Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-18@15:59:52 GMT

۸۵ درصد تولیدات فرش دستباف صادر می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۹۴۷۰

۸۵ درصد تولیدات فرش دستباف صادر می‌شود

ایران اکونومیست - مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف می‌گوید ارزآوری و اشتغال ارزان و پایدار مهم‌ترین ویژگی فرش دستباف است و دولت برای تحقق اهداف اشتغال نباید فرش دستباف را نادیده بگیرد.

عبدالله بهرامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پس از برجام و با رفع تحریم‌ها صادرات فرش ایران به کشورهای خارجی تاثیر خوبی بر ارزآوری صنعت فرش داشت به نحوی که صادرات فرش از ۲۹۰ میلیون در سال ۱۳۹۴ به بیش از ۳۳۰ میلیون دلار در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۵ رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به شعار محوری سال و ویژگی‌های فرش دستباف و تلاش دولت برای بهبود روابط بین‌المللی صادرات ۵۰۰ میلیون دلاری در سال ۱۳۹۶ هدفی دست‌یافتنی خواهد بود.

او با بیان اینکه فرش دستباف دارای مشخصه‌هایی است که با مبانی اقتصاد مقاومتی انطباق دارد خاطرنشان کرد: استفاده از منابع داخلی، مواد اولیه، طراحان، بافندگان، استادکاران، تولید صادرات محور و اشتغال پایدار و کم‌هزینه از ویژگی‌ها و مولفه‌های فرش دستباف به شمار می‌رود.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرش دستباف با بیان اینکه بیش از ۸۵  درصد تولیدات فرش دستباف ایران صادر می‌شود، گفت: فرش دستباف با ارزآوری و صادرات گسترده می‌تواند بسیاری از اهداف اشتغال دولت را محقق کند.

او با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ به نام اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: فرش دستباف با توجه به وجود منابع داخلی و تولید صادرات محور با ارزش افزوده بالا از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و مطالبات مردم، تولید و اشتغال محور اصلی برنامه ششم و سیاست‌های اجرایی دولت دوازدهم خواهد بود.

وی در پایان با بیان اینکه برای ساماندهی تولید و اشتغال بخش تعاون باید به جایگاه و سهم شایسته خود دست پیدا کند، افزود: تعاونی‌ها فرش و صنایع دستی در این بخش رشد قابل قبولی داشته و پتانسیل قابل اتکایی در تعاون وجود دارد که می‌تواند در صورت تامین منابع مالی اشتغال پایدار و چشمگیر ایجاد کند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۹۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس ، مسوول مرکز خدمات جهاد کشاورزی حومه نی ریز گفت: ۲۰۰ هزار متر مربع سطح گلخانه‌های سبزی و صیفی، درختان میوه، نهال‌های مثمر و غیر مثمر، گیاهان زینتی و دارویی در این شهرستان وجود دارد که با توجه به افزایش سطح گلخانه ها، بیش از ۱۰۰ جوان مشغول به کار شده اند.
شیرین زارعی با بیان اینکه مصرف آب در کشت گلخانه‌ای نسبت به فضای باز ،کاهش قابل توجهی دارد افزود: تا پیش از این، دولت، تسهیلات و مجوز لازم را به گلخانه‌های بیش از سه هزار متر مربع می‌داد، اما با توجه به شرایط خاص در نی ریز برای گلخانه‌های هزار متر مربعی هم در صورت داشتن مدارک لازم، پروانه‌ بهره برداری صادر می‌شود.
مسول مرکز خدمات جهاد کشاورزی نی ریز گفت: بیش از ۲۰ درصد از محصولات تولید شده  در گلخانه‌های این شهرستان، علاوه بر  ارسال به شهرهای مختلف کشور  به کشور‌های حوزه خلیج فارس، عراق و روسیه صادر می‌شود.
شهرستان نی ریز در جنوب شرق فارس و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • جهت‌گیری در تعرفه صادرات و واردات، حمایت از تولید است
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید
  • متخصصان وزارت نفت تحریم‌ها در زمینه تولید و صادرات نفت را بلااثر کردند/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • اشتغال جوانان نی ریزی با توسعه فضا‌های گلخانه‌ای
  • وزارت نفت اثر تحریم‌ها در تولید و صادرات نفت را کم کرد/ جهشی قابل‌توجه در صادرات گاز داشته‌ایم
  • پیمان‌ سپاری ارزی، به کاهش صادرات منجر شد
  • بازارهای صادراتی زعفران را دو دستی تقدیم افغانستان کردیم/ موانع صادراتی برداشته شود