Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: میزان کمک های غیرنقدی مردم استان مرکزی به مناطق زلزله زده تا امروز به یک میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است.

محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: کمک‌های مردم نوعدوست استان مرکزی برای زلزله‌زدگان غرب کشور به حدی است که از این استقبال بی‌نظیر مردم غافلگیر شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اقدامات جمعیت هلال احمر در امداد رسانی به زلزله‌زدگان اشاره کرد و گفت: هلال احمر استان مرکزی با اعزام تیم‌های تخصصی برای درمان اضطراری، آواربردار، واکنش سریع و اسکان موقت و اضطراری از ساعات اولیه وقوع زلزله در غرب کشور کار امدادرسانی را به زلزله‌زدگان آغاز کرد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی پس از استان کردستان دومین استان حاضر در محل وقوع زلزله بود، افزود: در اولین ساعات وقوع زلزله تیم درمان اضطراری و تیم امدادی به کرمانشاه اعزام شد. تیم‌های مجهز به سگ‌های زنده یاب و دستگاه‌های زنده یاب به همراه سه دستگاه آمبولانس، چهار دستگاه خودرو کمک دار جهت حضور در مناطق صعب العبور، اقلام ویژه آواربرداری و یک کامیون شامل اقلام ۱۲۰ تخته پتو، ۲۴ تخته چادر امدادی صبح روز بعد از وقوع زلزله در منطقه حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی اضافه کرد: با وقوع زلزله بسیاری از اقلام همچون سه هزار تخته چادر امدادی، دو هزار تخته پتو، دو هزار تخته موکت ، دو هزار ست ظروف و هشت تن نایلون پوششی به صورت متمرکز از انبار جمعیت هلال احمر استان خارج و توسط ۴۵ کامیون و تریلر که با هماهنگی مدیریت بحران در اختیار جمعیت هلال احمر قرار گرفت بارگیری و به محل وقوع زلزله ارسال شد.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 90 کامیون، تریلی و دیگر وسایل نقلیه کمک های غیرنقدی استان مرکزی را به مناطق زلزله زده انتقال داده اند، افزود: اعزام اقلام بسیاری از دستگاه‌ها از جمله راهداری، بنیاد مسکن، شهرداری دلیجان، شهرداری اراک، شازند، کمیجان، سپاه روح الله و .. با هماهنگی مدیریت بحران استان انجام شده است.

وی میزان کمک های نقدی جمع آوری شده در صندوق های کمک به مناطق زلزله زده را تاکنون 160 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: میزان کمک های غیرنقدی استان نیز تا امروز به یک میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه  میزان کمک های واریز شده به حساب ۹۹۹۹۹ هنوز از سوی بانک‌ها اعلام نشده است، اظهار کرد: پیش بینی ما جمع آوری حدود 150 میلیون تومان در این بخش است.

محمدی تعداد نیروهای اعزامی از استان مرکزی در منطقه زلزله زده را 60 نفر عنوان کرد و گفت: امروز تیم 15 نفره حمایت روانی جوانان استان راهی منطقه می شوند، همچنین 15 نفری که اول بار به منطقه اعزام شده بودند، فردا به استان بازگشته و تیم 15 نفره جایگزین اعزام می شود.

وی خاطرنشان کرد: روز گذشته سه هزار گالن آب و 10 تن نایلون از انبارهای استان به مناطق زلزله زده ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید سلیمی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر گفت: ظهر دیروز یک محموله ۲۸ تُنی مواد غذایی و معیشتی به ارزش مجموع و تقریبی ۴۰ میلیارد ریال برای کمک به ۷۰۰ خانوار آسیب دیده از سیل اواخر سال گذشته جنوب سیستان و بلوچستان، بارگیری و به این استان ارسال شد.

سلیمی اظهار کرد: این بسته‌ها با مشارکت عمده خیرین خارج از کشور و مؤسسه خیریه‌ای در تهران تهیه و با همکاری سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، ظهر دیروز از تهران بارگیری و با دو دستگاه تریلی به مقصد سیستان و بلوچستان ارسال شد.

وی محتویات هر بسته غذایی و معیشتی را شامل ۴ بسته ماکارونی، ۲۰ کیلوگرم برنج، ۶ قوطی تن ماهی، ۸۰۰ گرم سویا، ۲ کیلوگرم عدس، ۲ قوطی رب گوجه، ۴ بطری روغن مایع، ۲ بسته چای ،۲ کیلوگرم قند ،۲ بسته بیسکویت و ۲ قالب صابون به همراه پتو برشمرد و قیمت تقریبی مجموع اقلام اهدایی را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

رئیس سازمان داوطلبان با اشاره به همراهی قابل توجه عموم مردم با پویش همدلی و مهربانی جمعیت هلال‌احمر برای کمک به هموطنان سیل‌زده سیستان و بلوچستان، از نقش مؤثر حامیان و داوطلبان حقوقی این جمعیت در پویش یاد شده قدردانی کرد.

کد خبر 6081280

دیگر خبرها

  • هلال احمر به ۱۵۰۰ نفر در مناطق سیل زده کرمان امدادرسانی کرد
  • امدادرسانی هلال احمر کرمان به بیش ۱۵۰۰ نفر متاثر از سیل
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • اعزام ۱۱ تیم امدادی و عملیاتی هلال احمر فارس به مناطق سیل زده
  • یاس، طرحی برای توانمندی دختران در مناطق کم برخوردار
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • امدادرسانی هلال احمر به بیش از یک هزار و ۱۹۰ سیل زده
  • امدادرسانی هلال احمر به ۲۰۸ نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی