Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن - ایرنا - 'آنتونیو گوترش' دبیرکل سازمان ملل گفته است این سازمان انتظار دارد چین در مبارزه با تروریسم در جامعه بین المللی نقشی پیشرو داشته باشد.

به گزارش روز شنبه ایرنا‌، وی در گفت و گو با خبرگزاری رسمی چین خاطر نشان کرد پکن در مبارزه با تروریسم دستاوردهای چشمگیری داشته است و باید بیش از این در این عرصه فعال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود که جهان امروز به همکاری بیشتر کشورها برای مبارزه با تروریسم و ریشه کن کردن این پدیده شوم نیاز دارد و مصرانه خواستار آن هستیم که چین در این عرصه فعالیت های بیشتری صورت دهد.
او در مصاحبه با شینهوا با اشاره به اینکه در سال آینده میلادی برای اولین بار سازمان های مبارزه با تروریسم نشستی تشکیل می دهند ابراز امیدواری کرد برآیند این اجلاس در مسیر مبارزه با تروریسم مفید باشد و باعث شود تا کشورهای راهبردهای هماهنگ تری در این زمینه داشته باشند.
دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد که یک نیاز فوری وجود دارد مبنی بر اینکه دولت ها و سازمان های امنیتی باید در مبارزه با تروریسم همکاری نزدیکتری داشته باشند.
وی از اعضای سازمان ملل خواست در مبارزه با تروریسم همکاری قویتری داشته باشند و اطلاعات مربوط به مسایل امنیتی را با یکدیگر مبادله کنند.
وی به شین هوا گفت که در سال گذشته 11 هزار مورد حمله تروریستی در 100 کشور دنیا رخ داده و تروریسم به یک معضل و خطر بزرگ برای صلح و امنیت دنیا تبدیل شده است.
دبیر کل سازمان ملل از اینکه تروریسم هیچ مرزی را به رسمیت نمی شناسد، گفت که متاسفانه عملیات های تروریستی علیه هر کشور، دولت و ملتی رخ می دهد و امروز کسی نمی تواند بگوید کشورش در امنیت کامل است و تروریسم همواره برای دنیا و بشریت و صلح یک تهدید بی سابقه است.
وی گفت که بیشترین عملیات تروریستی دنیا در کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، سومالی و نیجریه در یک سال گذشته رخ داده و تاثیرگذاری اقتصادی این پدیده بر اقتصاد دنیا به 90 میلیارد دلار رسیده است.
آساق**231**1904**1663**انتشار دهنده: خسرو حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آئینی ظهر پنج شنبه در بازدید از یک واحد تولیدکننده بزرگ در خاورمیانه گفت: با دقت در شعارهای نوروزی مقام معظم رهبری کاملاً می‌توان دریافت که اقتصاد، تولید ایرانی، حمایت از صنعت و افزایش کیفیت محصولات داخلی چقدر برای معظم له اهمیت دارد و در سال جاری که جهش تولید با مشارکت مردم نامیده شده است همه باید از تولید محصولات با کیفیت حمایت کنند.

مدیرکل استاندارد استان البرز خاطرنشان کرد: در حال حاضر و با رشد کیفی لوازم خانگی ایرانی، این محصولات قابل رقابت در عرصه جهانی هستند و باید نام و برند ایران در تمام بازارهای خاورمیانه، آسیا و اقیانوسیه، اروپا و دیگر کشورهای دنیا بدرخشد.

به گفته وی، با ظفر اخیر سازمان ملی استاندارد ایران که نظام تأیید صلاحیت ایران پس از سه دهه، عضو اتحادیه بین‌المللی تأیید صلاحیت آسیا اقیانوسیه شد، زمینه‌های ورود به بازارهای جهانی و تجارت دنیا در سازمان ملی استاندارد ایران فراهم شده و جهانی شدن امضای استاندارد ایران موجب صرفه‌جویی ارزی برای کشور می‌شود.

کد خبر 6088638

دیگر خبرها

  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • خراسان رضوی در تولید نان کامل در کشور پیشرو است
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد
  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • آمریکا بر جنایت های اسرائیل در غزه سرپوش می گذارد 
  • شبکه کتابخانه‌ای ایران جزو ۲۰ کشور اول دنیا است
  • کمباین وارداتی جدید در کارون رونمایی شد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران