Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@12:39:48 GMT

قدرتمندترین زن اروپا در آستانه خداحافظی از سیاست

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۸۶۲۱

قدرتمندترین زن اروپا در آستانه خداحافظی از سیاست

بی نتیجه بودن مذاکرات روز گذشته «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی این کشور، احتمال خداحافظی وی از قدرت را افزایش داده است.

خبرگزاری مهر- گروه بین الملل:  مذاکرات میان حزب اتحادیه دموکرات مسیحی به رهبری آنگلا مرکل، حزب دموکرات آزاد و حزب سبز برای تشکیل دولت ائتلافی همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه صدراعظم آلمان دیروز جمعه پس از چند ساعت مذاکره میان این احزاب گفته است که هنوز توافقی میان احزاب اتحادیه دموکرات مسیحی (درگیر نبردهای درون حزبی)، دموکرات آزاد و سبز صورت نگرفته است.

شکست در تشکیل دولت ائتلافی می‌تواند آغازی برای پایان دوران صدارت آنگلا مرکل باشد. موقعیت مرکل پس از انتخابات ماه سپتامبر که حزبش عملکرد موفقی نداشت، ضعیف شده است. تنها شانسی که برای او مانده تشکیل ائتلافی کم سابقه میان احزابی است که اشتراک چندانی ندارند.

این احزاب بر سر سیستم مالیاتی، پناهندگی و سیاست‌های زیست‌محیطی اختلاف نظر دارند. پیچیده‌ترین معضل بر سر این است که آیا پناهجویان سوری می‌توانند اعضای خانواده خود را به آلمان بیاورند یا نه.

حزب اتحادیه دموکرات مسیحی مرکل که نسبت به موفقیت حزب دست راستی آلترناتیو برای آلمان حساس شده، موضعی محتاطانه در مورد مهاجران اخذ کرده است.

حزب آلترناتیو برای آلمان با رویکرد ضد پناهجویی خود توانست برای اولین بار چند کرسی در پارلمان آلمان به خود اختصاص دهد. حزب سبز آلمان می‌گوید پناهجویان در صورتی سریعتر در جامعه ادغام می‌شوند که بستگان‌شان نیز همراهشان باشند و خواهان سیاست انعطاف‌پذیرتری در قبال آنها است.

شکاف‌های ایدئولوژیک تاکنون مانع از توافق این احزاب بر سر سیاست‌ها در مورد صنعت انرژی آلمان شده است. حزب دموکرات آزاد از تعهد برای کاهش شدید وابستگی به انرژی زغال سنگ ناراضی است. این با اولویت‌های زیست‌محیطی سبزهای آلمان در مغایرت است.

البته آنچه اکنون در حال اتفاق است، بیشتر شبیه یک نمایش است. این احزاب باید به پایگاه‌های قدرت خود نشان دهند که با میل و رغبت اصول خود را برای حضور در قدرت نادیده نخواهند گرفت. اما همه افرادی که به نیابت از احزاب در مذاکرات طولانی و طاقت فرسا مشارکت داشتند، می‌دانند که ناکامی و شکست در این مذاکرات به معنای برپایی مجدد انتخابات در کشور است.

بیشتر از همه، مرکل می‌داند که ناکامی در تشکیل این دولت ائتلافی چه معنایی دارد. نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که حزب او ممکن است در انتخابات بعدی، نتیجه بدتری کسب کند.

این احتمال وجود دارد که حزب اتحادیه دموکرات مسیحی که به دنبال یافتن جانشین مرکل است، با رهبری فرد دیگری در انتخابات بعدی شرکت کند.

ادامه حیات سیاسی صدراعظم آلمان که شهرت جهانی‌ اش، توانایی او در مذاکره برای دستیابی به تفاهم و سازش است، وابسته به نتیجه مذاکرات تشکیل دولت و دستیابی به چنین توافقی است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  

به گزارش همشهری آنلاین،‌ در نامه اتاق بازرگانی ایران و آلمان آمده است: طبق معمول پیش از هر چیز درخواست تحریم های جدید در اولویت قرار دارد؛ هر چند که این اقدام به منظور پوشاندن فقدان تاثیرگذاری اروپا است تا آنکه بخشی از راه حل باشد.

در این نامه با اشاره به آنکه برلین "روابط ویژه" ای را که زمانی میان ایران و آلمان وجود داشت حفظ نکرده و توسعه نداده، تاکید شده است که این موضوع به فقدان تاثیرگذاری اروپا منجر شده است.

این نامه می افزاید: نقش آفرینان اصلی کماکان در واشنگتن هستند و نقش پکن روز به روز پر رنگ تر می شود.

رویترز نوشت که جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز خبر داد که برخی از کشورهای عضو این نهاد به بهانه واکنش تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی خواهان افزایش تحریم های ایران هستند.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز در گفت‌وگو با شبکه آ.ار.د آلمان گفته بود: من قویاً طرفدار گسترش آنها (تحریم‌ها) علیه ایران هستم، زیرا می‌توانیم ببینیم که اقدامات ایران در حال حاضر چقدر خطرناک است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز دیروز تصریح کرد: اقدام ایران کاملا مشروع و پس از مدت‌ها خویشتن داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده و این نشان دهنده رفتار کاملا مسئولانه و حرفه‌ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

کد خبر 845223 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر ویژه تحریم آلمان

دیگر خبرها

  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • فقر و محرومیت اجتماعی؛ دغدغه اصلی رای‌دهندگان در آستانه انتخابات پارلمان اروپا
  • مخالفت با تحریم‌های جدید علیه تهران  
  • پلیس بلژیک برای کنفرانس راستگرایان اروپا محدودیت ایجاد کرد
  • بایدن در مخصمه؛ تشدید نارضایتی‌ها در پی حمایت از اسرائیل
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • آشکار شدن وابستگی بالای آلمان به چین در سفر شولتز به پکن
  • گزافه‌گویی وزیر خارجه آلمان علیه ایران
  • اصرار آلمان بر تشدید سیاست شکست‌خورده تحریم علیه ایران