Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشورگفت: اسکله پایانه کانتینری، نخستین فاز از مجتمع بندری نگین است که با 82 درصد پیشرفت، دی به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، محمد راستاد که امروز برای بررسی روند اجرای اجرای طرح توسعه بندر بوشهر به این شهر سفر کرده بود، در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما افزود: این پایانه بر اساس برنامه زمان بندی شده تکمیل و به بهره برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح لایروبی اسکله با حجم تقریبی یک میلیون متر مکعب در مرحله برگزاری مناقصه است تا به تردد شناورها در بندر بوشهر کمک کند.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریا نوردی کشور بیان کرد: بعد از لایروبی و تعمیق کانال دسترسی، اجرای فازهای بعدی مجتمع بندری نگین که شامل پایانه چند منظوره و فله مایع است، آغاز خواهند شد.

راستاد یکی از مهمترین برنامه های این سازمان را در بنادر دیگر تکمیل مراحل مناقصه برای فاز 3 ترمینال کانتینری بندر شهید رجایی هرمزگان عنوان کرد که ظرفیت کانتینری را از 2 و 7 دهم میلیون تی یی یو کانتینر به حدود 8 میلیون تی یی یو می رساند.

وی همچنین گفت : فاز یک طرح توسعه بندر چابهار نیز به پایان رسیده و نیمه اول آذر افتتاح رسمی می شود.

بندر بوشهر دومین بندر کانتینری کشور محسوب می‌شود و در هفت ماه امسال ۱۰۲ هزار و ۶۰۰ تی.یی.یو کانتینر در این بندر تخلیه و بارگیری شده است که افزایش 54 درصدی نسبت به زمان مشابه پارسال دارد .

طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین با سرمایه گذاری 630 میلیارد تومانی بخش خصوصی از سال 93 آغاز شد؛ طرحی که سه ساله تعریف شده یعنی طبق برنامه باید دی امسال به بهره برداری برسد، اما اکنون فقط اسکله پایانه کانتینری آن، تا این زمان آماده استفاده خواهد شد.

ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سالانه هفت میلیون تن است که با تکمیل طرح توسعه این بندر، این میزان به 15 میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

همچنین با اجرای این طرح، بندر بوشهر می‌تواند به کشتی‌های تجاری 50 هزار تنی پهلو دهد در حالی که اکنون کشتی‌های 30 هزار تنی در این بندر پهلوگیری می‌کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت حضور بیش از ۱۶ هزار گردشگر در اسکله های خرمشهر

علی عسکری مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: از آغاز طرح نوروزی همزمان با ۲۴ اسفندماه تاکنون ۱۶ هزار و ۳۶۹ نفر از اسکله‌های گردشگری اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر بازدید کردند. 

او تاکید کرد طرح سفرهای دریایی نوروزی تا ۲۴ فروردین‌ماه امسال ادامه خواهد داشت.

این مسئول گفت : محدوده طرح ایمنی سفرهای نوروزی در رودخانه کارون از ابتدا دهانه کارون تا انتهای پل آزادی خواهد بود. 

عسکری گفت : توزیع جلیقه نجات، نظارت بر رعایت نکات ایمنی از سوی شناورها و همچنین ورود برای انجام عملیات نجات در صورت بروز مشکل، بخشی از وظایف اداره کل بندر و دریانوردی برای رقم خوردن تجربه‌ای شیرین از تفریح‌های آبی در شهرستان خرمشهر است.

رودخانه کارون دارای هشت پست اسکله در چهار نقطه است که در سال‌های گذشته در راستای توسعه و رونق زیر‌ساخت‌های گردشگری دریایی شهر خرمشهر با تکیه بر توان و دانش متخصصان داخلی توسط بندر خرمشهر احداث شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • بندری که مسافران را جادو می‌کند! + فیلم
  • «کوه نور صفه» بهره‌برداری می‌شود/ ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در پهنه‌های تفریحی اصفهان
  • بهره‌برداری از «کوه نور صفه» در اصفهان/ ۱۰۰ میلیارد تومان جذب سرمایه‌گذاری داشتیم
  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • خراسان رضوی رکورددار طرح‌های عمرانی در کشور
  • واردات انواع تجهیزات و قطعات راهبردی به مجتمع بندری امام خمینی
  • آغاز بتن‌ریزی ساختمان راکتور واحدسوم نیروگاه اتمی بوشهر در آینده
  • سالن ورزشی شهدای شهر فردوسیه پس از گذشت یک دهه به بهره برداری رسید
  • روند جمع‌آوری گازهای مشعل در ۱۴۰۳ شتاب می‌گیرد/ بهره‌برداری از ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در آینده‌ای نزدیک
  • ثبت حضور بیش از ۱۶ هزار گردشگر در اسکله های خرمشهر