Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی صادق عباسی شاهکوه را به عنوان مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات و ارتباطات باشگاه خبرنگاران پویا؛ در متن حکم انتصاب صادق عباسی شاهکوه آمده است :

«جناب آقای دکتر صادق عباسی شاهکوه

بنا به پیشنهاد هیئت مدیره، به استناد ماده (22)‌ اساسنامه شرکت ارتباطات زیرساخت و نظر به شایستگی و تجارب ارزشمندتان در امور مدیریتی، به موجب این حکم جنابعالی را به‌مدت 2 سال به‌ سمت مدیرعامل شرکت‌ ارتباطات‌ زیرساخت منصوب‌ می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مقتضی است ضمن پیشبرد امور جاری و اجرای وظایف مصرح در اساسنامه آن شرکت، سیاستها و اهداف کلان وزارتخانه، مستخرج از برنامه‌های دولت دوازدهم، قانون برنامه ششم توسعه کشور، اسناد بالادستی به ویژه سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و مصوبات شورای عالی فضای مجازی، به شرح زیر در اولویت عمل قرار دهید:

- توسعه اقتصادی لایه هسته و تواناساز شبکه ملی اطلاعات جهت تأمین پهنای باند مناسب و باکیفیت درسطح سه کشور برتر منطقه بارعایت سند الزامات شبکه ملی اطلاعات.

- پایش، بازنگری، بهینه‌سازی، ارتقاء کیفیت، امنیت و توسعه شبکه و ارائه سرویسهای نوین متناسب با تقاضا با رعایت صیانت اجتماعی و فرهنگی و کاهش مدت زمان برقراری سرویسها و رعایت سطح خدمات درخواستی مشتریان جهت تحقق اهداف شبکه ملی اطلاعات و دولت الکترونیک.

- تدوین و اجرای برنامه‌ریزی مدیریت بحران(DRP) و اهتمام جدی به اصول پدافند غیرعامل در طراحی شبکه و ایجاد خط ارتباطی رزرو.

- مدیریت هزینه‌ها و داراییهای شرکت جهت افزایش بهره‌وری و تحقق هدف برنامه ششم توسعه کشور با رشد متوسط سالانه 5/6 درصدی بهره‌وری کل عوامل تولید (TFP).

- منطقی کردن تعرفه خدمات جهت افزایش حجم بازار مخابراتی کشور و تحقق هدف برنامه‌ششم توسعه‌کشور بارشد متوسط سالانه 4/19درصدی ارزش‌افزوده زیربخش مخابرات.

- رعایت اصول امنیت و حفظ حریم خصوصی و ملاک قراردادن منشور حقوق شهروندیدر شرکت به ویژه در مواجهه با مشتریان و مردم.

- آزادسازی فعالیتهای شرکت با حفظ حقوق حاکمیت و استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی با اولویت واگذاری فعالیتها به مردم و فراهم آوردن زمینه مشارکت هرچه بیشتر بخش خصوصی.

- ملحوظ نمودن بررسیهای اقتصادی، فنی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در اجرای پروژه‌ها.

- ارتقای سلامت نظام اداری، شفافیت مالی، بهبود دسترسی همگانی به اطلاعات، فراهم آوردن فرصت برابر، حفاظت از اموال دولتی و معیار قراردادن قانون در همه امور.

- ایجاد شرکتی استراتژیک محور و نوسازی ساختاری و مدیریتی و ارتقای فرهنگ سازمانی آن و تحقق و هوشمندسازی و اعمال اصل شایسته سالاری و بکارگیری هرچه بیشتر جوانان، زنان و شهروندان از اقوام و مذاهب در سطوح مدیریتی و کارشناسی.

امیداست با اتکال به قادر متعال در چارچوب اساسنامه شرکت و سیاست‌های کلی نظام در راستای سیاستهای این وزارت و تحقق اهداف دولت تدبیر و امید موفق و مؤید باشید.»

صادق عباسی شاهکوه دارای مدرک تحصیلی دکترای مخابرات- شبکه‌های نوری است و پیش از این معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و مقررات رادیویی بوده است.

وی کارشناسی ارشد مهندسی برق-مخابرات را از دانشگاه شریف أخذ کرده و در سوابق شغلی وی آمده است :

- رییس پژوهشکده فناوری ارتباطات در مرکز تحقیقات مخابرات ایران از مرداد 1391 تا دی 1392

- پژوهشگر و مجری پروژه در مرکز تحقیقات مخابرات ایران از اردیبهشت 1390 تا تیر 1391

- معاون فنی و امور بین الملل / رییس مرکز امور بین‌الملل و مهندسی ارتباطات در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از فروردین 1387 تا فروردین 1390

- مدیرگروه پژوهشی مخابرات نوری در مرکز تحقیقات مخابرات ایران از تیر 1386 تا خرداد 1387

- معاون اداره کل طرح و مهندسی انتقال در شرکت ارتباطات زیرساخت از فرودین 1384 تا خرداد 1386

- کارشناس حوزه معاونت توسعه و مهندسی در شرکت مخابرات ایران از آذر 1382 تا خرداد 1383

- کارشناس مسوول طراحی سیستم های فیبر نوری در شرکت ارتباطات زیرساخت از تیر 1383 تا اسفند 1383

- کارشناس ارزیابی و تجزیه و تحلیل شبکه مایکروویو کشور در شرکت مخابرات ایران از آبان 1372 تا اسفند 1377

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,86/CT47

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: پنج ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم در سطح شهر راه‌اندازی می‌شود.

علی مؤمن حجازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با اشاره به استفاده از مسئله اینترنت اشیا در مدیریت شهری اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های شهرداری در حوزه هوشمندسازی شهری این مسئله است که که جز قله‌های تکنولوژی جهان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اجرای زیرساخت‌های این موضوع در طول سال ۱۴۰۲ توسط شهرداری قم افزود: سال ۱۴۰۳ توسعه مؤلفه‌های اینترنت اشیا را در دستور کار داریم.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به اینکه مسئله اینترنت اشیا در موضوعات مختلف از جمله مدیریت فضای سبز شهری می‌تواند کاربرد داشته باشد، خاطرنشان کرد: یکی از مثال‌های این موضوع، آبیاری فضای سبز با بهره‌وری بسیار بالا است.

مؤمن حجازی تصریح کرد: در حال حاضر در حال نصب کنتورهای هوشمند هستیم که فرکانس‌های رادیویی خود را در بستر اینترنت اشیا دریافت خواهند کرد. این کنتورها از راه دور قابل کنترل بوده و مصرف آب بهینه می‌شود.

وی گفت: پنج ایستگاه هواشناسی برای سنجش شاخص‌های آلایندگی هوا، دما و رطوبت راه اندازی کردیم که این کار هم مبتنی بر اینترنت اشیا انجام شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم با اشاره به مزایای وجود این ایستگاه‌ها افزود: به زودی درگاه‌های آن را در اختیار شهروندان قرار خواهیم داد.

کد خبر 745536

دیگر خبرها

  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • راه‌اندازی ۵ ایستگاه سنجش کیفیت هوا توسط شهرداری قم
  • مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران منصوب شد
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری است
  • زیرساخت‌های شبکه‌های سیار مبتنی بر توسعه فیبر نوری
  • راه اندازی ۱۱ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • راه اندازی  ۹ سایت توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه روستایی، در خراسان جنوبی
  • شعار سال چگونه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات محقق می‌شود؟