Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا به نقل از خانه ملت، محمد خدابخشی درباره سرمایه‌گذاری خارجی در بخش‌های زیربنایی کشور، اظهارداشت: در بند الف ماده ۴ برنامه ششم توسعه به دولت اجازه داده شد تا ۶۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی را در قالب‌های مختلف جذب کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه ۳۰ میلیارد دلار این میزان فاینانس و ۳۵ میلیارد دلار دیگر به دو روش قراردادهای مشارکت و سرمایه گذاری مستقیم خارجی تامین می‌شود، گفت: طبق گزارش اخیر ارایه شده توسط بانک مرکزی در خصوص جذب سرمایه‌گذاری خارجی بخش فاینانس محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو مدل سرمایه‌گذاری

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با اشاره به اینکه در دو مدل سرمایه‌گذاری مستقیم و قراردادهای مشارکتی فعلا گزارشی ارایه نشده، ادامه داد: با توجه به اجازه داده شده به دولت برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه بخشی از منابع لازم از طریق سرمایه‌گذاری خارجی باید تامین شود.

خدابخشی خاطرنشان کرد: برای تمام پروژه‌ها چه به صورت فاینانس و چه موارد دیگر توجیه فنی و اقتصادی و نرخ برگشت طرح‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و نرخ برگشت سرمایه برای سرمایه‌گذاران خارجی جاذبه ایجاد می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال

پانصد و هفتاد پنجمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف رفع مشکلات و چالش‎ها بازگشت و احیا واحد‌هایی تولیدی به چرخه فعالیت در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این نشست گفت: این نشست در راستای اهتمام در وضعیت موجود واحد‌های فعال، کمک به تسریع، تکمیل و راه‌اندازی طرح‌های نیمه تمام تولیدی، توسعه سرمایه‌گذاری، جذب سرمایه‌گذار، افزایش ظرفیت تولید کیفی و اشتغال پایدار تشکیل و موضوعات ۲۰ بنگاه اقتصادی در خصوص ترخیص ۹۰ درصدی کالا، تعیین تکلیف بدهی و... با زمینه فعالیت انواع شمش فولادی، تولید انواع البسه بیمارستانی، انواع ورق و کارتن، پیمانکار طرح‌های عمرانی (پروژه ساختمانی) بررسی و با ارائه راهکار‌های قانونی نیز تصمیمات لازم اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ شد.

حمیدرضا ایزدی با اشاره به بررسی مشکلات تعداد ۱۶ بنگاه اقتصادی در کمیته تخصصی تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و حل و فصل مسائل تعداد ۴ بنگاه اقتصادی در کارگروه استانی گفت: با توجه به رویکرد دولت درجهت حمایت از تولید با مشارکت مردم و بخش خصوصی و رفع موانع تولیدکنندگان لذا تشکیل جلسات، کمیته‌ها و کارگروه‌های تخصصی برای پیگیری مطالبات سرمایه‌گذاران نقش مهمی در رفع مشکلات دارد که در اداره صمت و مجموعه اقتصادی استان با همه توان و ظرفیت برای حمایت از تولید و اشتغال تلاش می‌شود.

او با تاکید براینکه رفع مشکلات و موانع تولید سرمایه‌گذاران مهم‌ترین هدف و ماهیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است، افزود: با توجه به اختیارات گسترده کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و مصوبات این کارگروه در تحقق شعار سال بسیار راهگشاست.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • سفر خارجی رئیسی بعد از «وعده صادق» نشان از اقتدار کشور است
  • انعقاد تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۸ میلیون دلار در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی​
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • نیاز ۲ میلیارد دلاری برای کمک‌های غذایی به افغانستان
  • در سفر‌های خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد
  • در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد