Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - روزنامه نزاویسیمایا گازتا نوشت: هند به میدان رقابت تانک تی-90 روسیه موسوم به تانک پرنده و آبرامز آمریکا تبدیل شده است و دو کشور می خواهند تانک تولیدی خود را به هند بفروشند.

به گزارش ایرنا، نزاویسیمایا گازتا امروز (شنبه) در گزارشی به قلم آلکساندر شارکوفسکی کارشناس امور نظامی خود نوشت:تانک‌های 'تی 72' در خدمت نیروهای مسلح هند و روسیه بزودی از خدمت خارج می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهلی مناقصه جدیدی آماده می‌کند زیرا صنایع دفاعی این کشور نتوانستند تانک مطمئن جدیدی بسازند که با نیازهای معاصر هماهنگ باشد.
روزنامه روسی ادامه داده است: هند طی دهها سال با مسکو در این جهت همکاری کرده ولی اینک امکان دارد ترجیح دهد از فروشنده دیگری تانک و فنآوری‌های تولید آنها را خریداری کند.
در ادامه این یادداشت آمده است: واشنگتن هند را به عنوان شریک مناسب در بخش دفاعی و متحد نظامی اصلی در آسیا اقیانوسیه تلقی می‌کند. انتظار می‌رود نبرد اصلی برای پیروزی در مناقصه بین تانک‌های روسی 'تی 90' و آبرامز آمریکا بروز کند.
نزاویسیمایا گازتا در ادامه گزارش خود نوشته است: تانک تی-90 در آزمایش‌های ترتیب داده شده در عربستان سعودی توانست از آبرامز سبقت گرفته و در خاتمه شلیک‌های موفقی داشته باشد در حالی که توپ آبرامز پس از عبور از مسیر آزمایش از کار افتاد.
روزنامه روسی نوشت: افزون بر آن هند هم اکنون 1000 تانک روسی این مدل را دارد و در نهایت قیمت تی-90 خیلی کمتر از آبرامز است.
نزاویسیمایا نوشت: اما در این مساله می‌تواند سیاست وارد کار شود. واشنگتن این اواخر روی توسعه فعال روابط با هند کار می‌کند. در وهله اول واشنگتن سعی دارد همکاری نظامی با دهلی را تقویت کند.
در پایان گزارش خاطرنشان شد: ایالات متحده و هند قبلاً موافقتنامه بومی کردن تولید جنگنده‌های چندمنظوره اف-16 در هند و تحویل پهپادهای دریایی را امضا کرده‌اند و شانس آمریکا برای فروش تانک خود به هند افزایش می یابد.
اروپام*391** 1346 ** انتشار دهنده: رحمت الله خدادادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال روز چهارشنبه به میدان می‌رود

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتبال استقلال در ادامه رقابت‌های لیگ برتر هفته آینده به مصاف تراکتور خواهد رفت. با توجه به اینکه این هفته مسابقات جام حذفی برگزار می‌شود و استقلال از این رقابت‌ها حذف شده است، کادر فنی آبی پوشان قصد دارد روز چهارشنبه مقابل آریوی اسلامشهر دیدار دوستانه داشته باشد تا از شرایط مسابقه دور نشود.

استقلال برای دیدار برابر تراکتور از در اختیار داشتن حسین حسینی کاپیتان خود به دلیل محرومیت انضباطی محروم است.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • رقابت روسیه و آمریکا در سازمان ملل بر سر استقرار سلاح‌های هسته‌ای در فضا ‎‌
  • مقام روسی: آمریکا جنگ را انتخاب کرده است
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • معافیت ایرباس از تحریم های روسیه
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی در راه ایران
  • استقلال روز چهارشنبه به میدان می‌رود
  • استراتژی جدید غرب برای تسهیل عملیات F-۱۶ در اوکراین/ سامانه پدافندی S-۴۰۰ روسیه در کریمه چگونه منهدم شد؟ +عکس و فیلم