Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مشاهده عکس در سایز بزرگ لطفا بر روی آن کلیک نمایید

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۹۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود

به گزارش «مبلغ»، 15 شوال سالروز وفات حضرت عبدالعظیم است، عبدالعظیم حسنی(ع) از نوادگان حضرت امام حسن (ع) و از اصحاب امام جواد و امام هادی (ع)بود و عقاید خود را بر امام هادی (ع)عرضه داشت و امام او را تأیید کرد.

ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام محسن عرفاتی معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع)، با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت رحلت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) از امامزادگان واجب التعظیمی بوده که جهاد و هجرت ایشان بسیار مهم است، زیرا این امامزاده مورد جور و ظلم حکومت عباسی بود و امام هادی(ع) به ایشان دستور هجرت دادند و ایشان هم این‌ جهاد علمی را گوش فرار دادند.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم(ع) خاطرنشان‌کرد: اولین امامزاده وارد شده به منطقه شهر ری‌ امامزاده حمزه بن‌ موسی الکاظم(ع) بودند و حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در مجاورت ایشان قرار گرفتند.

عرفاتی با بیان اینکه محتوا برنامه‌ها ایام رحلت براساس شعار «جهاد و هجرت» خواهد بود، تصریح کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) پرچمدار جهاد تبیین بودند و ایشان ۱۲۰هزار حدیث از امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) نقل کردند، همچنین کتاب خطبا امیرالمومنین(ع) توسط حضرت عبدالظعیم‌(ع) نوشته شده است.

وی افزود: همین‌ جهاد عملی حضرت عبدالعظیم(ع) باعث شد که امام هادی(ع) در مورد ایشان بفرمایند که ایشان از حامیان ولایت بودند و یک‌ فقیه هستند.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم(ع) یادآور شد: از دوشنبه شب (۳اردیبهشت‌ماه) برنامه‌های این ایام‌ را با معارف صحیفه سجادیه آغاز خواهیم‌ کرد، روز سه‌شنبه دیدار اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تولیت آستان‌ عبدالعظیم(ع) را خواهیم داشت.

عرفاتی ابراز کرد: درس اخلاق آیت‌الله منفرد را نیز هرهفته سه‌شنبه از ساعت ۱۶:۳۰ داریم اما در این ایام قرار است ایشان به مقام علمی و توحیدی حضرت عبدالعظیم(ع) بپردازند. همچنین در بین‌ نمازهای جماعت آستان امامان جماعت در بیان‌های کوتاهی به شخصیت این‌ امامزاده خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: باتوجه به درخواست‌های متعدد برای حضور خدام فرهنگی و علمی در مدارس برای ایفای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی‌ در این خصوص نیز برنامه‌ای خواهیم داشت، زیرا هدف ما انتقال معارف دینی به نسل جدید است، از این رو سفیران خدمت به مراکز فرهنگی، مدارس و دانشگاه‌ها در این ایام اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم(ع) تاکید کرد: هیات مخصوص بانوان آستان‌ عبدالعظیم(ع) که برای اولین بار در شهرستان ری تاسیس شده است نیز برنامه‌هایی بامحتوا این ایام ارائه خواهند کرد. از این رو سه‌شنبه در تالار شیخ صدوق برنامه خواهند داشت.

عرفاتی یادآور شد: روز سه‌شنبه (۴اردیبهشت‌ماه) از میدان شهر ری ساعت ۱۷ تجمع خدام ‌حرم را داریم که تا ساعت ۱۸ به سمت آستان حرکت خواهند کرد و در صحن‌ امام حسن مجتبی(ع) برنامه تعویض پرچم آستان و زیارت‌نامه‌خوانی را خواهیم داشت.

وی افزود: کارگروه اعتبات مقدسه مصوبه‌ای داشتند که براساس آن در شام سه‌شنبه بعد از نماز مغروب و عشا قرائت زیارتنامه حضرت عبدالعظیم(ع) در تمام عتبه و مساجد خوانده شود.

معاون علمی فرهنگی آستان عبدالعظیم(ع) خاطرنشان کرد: در شب رحلت حضرت عبدالعظیم(ع) ‌مراسم شهادت‌ با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدحسین مومنی و مرثیه‌خوانی سیدمحمدرضا نوشه‌ور و محمدرضا بذری را خواهیم داشت.

