Web Analytics Made Easy - Statcounter

انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری که امروز(شنبه) برگزار شد، به تشریح عملکرد سازمان بهزیستی کشور در زلزله استان کرمانشاه پرداخت.

محسنی بندپی اظهار داشت: ۱۰۰ نفر از روان‌شناسان و مددکاران سازمان بهزیستی کشور، از نخستین ساعات پس از وقوع زلزله در قالب ۲۰ گروه ۵ نفره به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تیم های حمایتی تا پایان سال جاری در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور دارند و خدمات روان‌شناسی و مددکاری را به آسیب دیدگان زلزله ارائه می دهند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: تاکنون مجموع کمک های غیر نقدی مردم، به ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است و کمک های نقدی نیز از مرز ۴۵۰ میلیون تومان عبور کرده است.

محسنی بندپی تاکید کرد: مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه در مناطق زلزله زده تا پایان سال 2 برابر مبلغ یارانه و مستمری همیشگی را دریافت می کنند.

وی یادآور شد: سازمان بهزیستی کشور مبلغ ۱۰ میلیون وام بلاعوض را برای مسکن مددجویان بهزیستی در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص داده است و این مبلغ را در اسرع وقت به مددجویان آسیب دیده پرداخت می کند.

 رئیس سازمان بهزیستی کشور تاکید کرد: این مبلغ به مددجویان بهزیستی استان کرمانشاه که توان معرفی ضامن برای دریافت تسهیلات و وام‌های مسکن دولتی را ندارند، پرداخت می شود.

 محسنی بندپی اظهار کرد: پشت نوبتی های معلول استان کرمانشاه که در حال حاضر حدود ۸۰۰ نفر هستند، بدون فوت وقت در چرخه حمایتی سازمان بهزیستی کشور قرار می گیرند.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۷۹۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند

رییس سازمان بهزیستی کشور از پاسخگویی بیش از ۴۹۰۰ نفر در اورژانس اجتماعی کشور به شهروندان خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی محمد قادری در دویست و بیست و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکرات، سوالات و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تهران گفت: خدمات سازمان بهزیستی به افراد کم توان ذهنی ارائه می‌شود. در طراحی فضای عمومی برای این افراد، باید شهرداری وارد عمل شود؛ دسترس پذیری آنها و آراستگی در این خصوص قطعاً در کشور وجود ندارد. افراد در معرض معلولیت و سالمندی هستند لذا باید زیرساخت ها برای این موضوع آماده شود چراکه در آینده ۳۰ درصد از جمعیت سالمند خواهند بود.

وی افزود: هر فردی که مورد خشونت خانگی قرار گرفته باشد با سامانه ۱۲۳ تماس می گیرد و ۴۹۵۶ نفر در اورژانس اجتماعی کشور پاسخگوی شهروندان هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه سازمان بهزیستی به دنبال آموزش و مشاوره در مراکز مددکاری است گفت: در مواردی که شهروندان اقدام به خودکشی را اعلام می کنند، سازمان بهزیستی مدیریت میدانی را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه هر ۴۵ روز یکبار جلسات ستاد مناسب سازی با حضور نماینده شهرداری تهران تشکیل می شود، افزود: جلسات ما ملی هستند و موضوعاتی مطرح و مشخص می شود که چه میزان از مصوبات اجرایی شده است.

قادری تأکید کرد: پرسش ما این است که چند درصد از بودجه برای زیرساخت‌های مناسب سازی و موارد فرهنگی و اجتماعی اختصاص داده می‌شود؟.

وی با بیان اینکه رها کردن کودکان پس از سن قانونی از سوی سازمان بهزیستی از اساس اشتباه است، یادآور شد: ما افراد را ترخیص نمی کنیم؛ مگر اینکه به شرایط استقلال برسند و وضعیت مخاطره آمیز نداشته باشند. ما سالها سرمایه گذاری نمی کنیم که افراد را رها کنیم. ۱۲۰ هزار نفر در مراکز ما نگهداری می شوند.

قادری با اعلام اینکه برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند، گفت: در شهرداری تهران اقداماتی در حال انجام است و باید این سوال را پرسید که چه تعداد مصوبه عملیاتی در این زمینه وجود دارد. همین که شهردار تهران تعدادی دستگاه را گردهم آورده است اقدامی رو به جلو به شمار می رود. بنده بسیار خوش‌بینم که اتفاقات خوبی برای کودکان کار و خیابان خواهد افتاد اما باید این موضوع را نیز در نظر گرفت که بخش قابل توجهی از کودکان کار، اتباع هستند و اینکه آیا باید رد مرز شوند یا خیر؛ باید بررسی شود.

وی افزود: در مواردی کودکانی که در خیابانها هستند، خانواده دارند و وقتی جمع آوری شوند، بعضاً خانواده‌ها اقدام به بازگرداندن فرزندان خود می‌کنند. ساماندهی کودکان کار و خیابان پیچیدگی‌هایی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تأکید بر اینکه دستگاه مکانیزه مناسب سازی شده‌ای در پارک‌ها و عرصه ها وجود ندارد، اظهار کرد: سه هکتار تا ۳۰ هکتار می‌توان برای پردیس توانمندسازی در نظر گرفت تا شهروندان و خانواده‌های دارای افراد معلول از آن استفاده کنند و در این صورت، نگاه ترحمی به این قشر نیز وجود نخواهد داشت. باید این باور قلبی وجود داشته باشد که در دوره ششم مدیریت شهری ابرکاری برای این معلولان انجام شود.

وی افزود: وضعیت پروژه‌های کوچک مقیاس یا میان مقیاس متفاوت است. ما به پروژه‌ای ملی نیاز داریم و اگر این فضای خاص در تهران ایجاد شود، در دیگر شهرها نیز اقدام خواهد شد. این پردیس بزرگ می تواند در یک کریدور پرتردد ایجاد شود. ما مطالعات لازم را انجام دادیم و فضاها و عرصه‌های زیادی برای راه اندازی این پردیس وجود دارد.

قادری با بیان اینکه درخواست ما این است شهرداری و بخش خصوصی مبلغی را اختصاص دهد تا سرویس تاکسی‌های اینترنتی به خانواده‌های دارای فرزندان معلول ارائه شود، گفت: مناسب سازی به اطلاع رسانی گسترده‌ای نیاز دارد. وسعت تهران بسیار زیاد است و باید اقدام گسترده‌ای شکل بگیرد تا ملموس باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت حدود ۳۴ هزار واحد روستایی برای مددجویان کمیته امداد در سراسر کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان در سال جاری
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان نسبت به ابتدای دولت سیزدهم
  • افراد از مراکز بهزیستی ترخیص نمی‌شوند تا به استقلال برسند
  • ۱۰۷ میلیارد تومان به حساب مددجویان کردستانی واریز شد
  • برای ساماندهی کودکان کار بیش از ۲۰ دستگاه باید همکاری کنند
  • مستمری مددجویان کردستانی ۳۰ درصد افزایش یافت
  • راه‌اندازی پنج ایستگاه لرزه‌نگاری جدید در کرمانشاه