Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@14:48:28 GMT

تکمیل پروژه پاسارگاد جان تازه‌ای می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۸۴۳۰

تکمیل پروژه پاسارگاد جان تازه‌ای می‌گیرد

استاندار فارس با اطلاع از شرایط موجود، دستور تامین بخشی از منابع مالی، از طریق اعتبارات استانی برای اجرایی شدن یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان و پایگاه جهانی پارسه-پاسارگاد را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، اسماعیل تبادار استاندار فارس با همراهی معاونین خود، مدیرکل میراث فرهنگی استان، فرماندار پاسارگاد و دیگر مسئولین استان و شهرستان از وضعیت پروژه موزه پاسارگاد بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر این گزارش وی در این بازدید از روند اجرای ساخت این پروژه، اعتبارات هزینه شده و اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل ساختمان موزه مطلع شد.

استاندار فارس با اطلاع از شرایط موجود، دستور تامین بخشی از منابع مالی، از طریق اعتبارات استانی برای اجرایی شدن یکی از طرح‌های اولویت‌دار استان و پایگاه جهانی پارسه-پاسارگاد را صادر و ابراز امیدواری کرد بخش دیگر هزینه‌های مورد نیاز از اعتبارات ملی تخصیص یابد.

لازم به ذکر است این موزه یکی از مهم‌ترین موزه‌های ایران با هدف معرفی هنر و معماری دوران هخامنشی در جوار مجموعه جهانی پاسارگاد در استان فارس، در دست ساخت است و به جز آن موزه تخصصی هخامنشی در کشور وجود ندارد.

این موزه می‌تواند با معرفی آثار سایت‌های جهانی و باستانی تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم به عنوان یک جاذبه جدید نقش مهمی در رونق گردشگری و اقتصادی استان ایفا کند.

این طرح دارای 44 درصد پیشرفت فیزیکی است و بعد از سالیان سال وقفه از سال 87 تا پایان سال مالی 95، 520 میلیارد ریال اعتبار هزینه برای آن صرف شده است و 100 میلیارد ریال اعتبار جهت اتمام ساختمان این موزه، مورد نیاز است.

انتهای پیام/

R41382/P1486/S6,61/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حسن محمدی ادیب در جلسه کارگروه سرمایه‌گذاری گردشگری خلخال از اجرای ۹۱ طرح گردشگری سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری این استان خبر داد و افزود: محدودیت اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری باعث کندی اجرای طرح‌های زیرساختی در این بخش شده است.
وی با بیان اینکه آماده هرگونه همکاری برای تسریع در اجرای پروژه گردشگری پل معلق ازناو خلخال آماده هستیم، گفت: حداقل اعتبارات پیش‌بینی شده برای ایجاد زیرساخت‌های این طرح بزرگ ۲۰۰ میلیارد ریال است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: در حالی که کل اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در استان برای کمک به ۹۱ طرح در حال اجرای گردشگری ۲۵۰ میلیارد ریال است، تامین ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایجاد زیرساخت‌های طرح پل معلق خلخال بدون کمک گرفتن از سایر منابع اعتباری ملی امکان‌پذیر نیست.
محمدی ادیب اضافه کرد: در حالی که سرمایه‌گذاران تمام ۹۱ طرح گردشگری استان منتظر مساعدت‌های دولتی و اداره کل میراث فرهنگی هستند، اساس توزیع اعتبارات ایجاد زیرساخت‌های گردشگری بر مبنای پیشرفت فاز‌های پیش‌بینی شده در طرح‌های گردشگری است.
وی با اشاره به طولانی شدن زمان اجرای طرح پل معلق خلخال و تاخیر بیش از اندازه در ساخت آن گفت: در حالی که پروژه احداث پل معلق سرعین بسیار دیرتر از پل معلق خلخال آغاز شده ولی با تلاش سرمایه‌گذار این پروژه با ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود این طرح تا خردادماه امسال مورد بهره‌برداری قرار بگیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: ما متعهد به رفع موانع سرمایه‌گذاری از مقابل سرمایه‌گذاران طرح‌های گردشگری هستیم، در عین حال انتظار از سرمایه‌گذاران این طرح‌ها نیز اجرا و تکمیل طرح بر اساس برنامه زمان‌بندی شده با استفاده از حداکثر توان مالی و پرهیز از تاخیر در زمان اجرای پروژه است.

دیگر خبرها

  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ماموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است نه عمرانی
  • اعتبارات سفر دولت مربوط به موزه دفاع مقدس مازندران جذب شد
  • تحقق ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در آب و فاضلاب خراسان رضوی
  • افزایش بیش از ۲ برابری اعتبارات عمرانی ورزش اردبیل
  • اختصاص ۳ همت از محل مسئولیت‌ اجتماعی وزارت نفت به کهگیلویه و بویراحمد
  • محدود بودن اعتبارات زیرساخت‌های گردشگری استان اردبیل
  • اختصاص ۱۱۰۰ میلیارد تومان به اجرای طرح‌های زیربنایی استان یزد
  • پروژه‌های نیمه تمام گیلان تعیین تکلیف شود
  • تکمیل چهاربانده همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر نیازمند تزریق اعتبار