روستا‌ی سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • خدمت پزشکان قمی، به بیش از ۵ هزار نفر در اندیکا
  • روستای ورقستان شهرستان رزن قطب تولید موزیک سازی استان همدان
  • ۶۵ روستای خراسان جنوبی آبرسانی شد
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم
  • بهترین مسیرهای پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟
  • بهترین مسیر‌های پیاده‌روی تهران کدام‌اند؟