Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-25@22:36:20 GMT

طاها شریعتی؛ مهمترین نامزد ایران در جوایز سال آسیا

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۷۲۰۲

طاها شریعتی؛ مهمترین نامزد ایران در جوایز سال آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا فهرست نامزدهای کسب عناوین برتر سال 2017 قاره کهن را اعلام کرد که ایران در سه بخش برای کسب عنوان برتر نامزد شد.

به گزارش "ورزش سه"، طبق روال هر سال کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارد طی مراسمی خاص این بار به میزبانی بانکوک تایلند مراسم بهترین های سال فوتبال قاره کهن را برگزار کند که این مراسم طبق هماهنگی های به عمل آمده روز 29 نوامبر 2017(هشتم آذرماه 96) با حضور مهمانان ویژه برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنا به فهرستی که AFC در بخش های مختلف منتشر کرده است فوتبال ایران در سه بخش بهترین فدراسیون، بازیکن جوان سال و بازیکن برتر فوتسال کاندید کسب عنوان برترین ها شده است اما در مهمترین بخش ها که انتخاب بازیکن برتر بازیکن سال آسیا و همچنین مربی برتر است هیچ کاندیدایی از ایران در جمع نفرات معرفی شده حضور ندارند.


در بخش بهترین بازیکن سال آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا همان طور که پیش بینی می شد عمر الخریبین ستاره سوریه ای را بعد از درخشش در بازی های لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن الهلال همین طور مقدماتی جام جهانی 2018 با سوریه در میان کاندیداها قرار داد تا رقابت او با عمر عبدالرحمان مرد سال 2016 آسیا و وو لی از چین جالب توجه باشد. عنوانی که به جای این مهاجم سوری می توانست در اختیار مهدی طارمی ستاره ملی پوش پرسپولیس قرار بگیرد اما ...


قرار گرفتن دو کاندیدا از ایران در بخش بهترین فوتسالیست سال تقریبا شانس فوتسالی ها برای کسب دوباره این عنوان را دو چندان کرده است اما این که AFC چرا در بخش لژیونرها همچنین داور برتر سال آسیا هیچ نماینده ای از ایران را انتخاب نکرده نیز جای بسی تامل است. طاها شریعی مدافع بلند قامت نوجوانان ایران هم بعد از درخشش در جام جهانی زیر 17 سال در هند رقابت جالبی با دو کره ای برای کسب عنوان جوان اول قاره کهن خواهد داشت، بخشی که می توانست شاهد حضور یکی دیگر از نوجوانان ایرانی هم باشد.


در بخش برترین مربی سال آسیا مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا بدون توجه به رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 دو مربی ژاپنی را در کنار پوستگوگلو سرمربی استرالیا برترین مربی سال گذشته قاره کهن معرفی کردند آن هم بدون توجه به عملکرد فوق العاده کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی ایران که رکوردهای بسیار زیادی را در سال 2017 جابه جا کرد.


مراسم انتخاب بهترین های سال آسیا تحت عنوان AFC Dream Asia Award 2017 روز 28 نوامبر با حضور همه کاندیداها در بانکوک تایلند برگزار می شود، مراسمی که در تب و تاب مراسم قرعه کشی جام جهانی می تواند همه نگاه ها را به فوتبال قاره کهن معطوف کند.نامزدهای کلی ایران مراسم به این شرح است:

 

 

جایزه آسیای رویایی AFC


جایزه آسیای رویایی ای اف سی برای تقدیر از کسانی که تعهد فوق العاده ای برای توسعه اجتماعی با استفاده از فوتبال به عنوان ابزاری برای تغییر استفاده کردند، اهدا می شود. این جایزه می تواند به فرد یا سازمان، ان جی او یا عضو یک اتحادیه اهدا شود.


فدراسیون فوتبال چین
فدراسیون فوتبال ژاپن
فدراسیون فوتبال سنگاپور

 

 


جایزه فدراسیون سال AFC


این جایزه به یکی از فدراسیون های عضو ای اف سی که فعالیت قابل توجهی در زمینه توسعه فوتبال در همه سطوح در آن کشور داشته، اهدا می شود؛ این شامل فوتبال پایه و جوانان، فوتبال زنان و همین طور جنبه های اجتماعی می شود. با توجه به امکانات و منابع، ای اف سی از سال 2013، در این رشته سه برنده را اعلام می کند..


