Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل بار دیگر افغانستان را در فهرست کشورهای در حال جنگ قرار داد.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد که به دلیل افزایش جنگ و منازعات در افغانستان، این کشور را از فهرست کشورهای بیرون از جنگ خارج کرده و بار دیگر در فهرست کشورهای درحال جنگ قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد، در گزارشی که به تازگی منتشر کرده، اعلام کرد که از آغاز جولای تا سپتامبر سال جاری میلادی به صورت متوسط هر روز، ۸۰ برخورد مسلحانه و خشونت در افغانستان ثبت شده که بیشترین آمار را در ۶ سال گذشته نشان می‌دهد.

این گزارش نشان می‌دهد که در ۹ ماه اول سال جاری میلادی، ۱۲۹۰ درگیری مسلحانه در افغانستان به ثبت رسیده که نسبت به سال ۲۰۰۸ میلادی، ۵ برابر افزایش را نشان می‌دهد.

در این گزارش تأکید شده است که ارزیابی استراتژیک سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷ افغانستان را بار دیگر در فهرست کشورهای درحال جنگ وارد کرده است.

دفتر هماهنگی امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد همچنین گفت آماری که گسترش جنگ در افغانستان را نشان می‌دهد شامل خشونت‌های مذهبی در «کابل» نیز می‌شود؛ حملات تروریستی در اماکن مذهبی در کابل منجر به کشته و زخمی شدن صدها غیرنظامی در سال جاری شده است.

افزون براین در گزارش اوچا آمده است که مسئولان اداره بهداشت این سازمان در سال جاری، ۶۹ هزار بیماری تروما در افغانستان را به ثبت رسانده اند که نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ میلادی، ۲۱ درصد افزایش داشته است. (تروما به یک جراحت بدنی شدید یا شوک بحرانی اطلاق می‌شود).

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان

سازمان صحی جهان (دبلیواچ‌او) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرده است که از آغاز سال جاری میلادی تا کنون، دست‌کم یک هزار و ۲۲۰ تن در پی مبتلا شدن به بیماری‌های عفونی در افغانستان جان باخته‌اند.

دبلیواچ‌او در این گزارش نگاشته است که از آغاز سال ۲۰۲۴ تا کنون حدود ۵۲۹ هزار و ۸۱۱ تن در نقاط مختلف افغانستان به بیماری‌های حاد تنفسی، به‌ویژه سرخکان و اسهال مبتلا شده‌اند.

براساس این گزارش، طی چند ماه گذشته شمار افراد مبتلا به بیماری‌های عفونی، از جمله سرخکان و اسهال در کشور افزایش چشم‌گیر داشته است.

به گفته این سازمان، در جریان بیش از سه ماه گذشته، ۱۶ هزار ۱۰۵ تن به بیماری سرخکان و ۲۶ هزار و ۵۹۷ تن دیگر نیز به بیماری اسهال مبتلا شده‌اند.

طبق این گزارش، ۸۰.۵ درصد مبتلایان به سرخکان کودکان زیر پنج سال هستند.

در گزارش آمده که از اول تا ۷ اپریل، یک هزار و ۵۳۵ مورد مشکوک به سرخکان در افغانستان ثبت شده است و در این مدت ۱۲ کودک زیر پنج سال در پی مبتلا شدن به این بیماری جان باخته‌اند.

بربنیاد این گزارش، در مجموع ۳۳۵ هزار و ۶۰ تن در ۳۴ ولایت کشور به بیماری سرخکان مبتلا شده‌اند و از این میان یک هزار و ۷۶ تن جان خود را از دست داده‌اند.

این گزارش تصریح کرده است که طی بیش از سه ماه گذشته ۱۳ تن در ۲۵۳ ولسوالی هم در پی مبتلا شدن به اسهال جان باخته‌اند.

دبلیواچ‌او خاطرنشان کرده است تعداد موارد اسهال طی هفته‌های اخیر در کشور حدود ۱۱.۳ درصد افزایش یافته است.

بیش از نصف از افراد مبتلا به بیماری اسهال کودکان زیر پنج سال هستند.

سازمان صحی جهان تغییرات اقلیمی را از عوامل مهم افزایش بیماری‌های حاد تنفسی در افغانستان عنوان کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • مهاجرین افغانستانی بازگشته در خطر انفجار مین
  • بررسی تحولات افغانستان محور گفتگوهای مقامات سازمان ملل و هند
  • نقش دفتر سیاسی طالبان در قطر برای تعامل کابل با کشورهای جهان
  • جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر رسید
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیلاب در افغانستان
  • افزایش شمار جان‌باختگان سیل در افغانستان به بیش از ۷۰ نفر
  • گزارش افغانستان اینترنشنال باز هم جعلی درآمد
  • بیانیه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • بیاینه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • جان باختن بیش از یک هزار تن بر اثر بیماری های عفونی در افغانستان