Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@08:08:55 GMT

سرعت تسلای جدید در ۱.۹ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر می رسد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۷۹۸۲۶

سرعت تسلای جدید در ۱.۹ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر می رسد

به گزارش مهر، الون ماسک ادعا می کند خودروی جدید تسلا سریع ترین اتومبیل ساخته شده است. این خودرو قرمز که Tesla Semiنام گرفته همراه کامیون تمام الکتریک این شرکت رونمایی شد.

 خودروی اسپرت ۲۰۰ هزار دلاری تسلا نسخه ارتقا یافته نخستین خودروی تولیدی همین کارخانه است که ظرفیت چهار سرنشین دارد. همچنین با یک بار شارژ هزار کیلومتر طی می کند که رکورد جدیدی برای یک خودروی الکتریک به حساب می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از سوی دیگر خودرویSemi دارای سقف شیشه ای که جمع می شود و می تواند از صفر تا ۱۰۰ کیلومتر را در ۱.۹ ثانیه طی کند. حداکثر سرعت آن نیز بیش از ۴۰۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.

به این ترتیب می توان محصول جدید تسلا را سریع ترین خودروی الکتریکی ساخته شده برای عموم به حساب آورد. این لقب پیش از این به خودروی تمام الکتریک چینی NIO EP9 تعلق داشت که بیشترین سرعت آن ۳۱۰ کیلومتر برساعت بود.

همچنین این محصول سریعترین خودرویی است که سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند. تسلای جدید سه موتور دارد که یکی از آنها در جلو و دو تای دیگر در عقب خودرو هستند. همچنین چهار چرخ آن نیز متحرک هستند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۹۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند

ایلان ماسک با اخراج بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار، هزینه‌های تسلا را کاهش خواهد داد.

به گزارش تسنیم، شرکت تسلا (Tesla, Inc) شرکت خودروسازی چند ملیتی آمریکایی است که طراح، فناور و تولیدکننده خودرو‌های برقی و قطعات موردنیاز خودرو‌ها و قطار‌های برقی می‌باشد. شرکت تسلا همچنین تولیدکنندهٔ پکیج‌های باتری لیتیم-یون برای دیگر خودروسازها، مانند تویوتا و مرسدس-بنز است.

در این روز‌ها تسلا به جمع شرکت‌های متعددی پیوسته است که اخراج‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند. این شرکت که تا دسامبر ۲۰۲۳ (آذر و دی ۱۴۰۲) بیش از ۱۴۰،۰۰۰ نفر کارمند داشت، بیش از ۱۰ درصد از نیروی کار خود را اخراج می‌کند. رویترز تعداد دقیق مشاغل تعدیل‌شده را فاش نکرد.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با انتشار پستی نوشت: «درحالی‌که برای مراحل بعدی توسعه آماده می‌شویم، برای کاهش هزینه‌ها و بهبود بهره‌وری باید به تمام جنبه‌های شرکت نگاه کنیم. به‌عنوان بخشی از این تلاش، ارزیابی کاملی از سازمان خود انجام داده‌ایم و تصمیم دشواری را برای کاهش بیش از ۱۰ درصد نیروی کار خود در سطح جهانی گرفته‌ایم.»

در ماه فوریه (بهمن و اسفند) تسلا طی فرایند ارزیابی، از مدیران خود پرسید که کدام موقعیت‌های کارمندان ضروری است و همین موضوع نشان می‌داد اخراج‌ها قریب‌الوقوع هستند. به‌گزارش بلومبرگ، این شرکت خودروسازی بررسی عملکرد سالانه‌ی برخی از کارکنان را نیز لغو کرده است.

ایلان ماسک در گزارش مالی اخیر تسلا اشاره کرد که این شرکت بین دو موج بزرگ رشد قرار دارد. اولین مورد محبوبیت مدل ۳ و Y بود و دومین مورد وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی ارزان‌قیمتی است که شرکت روی آن سرمایه‌گذاری کرده. انتظار می‌رود این خودرو در اواخر سال ۲۰۲۵ عرضه شود.

ماسک به سرمایه‌گذاران هشدار داده است که انتظار می‌رود تسلا رشد فروش کمتری در سال جاری میلادی داشته باشد و این موضوع احتمالاً تسلا را به کاهش هزینه‌ها برای جلب رضایت سرمایه‌گذاران وادار خواهد کرد.

تسلا در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ فروش ضعیفی تجربه کرد و تعداد خودرو‌های تحویل‌شده درمقایسه‌با فصل قبل ۸ درصد و درمقایسه‌با فصل قبل ۲۰ درصد کاهش یافت.

دیگر خبرها

  • سریعترین خودروهای سه سیلندر که عملکردشان شما را شگفت‌زده خواهند کرد (+عکس)
  • حمایت از فلسطین کارخانه تسلا کشیده شد! | ببینید
  • این فیلم برنده جایزه فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای شد
  • ۱۲۰ ثانیه با اخبار ایلام
  • آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟
  • خودروی پژو ۲۰۰۸ مدل ۲۰۲۴ با چه مشخصاتی عرضه می‌‎شود؟
  • تسلا ۱۰ درصد کارکنان جهانی خود را اخراج می‌کند
  • «رضوان»؛ ناشناخته‌ترین موشک بالستیک ایرانی که روانه پایگاه‌های اسرائیل شد/ نسل‌های ارتقاء یافته خانواده شهاب همچنان می‌درخشند +عکس
  • عکس | این خودرو تله مرگ است!
  • بیش از ۱۰ درصد کارمندان تسلا اخراج می‌شوند