Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-19@09:53:32 GMT

پسر شاه سابق عربستان شکنجه شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۹۶۲۷

پسر شاه سابق عربستان شکنجه شد

به دنبال دستگیری‌های اخیر شاهزادگان و تاجران در عربستان سعودی، «متعب بن عبدالله» پسر پادشاه سابق این کشور به همراه پنج شاهزاده‌ دیگر شکنجه و به بیمارستان منتقل شد.

خبرگزاری فارس: در ادامه گزارش‌ها درباره اقدامات ملک سلمان و پسر ولی‌عهدش در عربستان سعودی برای تحکیم قدرت خود، خبرها حاکی است پسر ملک عبدالله، شاه سابق، که زمانی گمانه‌زنی‌هایی درباره ولی‌عهد شدن او مطرح بود، در بازداشتگاه مورد شکنجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملک سلمان، ملک عبدالله و پسرش متعب

مقامات دولت عربستان سعودی در راستای آنچه «مبارزه با فساد» خوانده شده، در اقدامی جنجالی به دستگیری تعدادی از مقامات سابق، شاهزاده‌ها و برخی تاجران سرشناس سعودی دست زدند.

بسیاری از تحلیلگران، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی را عامل اصلی اقدامات اخیر در این کشور می‌دانند؛ اقداماتی که برای تحکیم قدرت او انجام شده است.

حالا سایت خبری-تحلیلی «میدل ایست آی» انگلیس، خبر داده که «متعب بن عبدالله» پسر شاه سابق این کشور به همراه پنج شاهزاده‌ دیگر در بازداشت و بازجویی‌ها، مورد شکنجه واقع شده و به مداوا نیاز دارند.

در خبر این رسانه انگلیسی آمده است: «شاهزاده متعب بن عبدالله پسر ملک عبدالله متوفی که زمانی به عنوان ولی‌عهد مورد بررسی قرار گرفته بود، به همراه پنج شاهزاده دیگر در جریان بازداشت و بازجویی در ریاض، کتک خورد و شکنجه شد».

گفته می‌شود همه این شش شاهزاده 24 ساعت پس از بازداشتشان به بیمارستان منتقل شدند. وضعیت بد یکی از این شاهزاده‌ها سبب انتقال او به بخش مراقبت‌های ویژه شد.

این رسانه گزارش داد: «به کارکنان بیمارستان گفته شد که جراحات وارده به (این شش شاهزاده) در نتیجه "تلاش برای خودکشی" بود. همه (شاهزاده‌ها) به شدت کتک خورده بودند اما هیچ کدام شکستگی نداشتند. اثرات باقی مانده بر بدن‌های آنها مانند اثرات به جا مانده از پوتین‌های نظامیان است».

گفته شده که حداقل 17 نفر از دستگیرشدگان در جریان پاکسازی‌های اخیر به بیمارستان منتقل شدند اما برخی منابع خبری معتقدند که قطعا تعداد افراد منتقل شده به بیمارستان بر اثر اقدامات اخیر، قطعا بیشتر از این است.

میدل ایست آی خبر داد: «اکنون یک بخش مراقبت‌های ویژه در هتل ریتز-کارلتون مستقر شده؛ جایی که در آن کتک زدن بازداشت شدگان انجام می‌شود. استقرار بخش مراقبت‌های ویژه به منظور جلوگیری از انتقال قربانیان شکنجه به بیمارستان، انجام شده است».

علاوه بر هتل «ریتز-کارلتون»، دو هتل دیگر به نام‌های «کورتیارد» و «هتل دیپلماتیک کوآرتر» در ریاض هم محل نگهداری و شکنجه بازداشت شدگان است.

شاهزاده متعب 65 ساله از 2013 تا زمان بازداشتش در چهارم نوامبر امسال، فرمانده گارد ملی عربستان سعودی بود؛ نیرویی که وظیفه اصلی آن حفاظت از خانواده سلطنتی است.

او پیش از تعیین ملک سلمان (پادشاه کنونی) به عنوان ولی‌عهد این کشور در سال 2012، به عنوان یکی از مدعیان احتمالی برای به ارث بردن تخت پادشاهی پدرش ملک عبدالله بود.

میدل ایست آی می‌نویسد: «شاهزاده عبدالعزیز بن فهد پسر ملک فهد که اوایل سپتامبر بعد از مراسم حج امسال دستگیر شده، بعد از بازداشتش به بیمارستان منتقل شد البته سرنوشت او همچنان نامعلوم است».

یک منبع آمریکایی به این رسانه انگلیسی خبر داده که «(محمد) بن سلمان ادعا کرده که او درنظر دارد یک تریلیون دلار از شاهزاده‌ها و تاجرانی که بازداشت کرده، جمع‌آوری کند».

پیشتر روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز» روز پنجشنبه گزارش داد مقامات سعودی به بازداشت شدگان از قبیل ولید بن طلال میلیاردر مشهور پیشنهادی برای معامله «آزادی در ازای تسلیم 70 درصد از ثروتشان» را دادند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۹۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در ریاض عربستان+فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری واس، منابع سعودی از بارش شدید باران در این کشور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، بارش شدید باران در ریاض پایتخت عربستان سبب جاری شدن سیل شده است.

منابع سعودی تصاویری از جاری شدن سیل و آبگرفتگی خیابانها در مناطق شرق ریاض عربستان خبر دادند.

بارش باران در پایتخت عربستان از ساعات اولیه بامداد امروز شروع شده است.

کد خبر 6058216

دیگر خبرها

  • سرمایه گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • سرمایه‌گذاری بزرگ عربستان در گردشگری
  • عراق صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  • بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در ریاض عربستان+فیلم
  • هوش مصنوعی عربستان سعودی اظهارات متهمان را ترجمه می‌کند!
  • بررسی روابط ایران و عربستان پس از یک سال
  • عربستان به‌دنبال جذب توریست‌های چینی
  • چالش بزرگ عربستان در ۱۰ سال آینده
  • غول‌های انرژی در حال مکیدن گاز در میادین مشترک هستند!
  • عربستان در بحبوحه نسل‌ کشی در غزه به تل‌آویو نفت ارسال کرده است