Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@14:48:35 GMT

زمان شروع فعالیت مدارس مناطق زلزله زده

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۸۱۷۸

معاون عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: مدارس مناطق زلزله زده کرمانشاه از هفته آینده بازگشایی می شوند.
 
به گزارش میزان، مجتبی نیک کردار اظهار داشت: پس از زلزله ۷.۳ ریشتری یکشنبه شب گذشته، ستاد بحران استان تشکیل شد و تیم های امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شدند. در 48 ساعت اولیه کار امداد و نجات انجام و 8 هزار مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی ادامه داد: تا صبح امروز بالگردهای هوانیروز 600 سورتی پرداز انجام داده و بخشی از مجروحان را به کرمانشاه و سایر شهرها منتقل کردند.
 
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه تاکید کرد: پس از انتقال مجروحان، کار امداد به بازماندگان با توزیع پتو، چادر و اقلام زیستی آغاز شد. با گذشت 5 روز از وقوع زلزله شرایط زلزله زدگان پایدار شده و تاکنون 55 هزار تخته چادر و 200 هزار پتو در میان مردم زلزله زده توزیع شده است.
 
نیک کردار با اشاره به وصل دوباه انشعابات آب، برق و گاز در مناطق زلزله زده گفت: در حال حاضر برق تمامی مناطق زلزله زده وصل شده است. به جز چند روستا آب تمام مناطق زلزله زده وصل و مردم از آب شهری استفاده می کنند. در مورد گاز هم در شبکه انتقال گاز تریق شده و پس ار بررسی کارشناسان اداره گاز از خانه ها و اطمینان از شکسته نبودن لوله ها، وصل می شود.
 
وی در مورد فعالیت ادارات و مدارس مناطق زلزله زده گفت: ادارات با دستور استاندار از امروز فعالیت خود را در ساختمان های باقی مانده، چادر یا کانکس انجام می دهند. مدارس مناطق زلزله زده از ابتدای هفته آینده فعالیت خود را آغاز می کنند.
 
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه در مورد آغاز بازسازی مناطق زلزله زده، با بیان اینکه دولت با اختصاص 800 میلیارد تومان وام و 200 میلیارد تومان کمک بلاعوض موافقت کرده است، تاکید کرد: از امروز کار آوار برداری برای ساخت مسکن های جدید در شهر سرپل ذهاب آغاز می شود.
 
نیک کردار از آغاز شناسایی خانه های تخریبی و تعمیری خبر داد و افزود: با علامت هایی که با رنگ قرمز و آبی روی خانه ها گذاشته می شود، مردم می توانند در خانه های تعمیری که با رنگ آبی مشخص شده است، ساکن شوند.

منبع: فرارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شروع بارندگی در استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سیدعباس میرحسینی، در خصوص پیش‌بینی وضعیت هوای استان یزد گفت: طی ۱۲ ساعت گذشته از مناطق جنوبی و ارتفاعات بارش‌هایی داشتیم، این بارش‌ها نزدیک صبح آغاز شد و برای هرات ۱.۶ میلیمتر، مروست ۰.۶ و نیر ۱.۶ میزان بارش ثبت شده است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بارندگی در ساعات آینده در مناطق بیشتری از استان یزد شروع شود، افزود: بارندگی برای فردا نیز در استان پیش‌بینی می‌شود و، چون هوا گرم است بارش‌ها می‌تواند رگباری و بعضا با رعد و برق همراه باشد.

رئیس اداراه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای اداره کل هواشناسی استان یزد ادامه داد: بارش‌ها در مناطق مستعد و به خصوص ارتفاعات استان یزد می‌تواند به صورت برف باشد و احتمالا در نیمه جنوبی و ارتفاعات استان شدت بارش‌ها می‌تواند بهتر باشد و در این مناطق سیلابی‌شدن مسیرها، روان‌آب‌ها و طغیان رودخانه، پیامد‌های این موج بارشی جوی است.

وی افزود: این سامانه موج بارشی جوی می‌تواند با تندباد‌های لحظه‌ای داشته باشیم که هم استانی‌ها باید استحکام سازه‌های موقت و همچنین گلخانه‌ها را در نظر داشته باشند.

میرحسینی عنوان کرد: با توجه به ابرناکی آسمان برای امروز و فردا، دمای روزانه کاهش می‌یابد و در چهارشنبه‌شب و پنجشنبه‌شب کاهش نسبی دمای شبانه را خواهیم داشت و دیروز دمای بیشینه شهر یزد به ۲۵ درجه سانتیگراد رسید و با توجه به ابرناکی و بارش باران، دمای امروز ۶ درجه نسبت به روز گذشته کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه دمای شبانه چهارشنبه و پنج‌شنبه‌شب به نسبت به شب گذشته ۴ درجه کاهش می‌یابد، ادامه داد: روز گذشته گرم‌ترین نقطه بافق ۳۰ درجه و علی آباد با ۶ درجه خنک‌ترین نقطه بودو در حال حاضر درجه دمای یزد نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش یافته است و دمای ماکزیمم هوای یزد نیز به ۲۱ درجه خواهد رسید.

دیگر خبرها

  • تغییر تقویم آموزشی مدارس؛ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • تغییر تقویم آموزشی مدارس/ امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • احتمال بازگشایی مدارس از شهریورماه/ طرح شناور شدن آغاز سال تحصیلی پیگیری می‌شود
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • مبادرت باشگاه‌ها و مدارس والیبال جهت اخذ مجوز فعالیت الزامی است
  • شروع بارش ها در غرب استان اصفهان
  • شروع بارندگی در استان یزد
  • آغاز طرح جهادی عملیات عمرانی و خدماتی شهرداری
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها در مدارس از ۱۵ اردیبهشت