Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@15:05:44 GMT

آمریکا به جنایات جنگی عربستان در یمن کمک می کند

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۰۱۳۰

آمریکا به جنایات جنگی عربستان در یمن کمک می کند

یکی از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا ضمن متهم کردن واشنگتن به همراهی و کمک به عربستان در انجام جنایات جنگی در یمن، حمله احتمالی ریاض به ایران را حماقت محض خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر، «رو کانا» (Ro Khanna) از اعضای دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با الجزیره، عنوان داشت که آمریکا به عربستان کمک می کند تا در یمن دست به جنایات جنگی بزند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانا اخیرا با این استدلال که دولت این کشور مجوز دخالت در جنگ یمن را ندارد، لایحه‌ای را برای توقف کمک های آمریکا به عربستان سعودی با حمایت چند تن دیگر از نمایندگان جمهوریخواه و دموکرات تدوین کرده‌ است.

کانا در مورد حمایت های آمریکا از عربستان در حمله به یمن گفت: این احساس به طرز فزاینده‌ای در آمریکا وجود دارد که مداخلات ما در خاورمیانه، آمریکا را ناامن‌تر کرده است و ما نباید با جنایت‌های جنگی عربستان در نقاط دیگر همراه شویم.

وی در همین رابطه گفت: ما با کمک به سعودی‌ها در تدارک حملات هوایی (به یمن) که منجر به کشته شدن غیرنظامیان می‌شود، در حال ایجاد خلائی امنیتی هستیم که تثبیت موقعیت گروه‌هایی همچون داعش را به همراه خواهد داشت.

کانا در مورد احتمال وقوع جنگ میان عربستان و ایران در پاسخ به پرسشی درباره اینکه موضع آمریکا درباره حمله احتمالی عربستان به ایران چه باید باشد گفت: ما باید آن را محکوم کنیم. محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به نظر من آدم باهوشی نمی‌آید. ناپلئون زمانی گفت آنچه از جنایت بدتر است، اشتباه ناشیانه است و سلمان به نظر من فردی است که اشتباهات ناشیانه مرتکب می‌شود. بنابراین من نگرانم، چون او آدم معقول و دوراندیشی نیست و ممکن است دست به کارهایی بزند که در نهایت به نفع کشور خودش هم نیست. این وضعیت ممکن است به جنگ منجر شود و من از این بابت این نگرانم، اما حماقت محض خواهد بود که او بخواهد جنگ مستقیم با ایران را آغاز کند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است

به گزارش قدس آنلاین، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس این کشور به‌دلیل حمایت از فلسطین در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: برغم میل مقامات رژیم جعلی و جنایتکار اسرائیل و حامیان آنها، افکار عمومی جهان بیدار شده و مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری و سپردن جنایتکاران به محاکم صالحه بین‌المللی و اجرای عدالت در حق آنان است.

وی گفت: اعتراضات گسترده دانشجویان و اساتید علیه رژیم صهیونیستی در ‎دانشگاه‌های آمریکا.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کنعانی: سرکوب دختران دانشجو در آمریکا یک رسوایی است
  • نگرانی وزیر خارجه ایران از سرکوب دانشجویان آمریکایی/ امیرعبداللهیان: این سرکوب، در راستای تداوم حمایت و پشتیبانی تمام‌ عیار واشنگتن از رژیم اسراییل است
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • امیرعبداللهیان: برخورد نیروهای امنیتی آمریکا با دانشجویان معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها نگران کننده است
  • ابرازنگرانی از سرکوب دانشجویان آمریکایی معترض نسل‌کشی صهیونیست‌ها
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • افکار عمومی جهان مصمم به متوقف کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه است
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود...| واکنش تند ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس