Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@07:49:10 GMT

همراهی 660 مبلغ مذهبی با زائران پیاده رضوی

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۸۷۰۸

همراهی 660 مبلغ مذهبی با زائران پیاده رضوی

مشهد- ایرنا- مسئول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: 660 مبلغ یا مبلغه مذهبی از محل حرکت کاروانهای زائران پیاده رضوی در شهرستان های مختلف این استان آنها را همراهی می کنند.

حجت الاسلام حسینعلی رحمتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کاروانهای زائران پیاده رضوی از شهر محل حرکت توسط اداره کل تبلیغات اسلامی پوشش فرهنگی و تبلیغی داده می شوند و براساس برنامه ریزیها به ازای هر 100 نفر زائر پیاده در استان به نسبت جنسیت، یک روحانی مبلغ یا مبلغه با آن کاروان همراه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: برنامه های فرهنگی پیش بینی شده برای زائران پیاده امام رضا(ع) توسط مبلغان اجرا می شود و حرکت کاروان را با معرفت افزایی و شور مذهبی همراه می کند.
مسئول امور مبلغان اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: برخی مبلغان مذهبی نیز در 275 ایستگاه پذیرایی بین راهی در جاده های منتهی به مشهد مستقر شده اند و با برگزاری حلقه های معرفت و پاسخگویی به سئؤلات و نیازها خدمت رسانی می کنند.
وی با اشاره به روحانیونی که در مناطق روستایی خدمت می کنند نیز گفت: 450 روحانی مستقر در مناطق محروم و روستایی خراسان رضوی زیر پوشش تبلیغات اسلامی استان هستند که با کمترین امکانات در محرومترین نقاط بیشترین کارکردهای فرهنگی و اجتماعی را دارند.
خبرنگار: میترا عبداللهی **انتشار: حسین کریم زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: کارگاه‌های آموزشی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، برگزار می‌شود.

اعظم ملائی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۶ کارگاه آموزشی توانمندسازی زنان روستایی در شهر‌های مختلف برگزار شده است، افزود: زنان در مدیریت پایدار منابع طبیعی نقش بسیار حائز اهمیتی دارند.

ملائی حفظ معیشت روستائیان را در گرو حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی دانست و گفت: زنان روستایی به عنوان پرچم‌داران پیشرفت جامعه، سهم بزرگی در حوزه اقتصاد و خانواده ایفا می‌کنند.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی افزود: همچنین نقش مشارکت زنان در راستای تحقق اهداف توسعه روستایی را تأثیرگذار دانست و گفت: توانمندسازی زنان روستایی علاوه بر تأثیر مستقیم بر معیشت خانواده، نقش مهمی در اقتصاد روستا و توسعه جوامع روستایی دارد.

ملائی جلب مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و حفظ، احیا و توسعه منابع طبیعی را از دیگر اهداف برگزاری این کارگاه‌ها دانست و گفت: زنان به عنوان مربیان نسل آینده و مدیر خانواده می‌توانند منشأ اثر فراوانی در امر حفظ و احیا منابع طبیعی در جامعه باشند.

وی با بیان اینکه در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش چگونگی تولید نهال با استفاده از بذر و قلمه، قلمه و بذر گونه‌های مختلف جنگلی و مرتعی نیز بین حاضرین توزیع می‌شود، افزود: این کارگاه‌ها با همکاری شورای همیاران طبیعت خراسان رضوی، جمعیت هلال‌احمر، مدیریت هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی و اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق شعار سال ۱۴۰۳، کارگاه‌های توانمندسازی بانوان را در شهرستان‌های مختلف استان با هدف آموزش کاشت نهال‌های گونه‌های مختلف جنگلی و مرتعی بومی هر شهرستان برگزار کنیم و در سال ۱۴۰۳ این برنامه با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه‌ها با حضور بانوان شامل مسئولین خانه‌های هلال روستایی، تسهیلگران بخش کشاورزی، کارآفرینان کمیته امداد و بانوان بسیجی شهرستان‌ها برگزار می‌شود، مشارکت مردم را به‌عنوان پایه و اساس فعالیت‌های بخش منابع طبیعی برشمرد و یکی از سیاست‌های کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی را بها دادن به مشارکت بهره‌برداران و عموم مردم در حفظ، احیاء و توسعه منابع طبیعی دانست.

 

 

دیگر خبرها

  • پیش بینی وزش باد در خراسان رضوی
  • تحول بنیادین باید در حوزه تربیت پررنگ شود
  • اختتامیه پویش ملی خدا میگه در مشهد برگزار شد
  • توانمندسازی زنان روستایی، نقش مهمی در توسعه جوامع روستایی دارد
  • اختتامیه پویش ملی «خدا میگه» در مشهد برگزار شد
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • پاسخ تلافی‌جویانه موشکی ایران کار بزرگی بود
  • افزایش ۳۰درصدی مستمری مددجویان بهزیستی خراسان رضوی
  • عملیات «وعده صادق» قدرت مافوق تصور برای ایران ایجاد کرد