عرفاتی ادامه داد: سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه درب‌های حرم ۲۴ساعته باز خواهد بود. برنامه‌های روز رحلت‌ با تجمع طلاب و علما در حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم‌(ع) از صبح چهارشنبه برگزار خواهد شد که این دسته عزاداری به سمت حرم خواهند آمد.

وی اظهار کرد: از ساعت ۱۰صبح در مصلی امام علی(ع) برنامه روز عزا برگزار خواهد شد که با شعرخوانی محمد رسولی، مناجات خوانی مرتضی طاهری و مداحی محمدحسین پویانفر و همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام مسعود عالی همراه خواهد بود.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم(ع) گفت: بعداظهر روز رحلت از ساعت ۱۷:۳۰ آیین چراغ‌گردانی نوجوانان (فرزندان خدام‌) را خواهیم داشت تا نسل جوان‌ آیین خدمت را بیاموزند. همچنین در شبستان امام خمینی(ره) شام رحلت با تجمع هیات‌های مذهبی را خواهیم داشت که حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد باقر علوی تهرانی سخنران و مجتبی رمضانی و محسن عراقی نیز به عنوان مداح مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

عرفاتی بیان کرد؛ از ساعت ۲۲ شام عزا تجمع هیات ثارالله را با مداحی محمد نوروزی و حامد خمسه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: روز پنج‌شنبه (۶اردیبهشت‌ماه) برنامه‌ درس‌هایی از نهج‌البلاغه با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسین اکبری بعد از نماز ظهر و عصر باتوجه به شعار این ایام با موضوع جهاد و هجرت برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم(ع) ابراز کرد: هیات کودکان‌ حسینی آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) نیز پنج‌شنبه راس ساعت ۱۶ در تالار شیخ صدوق برگزار می‌شود. مجریان متخصص حوزه کودک در این برنامه‌ حضور خواهند داشت.

عرفاتی ادامه داد: آستان عبدالعظیم(ع) بنا دارد از شهدای فراجا نیز در این‌ ایام تجلیل کنند به همین‌ منظور روز پنج‌شنبه در مصلی امام علی(ع) این برنامه با حضور سردار رادان برگزار خواهد شد که از مدافعان امنیت تجلیل به عمل می‌آید.

وی ابراز کرد: روز پنج‌شنبه محفل ویژه انس با قرآن کریم نیز با حضور قاریان و حفاظ بین‌المللی از ساعت ۲۲ در صحن‌ امام خمینی‌(ره)‌ برگزار خواهد شد. همچنین شب جمعه ساعت ۲بامداد دعای کمیل با حضور منصور ارضی را در صحن جامع خواهیم داشت.

معاون فرهنگی علمی آستان عبدالعظیم(ع) بیان کرد: روز جمعه (۷اردیبهشت‌ماه) از ساعت ۶صبح دعای ندبه با مشارکت هیات رزمندگان و صدای محمدرضا غلام‌رضازاده را خواهیم داشت که این برنامه به صورت پخش زنده از شبکه یک‌سیما قابل مشاهده است. همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی سخنران این مراسم خواهند بود.

عرفاتی یادآور شد: نماز جمعه پایان بخش مراسم ایام رحلت عبدالعظیم(ع) خواهد بود و در خطبه‌ها و پیش خطبه نیز در مورد شخصیت حضرت عبدالظعیم(ع) سخنرانی می‌شود.

وی در پایان گفت: در شام جمعه نیز بعد از نماز مغرب و عشاء طبق سنوات هر هفته برنامه‌ سلسله جلسات سبک زندگی اسلامی را توسط حجت‌الاسلام والمسلمین عباس پسندیده خواهیم داشت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897974

دیگر خبرها

  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • مسجد شکر طبس مقصد دوچرخه سواران طبسی
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • پاسخ ارتش و سپاه به عبور از خط قرمزهای نظام قاطع و سخت است
  • سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
  • پیام تبریک نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت سالروز تأسیس سپاه
  • جشن فصل بندگی نوجوانان عرب زبان در بارگاه منور رضوی