Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی قم گفت: به دلیل تعطیلی روز گذشته و کم شدن تردد وسایل نقلیه و همچنین وزش باد ملایم، آسمان قم دیروز پاک بود و این روند امروز نیز ادامه خواهد داشت.

محمدرضا قاضی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که انتظار داشتیم روز گذشته و امروز به دلیل وارونگی دما، شاهد افزاش غبارآلودگی هوا و آلاینده های جوی باشیم، افزود: در حال حاضر وضعیت هوای استان پاک و کیفیت هوا در شرایط سالم است و با توجه به این که از امشب به مدت یک هفته ناپایداری هوا آغاز می شود در این مدت شاهد آلودگی نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی، پایداری هوا، زمانی رخ می دهد که هوا ساکن است و آلودگی های تولید شده در محل باقی می ماند و این اتفاق باعث آلودگی هوا می شود.
وی اضافه کرد: ولی زمانی که هوا ناپایدار باشد، به دلیل وزش باد آلودگی ها از سطح زمین به سمت بالای جو حرکت می کند و هوای تازه جای آلودگی ها را می گیرد و این مساله مانع آلودگی هوا می شود.
قاضی خاطرنشان کرد: در شرایط ناپایدار وزش باد به صورت افقی و حرکت جریان های عمودی هوا باعث جابه جایی هوا و تجمع نکردن آلودگی در سطح شهر می شود.
وی با اشاره به این که امروز برای نخستین بار دمای هوا از صفر پایین تر رفت، بیان کرد: دمای هوای امروز منفی یک و در 2 روز گذشته نیز صفر درجه سانتیگراد گزارش شده است.
به گفته وی، حداکثر دمای هوا برای امروز و فردا عصر به ترتیب 18 و 16 درجه و برای امشب و فرداشب نیز صفر و چهار درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
رئیس گروه پیش بین اداره کل هواشناسی قم پیش بینی کرد: سرعت وزش باد امروز بین 20 تا 35 کیلومتر بر ساعت است و برای فردا نیز بین 25 تا 40 کیلومتر می باشد.
وی خاطرنشان کرد: در طول هفته جاری پدیده خاصی در آسمان قم رخ نمی ندهد، ولی پیش بینی می شود آخر هفته شاهد بارش پراکنده باران باشیم.
/2085/ 1175 خبرنگار: سمیه حیدری ** انتشار: رضا علیمحمدی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد وسایل نقلیه از محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع شد

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس آخرین گزارش‌ها از مدیریت راه‌های کشور و وضعیت جوی ترافیکی محورهای شمالی تردد وسایل نقلیه از محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) تا اطلاع بعدی ممنوع است.

تردد در سایر محورهای شمالی

- ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل پل زنگوله تا سیاه بیشه

- ترافیک سنگین در آزادراه تهران – شمال مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل تونل شماره ۱۲ تا ۱۳ و تونل شماره ۱۷ تا شهرستانک و تونل البرز تا انتهای آزادراه

- ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (جنوب به شمال) محدوده‌های لاسم، آب اسک، رینه، گزنک و وانا و ترافیک سنگین در مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های سه راهی چلاو، بایجان و شاهاندشت

- ترافیک سنگین در آزادراه رشت – قزوین محدوده‌های سراوان و رودبار

- تردد روان در محور فیروزکوه مسیر (رفت و برگشت)

ضمناً محورهای چالوس و هراز دارای بارش پراکنده برف و باران و مه گرفتگی در ارتفاعات و سایر محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

کد خبر 6063622

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوا در دهمین روز فروردین ۱۴۰۳
  • در روزهای پیش رو شمال نروید
  • تردد در جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • احتمال بارش باران و وزش باد در همدان
  • نزدیک ۲ هزار تخلف سرعت در محورهای خراسان شمالی ثبت شد
  • ثبت ۱۹۸۳ تخلف سرعت در خراسان شمالی در ۸ فروردین
  • بیش از ۵۳۷ هزار وسیله نقلیه وارد خراسان شمالی شدند
  • پیش بینی هوای نسبتا پایدار برای گلستان
  • شرایط جوی زنجان ناپایدار می‌شود
  • تردد وسایل نقلیه از محور چالوس تا اطلاع بعدی ممنوع شد