Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت از کشف و معدوم سازی بیش از ۱۱ تن مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته در پایش‌های کنترلی بازرسان بهداشت محیط در مسیر راهپیمایی حرم رضوی(ع) خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس محراب آقازاده گفت: همزمان با آغاز مراسم پیاده‌روی به سمت حرم رضوی (ع) و حضور خیل مشتاقان آن حضرت در این مراسم معنوی جهت حضور در سالروز شهادت آن حضرت در مشهد مقدس، کارشناسان بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی طول مسیر، به صورت روزانه، مواکب، ایستگاه‌های صلواتی و دیگر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در طول مسیر این پیاده‌روی را کنترل می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ۱۵ آبان ماه تاکنون در راستای نظارت بر بهداشت آب آشامیدنی، ۶۴۸۰ مورد کلرسنجی از منابع و مخازن آب آشامیدنی به عمل آمده و ۶۳۰ مورد نمونه‌برداری میکروبی صورت گرفته است.

وی گفت: با توجه به دریافت ۳۸۱ مورد شکایات مردمی از طریق سامانه بهداشت ۱۹۰، کارشناسان بهداشت محیط به مشکلات مطرح شده رسیدگی و اقدامات لازم و قانونی را در ارتباط با موضوعات مطرح شده اعمال کرده‌اند. در همین مدت از ۹۶۳۴ باب مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲۱۵۹ باب  از اماکن عمومی و ۱۰۵ امکنه بین راهی بازدید و پایش به عمل آمده است که با توجه به وجود نواقص و مشکلات بحرانی و غیر بحرانی، ۳۴۱ مورد از این اماکن و مراکز به مرجع قضایی معرفی شده‌اند که ۴۵ مورد از آنها تعطیل شده‌اند. ضمنا با توجه به مشکلات موجود در مواد غذایی عرضه شده، مقدار ۱۱۳۷۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، غیر قابل مصرف و تاریخ گذشته معدوم شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه موارد و مخاطرات بهداشتی، موارد را به صورت شبانه‌روزی به سامانه بهداشت ۱۹۰اعلام کنند و مطمئن باشند به شکایات آنها در اسرع وقت رسیدگی و اعلام نتیجه خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۹۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان

محسن وفایی اظهار کرد: نظارت دامپزشکی بر مراکز استحصال، فرآوری، بسته‌بندی و عرضه مواد خام دامی به‌صورت شبانه‌روزی توسط کارشناسان دامپزشکی انجام می‌شود.

وی بیان کرد: ۷۰۰ کیلوگرم ضایعات مرغ منجمد و تاریخ منقضی در شهرستان خرم‌آباد جمع‌آوری و معدوم‌سازی شد.

وفایی افزود: مردم هنگام خریدن فرآورده‌های خام دامی (گوشت قرمز، سفید و ...) به شرایط ارگانولپتیکی (ظاهری)، تاریخ تولید و انقضای محصول دقت کنند و در صورت دیدن هرگونه تخلف، به اداره دامپزشکی شهرستان یا سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • ۲۱۱ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در البرز معدوم شد
  • ضبط و معدوم‌سازی ۷۰۰ کیلوگرم مواد خام دامی در مرکز لرستان
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد در شهرستان فیروزه
  • امحاء بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در بوکان
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • معدوم سازی حدود ۲ تن مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف در ارومیه
  • معدوم سازی بیش از یک تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی دربوکان
  • کشف و معدوم سازی بیش از ۴ تن مواد غذایی فاسد در پارس آباد
  • معدوم سازی بیش از ۳۱ تن موادغذایی تاریخ گذشته در خوزستان