Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حادثه تلخ زلزله کرمانشاه، گفت: با هدف رفع کمبودهای پزشکی و در راستای ابراز همدردی با مردم زلزله زده، تجهیزات و اقلام پزشکی پرکاربرد به کرمانشاه ارسال شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، " اورنگ ایلامی" افزود: مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی استان نیز  آمادگی دارد، در صورت نیاز اتوبوس آمبولانس استان را به غرب کشور اعزام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان افزود: در روزهای اخیر همکاران امدادگر در اورژانس 115 و تیم‌های پزشکی و بهداشتی اعزامی در مناطق زلزله‌زده همچنان در حال ارائه خدمت هستند و به زودی با هماهنگی های لازم کادر تخصصی درمانی این دانشگاه به مدت یک هفته در مناطق زلزله زده کرمانشاه مستقر خواهند شد.

ایلامی گفت: در همان ساعات اولیه  اعلام این حادثه دردناک نیز دستورهای لازم بالاخص به حوزه معاونت‌های درمان، بهداشت و اورژانس 115 استان اعلام، تا با حفظ آمادگی لازم در اسرع وقت، از هرگونه مساعدت نسبت به حادثه دیدگان دریغ نکرده و نسبت به رفع مشکلات آنان و پذیرش فوری مصدومان و بیماران احتمالی اقدام شود.

در این راستا ضمن اعلام آمادگی واحدهای مختلف دانشگاه جهت تامین نیرو که به EOC قطب و کشور اعلام شد، در بخش درمانی تعداد 3 پزشک عمومی، 15 پرستار، ۶ کارشناس اتاق عمل و بیهوشی و در حوزه بهداشت نیز سه تیم هفت نفره اعزام شدند.

 

 

 

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از رشد ۵۰ درصدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری خبر داد و گفت: نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، مهرداد شریفی امروز یکشنبه در یک نشست خبری که به مناسبت هفته ملی سلامت برگزار شد، با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری 50 درصد افزایش یافته است، بیان کرد: همچنین ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان 15 درصد نسبت به سال گذشته، با افزایش همراه بوده است.

وی در ادامه از تلاش برای اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران خبر داد و گفت: نشست‌های متعددی در این راستا با مسئولان ارشد دانشگاه، روسا و مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نمایندگان گروه‌های مختلف پرستاری برگزار شده و در تلاش هستیم تا در روز‌های آینده شیوه نامه اصلاح فرمول اضافه کاری پرستاران را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ابلاغ کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نگاهی به مسیر توسعه خدمات حوزه درمان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون، مجموعه درمان فارس را شبکه‌ای گسترده شامل 71 بیمارستان با هشت هزار و 190 تخت فعال، هزار و 300 درمانگاه و موسسه درمانی، هزار و 609 مطب متخصص، یک هزار و 30 مطب عمومی و 513 دفتر کار عنوان کرد.

شریفی با قدردانی از کادر درمان و بخش‌های پشتیبانی واحد‌های زیر مجموعه دانشگاه افزود: در سال گذشته، بیمارستان‌های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بوده و تلاش شده تمام خدمات مورد نیاز این بیماران در سطوح اولیه تا فوق تخصصی به طور کامل به آنان ارائه شود.

وی با اشاره به اعزام 513 پزشک فوق تخصص، متخصصص و پزشک عمومی در سال گذشته به مناطق مختلف فارس، این اقدام را تلاشی برای شتاب بخشیدن به فرآیند‌های ارائه خدمات درمانی و توزیع عادلانه خدمات درمانی در سطح استان دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از 140 هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

انجام 739 پیوند عضو، 130 جراحی کاشت حلزون شنوایی، 380 پیوند قرنیه، 180 پیوند مغز استخوان، انجام بیش از 30 میلیون خدمت آزمایشگاهی و بیش از 140 هزار مورد ام. آر.‌ای و 500 هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه، از دیگر اقدامات ارایه شده مجموعه‌های درمانی در سال 1402 بود که معاون درمان دانشگاه به آن اشاره کرد.

شریفی همچنین با اعلام اینکه طرح‌های توسعه‌ای مهمی در سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها، بیش از 550 تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های درمانی استان فارس اضافه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه در سال گذشته، بیش از 10 هزار بازدید نظارتی در حوزه‌های مختلف معاونت درمان انجام شده است، افزود: بسیاری از مراکز غیرمجاز به صورت مخفی و زیرزمینی با دخالت در امر سلامت فعالیت می‌کنند که با نظارت کارشناسان این حوزه و گزارش‌های مردمی، شناسایی می‌شوند.

وی همچنین از تعطیلی بیش از 150 مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در شیراز و شهرستان‌های استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: دخالت افراد فاقد صلاحیت در امور سلامت، به لحاظ قانونی تخلف و جرم محسوب شده و با افراد خاطی، برابر قانون برخورد می‌شود.

 شریفی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند برای طرح شکایت یا ارایه گزارش در زمینه فعالیت مراکز غیرمجاز زیبایی یا آرایشگاه‌های مداخله گر در حوزه پزشکی، با شماره تلفن‌های 1819 و 190 تماس گرفته و موضوع را با کارشناسان این سامانه‌ها در میان بگذارند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با بیان اینکه در سال گذشته، پروانه بهره برداری 417 موسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های این معاونت صادر شده است، گفت: توسعه اشتغال در بخش سلامت، در چارچوب قانون و مقررات و با بهره گیری از ظرفیت‌های بخش خصوصی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال انجام است.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به مناسبت هفته سلامت
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت
  • اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • تصادف زنجیره‌ای در یاسوج ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی رشت تا پایان امسال تجهیز می‌شود
  • نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • سرطان روده بزرگ سهم ۱۰درصدی از کل سرطان‌ها دارد
  • برپایی ۲ اردوی جهادی بهداشتی و درمانی در مناطق محروم مشهد