Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@05:00:31 GMT

دولت نباید بدهی «پرسپولیس» و «استقلال» را می‌داد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۷۹۴۶

دولت نباید بدهی «پرسپولیس» و «استقلال» را می‌داد

سخنگوی فراکسیون ورزش آخرین وضعیت تحقیق و تفحص از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را تشریح و اعلام کرد که نباید دولت بدهی این دو باشگاه را می‌داد.

خبرگزاری تسنیم: سید فرید موسوی سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به هیئت‌رئیسه پارلمان ارائه شده است، اظهار داشت: در روزهای آینده مسئولان وزارت ورزش و مدیران این دو باشگاه باید با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس توضیحاتی درباره نحوه اداره این دو باشگاه به نمایندگان ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه زمانی 10روزه برای پاسخ‌گویی به مدیران دو باشگاه درباره محورهای تحقیق و تفحص داده شده بود، افزود: تاکنون پاسخی از سوی مدیران این دو تیم به نمایندگان پارلمان ارائه نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه یکی از محورهای تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بحث تسویه حساب بدهی‌های این دو باشگاه از سوی دولت است، ادامه داد: دولت مجوز تسویه بدهی‌های این دو باشگاه را نداشت.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس تصریح کرد: اگر قرار بر این بود که دولت به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس کمک کند تا از بازی‌های آسیایی حذف نشود چرا به باشگاه‌های همچون نفت تهران این کمک‌ها انجام نشد.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام اینکه تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در یک بازه زمانی 10ساله کلید خورده‌ است، گفت: باید محل درآمدهای و نحوه هزینه‌کرد این دو باشگاه در 10 سال گذشته مشخص شود.

موسوی ادامه داد: باید مشخص شود چرا در سال‌های گذشته این دو باشگاه جریمه‌های ملی و بین‌المللی شده‌اند و چرا از بیت‌المال این جریمه‌ها پرداخت شده است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس

بالاخره بعد از سال‌ها دو باشگاه پرسپولیس و استقلال واگذار شدند. پرسپولیس به کنسرسیومی از ۶ بانک داده شد و استقلال به هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس واگذار گردید. نکته جالب در خصوص این واگذاری‌ها بدهی سنگین باشگاه استقلال به مالک جدید پرسپولیس است. بانک شهر که بیشترین سهام پرسپولیس را در اختیار دارد و حتی قرار است بیشترین عضو را در هیئت مدیره داشته باشد، طی دو سه سال اخیر وام‌های سنگینی به پرسپولیس و استقلال داده و به نوعی اسپانسر دو باشگاه هم بود. مدیران استقلال طی چند سال گذشته چندین بار از این بانک وام گرفتند و در حال حاضر هم بدهی سنگینی به بانک شهر دارند.

آبی‌ها چیزی در حدود ۱۸۶ میلیارد تومان به بانک شهر بدهی دارند و برای گرفتن وام هم سند ورزشگاه مرغوبکار را گرو گذاشتند. شاید ماجرای مالکیت این بانک بر باشگاه پرسپولیس به زودی به ضرر استقلالی‌ها تمام شود و این باشگاه را با مالک جدید قرمز‌ها وارد چالش بزرگی کند. حال باید دید حالا که بانک شهر مالکیت پرسپولیس را برعهده گرفته، چطور می‌خواهد با رقیب سنتی کنار بیاید و آیا این موضوع برای باشگاه استقلال مشکل ساز خواهد شد یا خیر.

بعد از گرفتن وام، باشگاه استقلال به صورت ماهیانه اقساط سنگینی را پرداخت می‌کرده و هنوز هم باید این اقساط را پرداخت کند. البته مشخص نیست در این زمینه باشگاه استقلال اقساط خود را به موقع پرداخت کرده و یا اینکه در پرداخت اقساط وام‌های گرفته شده تاخیر داشته است.

منبع: خبرورزشی

دیگر خبرها

  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • ارسال گزارش تحقیق و تفحص سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه
  • گزارش تحقیق و تفحص درباره عملکرد سازمان حفظ نباتات به قوه قضائیه ارسال شد
  • فریاد شیران: واگذاری استقلال و پرسپولیس یک موفقیت برای دولت است
  • مجلس با تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات موافقت کرد
  • ارجاع گزارش تحقیق و تفحص از سازمان حفظ نباتات به قوه قضاییه
  • گزارش تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی به قوه قضاییه ارجاع شد
  • تحقیق و تفحص از وزارت جهاد کشاورزی در دستورکار امروز مجلس