Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در ادامه رایزنی‌ها در چارچوب روند آستانه به منظور حل بحران سوریه، امروز (شنبه) تهران میزبان اجلاس کارشناسان ارشد ایران، روسیه و ترکیه سه کشور ضامن روند آستانه است.

قرار است فردا یکشنبه نیز محمدجواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ایران، ترکیه و روسیه در آنتالیای ترکیه در این خصوص گردهم بیایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجلاس سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه نیز چهارشنبه اول آذر ماه در سوچی روسیه برگزار خواهد شد.

حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران در همین راستا و در ادامه رایزنی‌ها به منظور حل بحران سوریه هفته گذشته به سه کشور روسیه، سوریه و ترکیه سفر کرد.

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات روند آستانه درباره سوریه روز سه‌شنبه 23 آبان سفری به مسکو داشت و با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه و نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه در خصوص آخرین تحولات منطقه و همکاری های دو کشور برای حل و فصل بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

جابری‌انصاری همچنین در این سفر با الکساندر فومین معاون بین الملل وزیر دفاع روسیه و الکساندر لاورنتیف نماینده ویژه پوتین در امور سوریه دیدار و گفتگو کرد. در این ملاقات که در مقر وزارت دفاع روسیه انجام شد، در خصوص تحولات سوریه و آخرین تلاش‌ها و ابتکارات سه کشور ضامن روند آستانه (ایران، روسیه و ترکیه) برای کاهش تنش و حل بحران سوریه، گفت‌وگو و هماهنگی‌های لازم بعمل آمد. 

معاون وزیر خارجه ایران همچنین روز چهارشنبه 24 آبان و در ادامه سفر به منطقه به دمشق سفر و با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد. جابری‌انصاری همچنین ولید المعلم معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ و تلاش‌های جاری برای پایان بحران سوریه گفت‌وگو و رایزنی کرد.

مذاکره کننده ارشد ایران روز جمعه 26 آبان نیز به ترکیه سفر کرد و در دو نوبت صبح و عصر در آنکارا با «امید یالچین» و «سدات اونال» قائم مقام و معاون منطقه‌ای وزارت امور خارجه و برخی دیگر از مقامات ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

هفتمین نشست روند آستانه هشتم و نهم آبان ماه با حضور روسای هیأت‌های سه کشور ناظر در آستانه پایتخت قزاقستان برگزار شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است

به گزارش قدس آنلاین، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با با امیرعبداللهیان تأکید کرد: ضربات ایران به اهداف نظامی اشغالگران در چارچوب اعمال حق تهران در زمینه دفاع از خود و مطابق با بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام گرفت.

مقداد افزود: ما ضمن اعلام حمایت مجدد از جمهوری اسلامی ایران، حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک این کشور در دمشق را مجددا محکوم می کنیم.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین هر گونه حمله رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت و امنیت خاک این کشور به ویژه تأسیسات و اماکن غیر نظامی از جمله فرودگاههای دمشق، حلب و سایر تأسیسات زیربنایی آن کشور را که منجر به شهادت شماری از غیرنظامیان شده است به شدت محکوم کرد.

مقداد خاطرنشان کرد: ناکامی شورای امنیت در عمل به مسئولیت هایش در زمینه حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، زمینه ساز زیرپا گذاشتن کلیه خطوط قرمزها و نقض اصول اساسی قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی شده است.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان گفت: مانع تراشی آمریکا و همپیمانان غربی اش در زمینه عمل شورای امنیت به مسئولیت هایش در زمینه حفظ صلح و امنیت بین المللی، نشان دهنده عدم احترام این کشورها به منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • گفتگوی وزرای خارجه ایران و روسیه درباره یک تبعه روس
  • باقری به روسیه سفر می‌کند
  • سفر معاون وزیر خارجه ایران به مسکو
  • ریابکوف: غرب بداند که با یک قدرت هسته‌ای بزرگ روبروست
  • واکنش روسیه به افزایش حضور نظامی ناتو در شمالگان
  • تاکید وزرای امور خارجه ایران ‌و سوریه بر مشروعیت پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ‌و سوریه
  • سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • وزیر خارجه سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • تشکر از تلاش مسکو برای برگزاری نشست شورای امنیت در پی حمله صهیونیست‌ها به کنسولگری ایران