Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره اوقاف شهرستان بشرویه گفت: ماموریت‌های اصلی اوقاف در سه مسیر قرآن، عترت و وقف تعریف شده و با توجه به استعداد بالای دانش آموزان و دانشجویان این شهرستان در زمینه‌های علم وفناوری جای خالی موقوفات با نیت کمک به نخبگان کم و بیضاعت احساس می‌شود.

محمود قیصری در گفت وگوبا خبرنگار تسنیم در بشرویه اظهار داشت: وقف موقوفات با نیت‌های به روز و مبتنی بر نیازهای جامعه از ضروری‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به استعداد بالای دانش آموزان و دانشجویان در زمینه‌های علم وفناوری و کسب مقام‌های برتر در استان و کشور توسط این قشر در شهرستان بشرویه جای خالی موقوفات با نیت کمک به نخبگان کم و بیضاعت احساس می‌شود.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بشرویه افزود: وقف موقوفات با نیت‌های به روز و مبتنی بر نیازهای جامعه از ضروری‌ترین مسایلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

قیصری بیان کرد: فراهم آوردن بسترهای مناسب برای ارتقاء سطح حوزه‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و فناوری برای نسل جدید و به ویژه افرادی که در فقر و محرومیت هستند از جمله مهمترین نیازهایی است که باید مورد توجه واقفان نیک‌اندیش شهرستان بشرویه قرار گرفته شود.

وی گفت: نوجوانان و جوانان شهرستان بشرویه در سایر عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری قابلیت‌های بالای خود را در سطوح ملی و بین المللی ثابت کرده‌اند و بر همین اساس رشد این قابلیت‌ها باید بیش از آنچه هست مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بشرویه از وجود بیش از 300 موقوفه متصرفی با 1500 رقبه در بشرویه خبر داد و افزود: همچنین 40 موقوفه غیر متصرفی در این شهرستان وجود دارد.

قیصری، احیای موقوف را نیازمند مشارکت مردم دانست و گفت: در زمینه‌های وقف‌های جدید باید اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد و افراد را با رعایت انصاف و عدالت به سرمایه‌گذاری در حوزه اوقاف تشویق کرد.

وی از صدور 280 فقره سند مالکیت موقوفات در بشرویه خبر داد و افزود: تقاضا می‌شود افرادی که دارای اسناد موقوفاتی هستند که در گذر زمان به فراموشی سپرده شده‌اند نسبت به تحویل آن به اداره اوقاف اقدام کنند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان بشرویه تاکید کرد: ماموریت‌ها و سیاست‌های اصلی سازمان اوقاف بر سه محور اصلی قرآن، عترت و وقف استوار است و اداره اوقاف تمام تلاش خود را برای احقاق حق موقوفات و برآورده ساختن نیت واقفان به کار می‌گیرد.

قیصری افزود: 25 آبان تا چهارم آذر با عنوان هفته وقف نامگذاری شده است و برنامه‌های شاخص این هفته در شهرستان بشرویه شامل گلباران مزار شهدا، مراسم عزاداری در بقاع متبرکه، برگزاری نمایشگاه اسناد وقفی، نشست‌های صنفی با اصناف مختلف، همایش یاوران وقف و محفل انس با قرآن با حضور قاری بین‌المللی خواهد بود.

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آمل

ایسنا/مازندران رییس اداره اوقاف وامور خیریه شهرستان آمل از اجرای دو طرح مهم و محوری ضیافت الهی و آرامش بهاری به مناسبت ماه رمضان و بهارطبیعت سال۱۴۰۳ برای میزبانی از شهروندان و مسافران نوروزی خبر داد.

حجت‌الاسلام محمد هادی بهرامی روز سه شنبه ۷ فروردین گفت: با توجه به تقارن نوروز ۱۴۰۳ با ماه مبارک رمضان، اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان آمل، طرح‌های ضیافت الهی و آرامش بهاری را در ۱۸ بقعه متبرکه و شاخص این شهرستان برای استفاده شهروندان و مسافران درحال اجراست.

وی افزود: فضاسازی محیطی، برپایی خیمه‌های معرفت، اقامه نماز جماعت، محفل انس با قرآن، تفسیر و جز خوانی قرآن، مراسم دعا و مناجات بویژه در شب‌های قدر از جمله برنامه‌های معمول طرح ضیافت الهی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه آمل، با اشاره به اینکه فراهم ساختن امکانات خدماتی و رفاهی جهت مسافرین و زوار بقاع متبرکه، ارائه خدمات مادی و معنوی توسط خدام و مبلغین اعزامی از مهم‌ترین برنامه‌های طرح آرامش بهاری است، تصریح کرد، تمهیدات و تدابیر لازم جهت تامین امنیت، رفاه و آرامش زائرین از نقاط حائز اهمیت این طرح است.

حجت الاسلام بهرامی گفت: در طرح آرامش بهاری امسال ۶ نفر اعزام مبلغ و مفسر از قم در امام زاده ابراهیم(ع) مستقر خواهند شد و همچنین در این طرح با برپایی خیمه‌های معرفت، غرفه کودکان، پاسخگویی به سوالات شرعی، صحیح‌خوانی قرائت نماز، گفتمان‌های دینی و مشاوره دایر است.

وی، درخصوص استفاده مسافران نوروزی از زائرسرای امام زادگان در شهرستان آمل گفت: تعداد ۴۰۰ سوئیت در آستان مقدس امام زاده عبدالله و اوجی آباد و دیگر امام زادگان برای میزبانی از مسافران نوروزی اختصاص داده شده است.

تحویل سال نو در جوار امامزادگان

  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آمل با اشاره اینکه مراسم لحظه تحویل سال‌نو امسال پرشورتر از سال‌های گذشته در سطح بقاع متبرکه شهرستان برگزار شد، افزود: آیین تحویل سال‌نو با حضور پرشور مردم همراه با مناجات خوانی در جوار امامزادگان با برنامه‌های مختلف برگزار ‌شد.

حجت الاسلام بهرامی، از خیرین و واقفین خیراندیش خواست تا برای مشارکت در سفره‌های افطاری ساده با هیئت امنای بقاع متبرکه ارتباط برقرار کنند و در این کار خداپسندانه شریک و سهیم شوند.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه آمل یادآورشد، امسال باتوجه به همزمانی سالروز شهادت امام علی(ع) با روزسیزده بدر نوروز، براساس مصوبات شورای فرهنگ عمومی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان هرگونه پخت و پز در محوطه امام زادگان در این روز ممنوع بوده، اما در همه امام زادگان برای زیارت عمومی بازاست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نیات واقفان اجرا شود
  • دستگیری ۲ سارق و یک مالخر در شهرستان بشرویه
  • عزم اوقاف زنجان برای سرمایه‌گذاری با مشارکت مردم
  • افزایش ۱۶ برابری درآمد موقوفات زنجان
  • اجرای طرح‌های «ضیافت الهی» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آمل
  • آمادگی اوقاف زنجان برای تحقق شعار سال درحوزه سرمایه گذاری و تولید
  • درآمد موقوفات زنجان به ۱۱۵ میلیارد تومان رسید
  • دو وقف جدید در خوسف ثبت شد
  • ثبت دو وقف جدید در خوسف
  • نصف استان کرمان وقف است