Web Analytics Made Easy - Statcounter

درپی عملیات مرمتی کاخ نفیس عالی قاپو، تزیینات ستون نگاره‌های این اثر ثبت جهانی از زیر گرد و غبار چند صد ساله کشف شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر پایگاه ثبت جهانی میدان امام (ره) گفت:  پیش از این، دسترسی به بالای ستون های این کاخ امکان پذیر نبود که در مراحل مرمت ایوان، در بررسی گروه تحقیق و پژوهش این پایگاه تکه های لایه چینی روی ستون ها از نقوش تزیینی دوره صفویه با ورق طلا آمیخته به رنگ آبی و قرمز کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فریبا خطابخش افزود: با کشف تزیینات ستون‌نگاره‌های ستون‌های ایوان عالی‌قاپو حفاظت و تثبیت لایه‌های باقی‌مانده تزیینات در دستور کار قرار گرفت.

 کاخ نفیس عالی قاپو با ارتفاع 48 متر در شش  طبقه با راه‌پله‌های مارپیچ  به عنوان دولتخانه صفوی در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبه‌روی مسجد شیخ‌لطف‌الله بنا شده است .

کاخ موزه عالی‌قاپو 15 دی  1310 به شماره 104 به ثبت ملی وهمراه با مجموعه جهانی میدان امام اصفهان اردیبهشت 1358 به شماره 115 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند

به گزارش صدای ایران، علی اکبر احمدیان در حاشیه اجلاس بین المللی مقامات عالی امنیتی در سن پترزبورگ با همتای روسی خود دیدار و گفتگو کرد.

در جریان این دیدار دو طرف یک تفاهم نامه امنیتی مشترک امضا کردند.

شایان ذکر است دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار‌های جداگانه با مقامات و همتان خود در کشور‌های عراق، چین و برزیل دیدار کرد.

دیگر خبرها

  • ایران و روسیه تفاهم‌نامه امنیتی امضا کردند
  • دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • عکس یادگاری در اجلاس بین‌المللی مقامات عالی امنیتی
  • پیشنهاد دیواره نگاره شهدای ارتش و نیروی انتظامی
  • پژوهش ستون مستندسازی رادیویی است/ برنامه‌ساز حرفه‌ای آموزش ببیند
  • ستون gc چیست و انواع ستون gc کدام‌اند ؟
  • «نفرین شاه باستانی ایران»؛ مهمترین یادگار تاریخ
  • نفرین شاه باستانی ایران: افسانه پیروزی بر صخره‌های سرپل‌ذهاب
  • طرح جالب «وعده صادق» در دیوار نگاره فلکه جانبازان تبریز