فدراسیون فوتبال ایران
فدراسیون فوتبال ژاپن
فدراسیون فوتبال کره

 



جایزه تقدیر ریاست AFC برای فوتبال پایه


این جایزه به یکی از فدراسیون های عضو برای تلاش شان برای پیشرفت فوتبال پایه اهدا می شود. معیارها برای این انتخاب شامل همکاری فدراسیون های عضو با سازمان های دیگر و همین طور برنامه های تکنیکی مانند دوره ها، ورک شاپ ها و استعدادیابی است.


فدراسیون فوتبال استرالیا
فدراسیون فوتبال چین
فدراسیون فوتبال ایران

 



جایزه مربی سال


آنگه پوسته کوگلو (استرالیا)
ایشی ماساتادا (ژاپن)
تاکافومی هوری (ژاپن)

 



برترین بازیکن فوتسال


علی اصغر حسن زاده (ایران)
توحید لطفی (ایران)

جیراوات سورنویچیان (تایلند)

 



بهترین بازیکن سال 


وو لی (چین)
عمر خریبین (سوریه)
عمر عبدالرحمان (امارات)

 



بهترین داور سال


بختیار نمازوف (ازبکستان)

 

 

بازیکن جوان سال


طاها شریعتی (ایران)
لی سئونگ وو(کره جنوبی)
پایک سئونگ هو (کره جنوبی)

 



لژیونر سال


آرون موی (استرالیا)
شینجی کاگاوا (ژاپن)
سون هئونگ مین (کره جنوبی)

فدراسیون فوتبال ای اف سی

منبع: ورزش 3

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، در بخشی از برنامه فوتبال برتر، محمدحسین میثاقی از اوسمار ویه را خواست تا به سوالات او پاسخ کوتاه و تک کلمه ای بدهد که اغلب این سوالات مربوط به فوتبال بود و البته در بخشی از آن مجری برنامه درباره غذای مورد علاقه اوسمار هم پرسید که او به شکلی جالب از کشک بادمجان نام برد.

با این حال شاید بخش مورد توجه جایی بود که میثاقی درباره دوگانه رونالدو و مسی سوال کرد که ابتدا سرمربی پرسپولیس به نظر تصور کرد که بحث رونالدوی برزیلی است اما زمانی که متوجه شد کریستیانو رونالدو در این نظرسنجی آمده، با کنایه و تمسخر گفت که رونالدوی واقعی، رونالدو نازاریو است.

ویدئو: 330739

این بخش از مصاحبه را بخوانید:

* مسی یا رونالدو؟
مسی. من فکر کردم درباره رونالدو نازاریو یا رونالدینیو صحبت می‌کنید. رونالدوی اصلی آنها هستند.

* لیگ برتر یا لیگ قهرمانان آسیا؟
سخت است. لیگ ایران زندگی ماست و در آن زندگی می‌کنیم و لیگ قهرمانان آسیا آرزوی همه است.

* قهرمانی لیگ یا برد دربی؟
قهرمانی لیگ.

* گواردیولا یا کلوپ؟
کلوپ.

* تیکی تاکا یا دفاع- ضدحمله؟
میکس.

* بازیکن جوان یا باتجربه؟
بازیکن خوب.

* آزادی یا ماراکانا؟
ماراکانا.

دیگر خبرها

  • تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا
  • استقلال به لیگ قهرمانان نزدیک شد/ معرفی مالک جدید به کنفدراسیون فوتبال آسیا
  • فوتبال تاجیکستان ۵ ستاره می‌شود؟ + جدول
  • جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • آزادی بیان به سبک غرب / جایزه آمریکایی که با حمایت نویسندگان از مردم غزه لغو شد
  • لغو مراسم اهدای جوایز انجمن قلم آمریکا به دلیل جنگ علیه غزه
  • یک ایرانی نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
  • لژیونر ایرانی؛ نامزد بهترین بازیکن سال در لیگ اروپایی
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال
  • محبی؛ نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه