Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-23@23:28:05 GMT

ترامپ: می‌توان میزان خرید نفت ایران را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۸۲۹۰

رییس‌جمهور آمریکا در اطلاعیه‌ای با بیان این‌که «عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در جهان از کشورهایی غیر از ایران به اندازه کافی وجود دارد»، گفت: بنابراین می‌توان حجم خریداری نفت و مشتقات آن از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داد. آفتاب‌‌نیوز : رییس‌جمهور آمریکا در اطلاعیه‌ای با بیان این‌که «عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در جهان از کشورهایی غیر از ایران به اندازه کافی وجود دارد»، گفت: بنابراین می‌توان حجم خریداری نفت و مشتقات آن از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا در این اطلاعیه که خطاب به وزیر امور خارجه، وزیر خزانه‌داری و وزیر انرژی آمریکا نوشته شده، تاکید کرده است که پس از بررسی دقیق عواملی همچون وضعیت اقتصاد جهان، افزایش تولید نفت از سوی برخی کشورها، ظرفیت اضافی تولید انرژی در جهان و در دسترس بودن ذخائر راهبردی آمریکا به این ارزیابی دست یافته است.
ترامپ برخلاف تعهدات آمریکا طبق توافق هسته‌ای که بر اساس آن نباید مانع از بهبود و عادی‌سازی روابط اقتصادی با ایران شود، در این اطلاعیه آورده است که شرایط اکنون به گونه‌ای است که می‌توان خرید نفت و محصولات نفتی از ایران توسط موسسات مالی خارجی یا از طریق آنها را به شکل قابل توجهی کاهش داد.
در این اطلاعیه آمده است: به موجب اختیاراتی که توسط قانون اساسی و قوانین ایالات متحده به من به عنوان رییس‌جمهور آمریکا محول شده است پس از بررسی دقیق گزارش‌های ارائه شده به کنگره از سوی اداره اطلاعات انرژی، از جمله گزارش مورخ 12 سپتامبر 2017 و دیگر عوامل مربوطه همچون شرایط اقتصاد جهانی، افزایش تولید نفت توسط برخی کشورها، سطح ظرفیت اضافی تولید نفت در جهان و در دسترس بودن ذخائر راهبردی آمریکا طبق بند 1245 (د) (4) (ب) و (ج) قانون اختیارات دفاع ملی سال مالی 2012 و مطابق با تصمیمات پیشین خود اعلام می‌کنم که میزان درصد نفت و فرآورده‌های نفتی توسط کشورهایی غیر از ایران به اندازه‌ای کافی است که می‌توان حجم خریداری نفت و مشتقات آن از ایران به وسیله موسسات مالی خارجی یا به واسطه آن‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش داد. من کماکان به نظارت دقیق بر این وضعیت ادامه خواهم داد. وزیر امور خارجه اجازه دارد که این تصمیم را در دفتر ثبت فدرال آمریکا منتشر کند و از وی خواسته می‌شود که این کار را انجام دهد.
به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور آمریکا اگرچه به طور مستقیم خواستار کاهش خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران نشده است آشکارا اشاره می‌کند که با توجه به شرایط مناسب جهان در این زمینه امکان چنین کاری وجود دارد، در حالی‌که این کشور طبق تعهداتش در توافق هسته‌ای نباید در مسیر بهبود روابط اقتصادی و تجارت با ایران مانع‌تراشی کند که خرید نفت ایران را نیز شامل می‌شود.

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه در واکنش به استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان تأکید کرد در صورت درگیری با ناتو این تسلیحات در فهرست اهداف نظامی مسکو قرار خواهند گرفت.

وی دراین‌باره گفت: چنین اظهارات تحریک‌آمیزی از طرف لهستان جدید نیست.

به گفته وزیر خارجه لهستان مقامات لهستانی مدتهاست که جاه‌طلبی‌های خود را درباره چگونگی «چسبیدن» به سلاح‌های هسته‌ای آمریکا مستقر در اروپا پنهان نمی‌کنند و فعالانه آنها را در سیاستِ عمیقاً خصمانه خود علیه روسیه وارد می‌کنند.

ساعاتی پیش آندژی دودا، رییس جمهور لهستان می‌گوید که این کشور با هدف قرار گرفتن زیر چتر بازدارندگی تسلیحات هسته‌ای ناتو، آماده است تا از این تسلیحات در خاک خود میزبانی کند.

دودا با اشاره به آنچه تحرکات روسیه خوانده شده است، گفت: روسیه بیش از پیش در حال نظامی‌سازی منطقه کالینینگراد است و به‌تازگی هم تسلیحات هسته‌ای خود را به بلاروس منتقل کرده است. وی تاکید کرد: اگر متحدان ما به عنوان بخشی از سیاست اشتراک‌گذاری تسلیحات هسته‌ای و با هدف تقویت امنیت جبهه شرقی ناتو، تصمیم به استقرار این ابزار بازدارنده در خاک اعضا(از جمله خاک ورشو) بگیرند، ما آمادگی آن را داریم.

رییس جمهور لهستان افزود: ما عضو پیمان آتلانتیک شمالی هستیم و علاوه بر این، از این نظر تعهداتی هم داریم و به زبان ساده، یک سیاست مشترک را دنبال و پیاده می‌کنیم.

وی همچنین با اشاره به روابط «صمیمانه» با دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، گفت که هفته گذشته با او در یک «جلسه خصوصی» شرکت کرده است.

کد خبر 6085640

دیگر خبرها

  • نفرت از صهیونیست‌ها به نقطه پایان این رژیم کودک‌کُش تبدیل خواهدشد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • روسیه: تسلیحات هسته‌ای آمریکا در لهستان را هدف قرار خواهیم داد
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • پمپئو در کتابش درباره راضی کردن ترامپ به ترور سردار سلیمانی چه نوشته است؟
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند