Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – در آستانه ورود سفیر جدید سعودی به بیروت، سفارت عربستان در لبنان با صدور بیانیه ای از اتباع این کشور خواست تا در سریعترین زمان ممکن خاک لبنان را ترک کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری ملی لبنان بامداد امروز(شنبه) اعلام کرد که ' ولید الیعقوب' سفیر جدید سعودی در لبنان روز دوشنبه آینده وارد بیروت می شود و ماموریت خود را در لبنان آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری ملی لبنان بامداد امروز همزمان بیانیه سفارت سعودی در بیروت را منتشر کرد که در آن به اتباع این کشور اعم از مقیمان و گردشگران هشدار داده شده است باید خاک لبنان را در سریعترین زمان ممکن ترک کنند.
در این بیانیه آمده است: با توجه به اوضاع لبنان، سفارت سعودی در بیروت به اتباع عربستان اعم از گردشگر و یا مقیم هشدار داده شده تا در سریعترین زمان ممکن خاک لبنان را ترک کنند.
عربستان ، بحرین ، امارات و کویت پیشتر و بعداز بحرانی شدن روابط ریاض و بیروت از اتباع این کشور خواسته بودند خاک لبنان را ترک کنند و یا به این کشور سفر نکنند.
روابط ریاض و بیروت دو هفته قبل بعداز اینکه سعدالحریری در اقدامی نامتعارف و غافلگیرانه در عربستان و از طریق شبکه خبری سعودی العربیه استعفای خود را از نخست وزیری لبنان اعلام کرد، متشنج و بحرانی شد.
مقامات لبنانی به ویژه ' میشل عون' رئیس جمهوری لبنان با اعلام اینکه این استعفا در شرایطی تردید آمیز و مبهم صورت گرفته و آن را نمی پذیرند، تاکید کردند که الحریری باید به همراه خانواده اش بسرعت به بیروت بازگردد تا تکلیف استعفایش روشن شود.
با طولانی شدن حضور الحریری در عربستان ، رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که نخست وزیر لبنان در این کشور بازداشت است و یا در اقامت اجباری قرار دارد و رفت و آمدش و اظهاراتش با اراده او صورت نمی گیرد و سعودی ها علاوه بر اجبار او به استعفا و حمله به ایران و حزب الله، خانواده اش را به گروگان گرفته اند.
الحریری به همراه همسرش امروز شنبه و بعداز پادرمیانی « امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه و تحرکات « جان ایو لودریان' وزیر خارجه فرانسه ریاض را ترک کرد و وارد پاریس شد. گفته می شود که دو فرزند الحریری همچنان گروگان آل سعود هستند تا او مجبور شود همچنان مطابق دستورات سعودی رفتار و اظهار نظر کند.
قرار است الحریری بعداز پاریس به چند پایتخت عربی هم سفر و سپس وارد بیروت شود تا تکلیف استعفایش روشن شود.
خاورم ** 1324** مترجم و انتشار دهنده: فردین پازوکی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وسط آتش سوزان خاورمیانه؛ عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؟
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • عربستان و اسرائیل یک گام تا عادی‌سازی؛ بایدن چه خوابی برای ریاض دید؟
  • ورود اولین گروه عمره‌گزار ایرانی به مدینه منوره
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • شروع کار سفارت در هتل و مذاکرات سفیر برای خرید جنگنده از اتیوپی
  • هشدار عربستان به زائران برای حضور بدون مجوز در این کشور
  • آخرین مهلت خروج عمره‌گزاران از عربستان چه زمانی است؟
  • اهداف عربستان از گسترش روابط با ارمنستان/ ریاض به رقیب ایران در قفقاز تبدیل شد؟
  • بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در دفتر کارش (عکس)