Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: به صورت جدی در حال تلاش برای بازگشایی مدارس مناطق زلزله از روز دوشنبه هفته جاری (29 آبان) هستیم.

سلیمان محبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: آموزش و پرورش آمادگی کافی برای بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان مناطق زلزله زده در کلاس های درس را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تخریب بسیاری از مدارس در مناطق زلزله زده گفت: در عین حال مدارسی نیز هستند که سالم مانده و امکان حضور دانش آموزان در آن ها وجود دارد.
محبی خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا مدارس مناطق شهری نقاط زلزله زده را در 2 و یا حتی سه شیفت برگزار کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در مناطق روستایی نیز اگر مدارس آن ها قابل استفاده نباشد با استقرار کانکس و یا در چادر کلاس ها را برپا می کنیم.
وی گفت: مدارس سایر نقاط استان کرمانشاه از امروز بازگشایی و دانش آموزان در کلاس های درس حضور یافتند.

** آمادگی خیران برای ساخت سه مدرسه در مناطق زلزله زده
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه نیز در گفت و گو با ایرنا، از امضا تفاهم نامه برای ساخت 2 مدرسه 2 و 6 کلاسه در سرپل ذهاب توسط بنیاد شهیدان تقی زاده و همچنین یک مدرسه دیگر در روستای حریر دالاهو توسط عبدالسعید رستمی از خیران مدرسه ساز استان خبر داد.
مرزبان نظری، همچنین از تخریب 78 مدرسه با 415 کلاس درس در مناطق زلزله زده استان خبر داد و گفت: سرپل ذهاب با تخریب 29 مدرسه متشکل از 158 کلاس درس بیشترین آسیب را در این بخش متحمل شده است.
وی یادآوری کرد: 757 باب مدرسه در مناطق زلزله زده استان شامل سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و گیلانغرب وجود دارد که 2 هزار و 854 کلاس درس در آن ها وجود دارد.
نظری ادامه داد: با توجه به این وضعیت به 250 دستگاه کانکس برای استقرار اضطراری دانش آموزان و آغاز فعالیت های آموزشی در منطقه نیاز داریم.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه رخ داد که تا عصر جمعه 436 کشته و بیش از 10 هزار و 203 مصدوم در استان داشته است.
در این حادثه 21 دانش آموز و 2 فرهنگی نیز جان باختند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۶۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از پیش‌بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدعلی زورآوند امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، از امروز (چهارشنبه) تا شنبه هفته آینده، به استثنای وزش باد در ساعاتی از امروز، پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان پیش بینی نمی‌شود.

وی افزود: به دنبال این وضعیت، سامانه‌ای ناپایدار از روز یکشنبه تا پایان هفته جو منطقه را تحت تأثیر می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه یاد شده که در روزهای یکشنبه و دوشنبه سبب بارش‌هایی، غالباً به صورت رگبارهای موقت و پراکنده بهاری خواهد شد.

وی ادامه داد: از روز سه شنبه تقویت شده ضمن کاهش نسبی دمای هوا، به تدریج شرایط را برای بارندگی نسبتاً گسترده در سطح استان فراهم خواهد کرد.

به گفته زورآوند دمای هوای روزانه که تا روز شنبه، با روندی آرام افزایش می‌یابد؛ در روزهای یکشنبه و دوشنبه تغییرات چندانی نخواهد داشت.

کد خبر 747637

دیگر خبرها

  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس شهرستان بوکان به مناسبت هفته زمین پاک
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • افزوده شدن۶ کلاس درس به فضا‌های آموزشی شهرستان خواف