Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@07:50:44 GMT

قیمت طلا در بازارهای جهانی رکورد زد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۹۰۰۰

قیمت طلا در بازارهای جهانی رکورد زد

تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز انگلیس اعلام کرد، قیمت طلا عصر دیروز (جمعه) در بازارهای جهانی به دلیل کاهش ارزش دلار، به بالاترین سطح در یک ماه گذشته رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا به نقل از رویترز، نبود اطمینان ناشی از اجرای طرح اصلاح قانون مالیات ها در آمریکا که مهمترین تغییر قانون مالیات ها در این کشور از دهه 1980است، موجب کاهش ارزش دلار در روز جمعه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قیمت تحویل فوری طلا در پایان معاملات دیروز بازار لندن با 1.2 درصد افزایش به یک هزار و 293 دلار و 53 سنت در هر اونس رسید که یشترین افزایش قیمت یک روزه این فلز گرانبها از 28 اوت (6 شهریور) بود.
قیمت طلا در بازار لندن در طول هفته گذشته 1.3 درصد بالا رفت.
در معاملات آتی بازار کامکس آمریکا نیز هر اونس طلا با 1.4 درصد افزایش نسبت به روز پیش از آن به یک هزار و 296 دلار و 50 سنت رسید.
شاخص طلا که نرخ برابری دلار آمریکا را در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی اندازه می گیرد، دیروز با 0.3 درصد کاهش به 93.61 رسید.
به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی نیوز آمریکا، مجلس نمایندگان این کشور پنج شنبه گذشته لایحه پیشنهادی جمهوری خواهان در مورد اصلاح مالیات ها در این کشور را با 277 رای در مقابل 205 رای تصویب کرد؛ این قانون کاهش سخاوتمندانه مالیاتی را برای شرکت ها و ثروتمندان این کشور فراهم می آورد.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**1063**2025
مترجم: رفعت کرمی مهر**انتشار: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۹۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت دلار با شروع چهارمین روز هفته نوسان محدود افزایشی داشت، اما در نهایت نیمه کریدور ششم را از دست داد و در پله‌های پایانی کانال پایین‌تر بسته شد. روند تقاضا در روزهای اخیر از عرضه کمی جلو افتاده و معامله‌گران افت قیمت اونس جهانی طلا را در ثبات بازار ارز موثر می‌دانند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار روز سه‌شنبه افزایش محدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومانی داشت و در پله پایانی کانال چهارم از کریدور ششم بسته شد. معامله‌گران مدعی‌اند تقاضا اندکی از عرضه پیشی گرفته اما این حضور پررنگ بازارساز و کاهش اونس جهانی طلاست که انتظارات تورمی را تا حدودی کاهش داده است.

سیاست فریز دلار ادامه دارد

برخی معامله‌گران با توجه به اجرای سیاست فریز قیمت دلار از سوی بانک مرکزی در سال گذشته معتقدند دلار با تلاش سیاست‌گذار در منطقه فعلی به ثبات رسیده و اگر اخبار نامساعد سیاسی روانه بازارها نشود دلار فعلاً در محدوده‌ فعلی ماندگار است. باید توجه داشت روند کاهشی قابل توجه قیمت در بازارهای جهانی در کاهش التهابات بازارهای داخلی بی‌تاثیر نبود.

کارشناسان اقتصادی معتقدند در ادامه سال جاری فشار مالیاتی زیاد خواهد شد و سخت‌گیری‌های دولت افزایشی است. آنها می‌گویند برای دولت رونق اقتصادی و اشتغال اهمیت خاصی ندارد و همه اینها شرایط رکودی بدی برای بازارهای مالی به وجود خواهد آورد.
راه درهم از دلار جدا شد

قیمت درهم روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت کاهش ۸۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۵۲۰ تومان بسته شد. تتر  با کاهش ۲۵۰ تومانی به کف کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت.

قیمت پوند انگلیس با رشد ۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۲۰۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز سه‌شنبه تغییر قیمت نداشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در چهارمین روز اردیبهشت افزایش ۱۵۰ تومانی داشت و به‌ترتیب با رقم‌های ۴۳ هزار و ۸۹۶ تومان، و ۴۰ هزار و ۹۷۶ تومان عرضه شد.

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