Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شانا»
2024-04-16@21:21:26 GMT

توتال در شرایط عادی نمی تواند از فاز 11 کنار برود

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۰۴۲۴

توتال در شرایط عادی نمی تواند از فاز 11 کنار برود

وزیر نفت، قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با کنسرسیومی به رهبری توتال را قرارداد معتبری عنوان کرد و گفت: این شرکت در شرایط عادی نمی‎تواند از این پروژه کنار برود.

به گزارش شانا، بیژن زنگنه امروز (شنبه، 27 آبان ماه) پس از دیدار با علیشیر سلطان‎اف، معاون نخست وزیر ازبکستان ضمن تشریح محور این دیدار، درباره اخبار ضد و نقیضی که از توسعه فاز 11 پارس جنوبی و توتال مطرح است، اظهار کرد: ما قرارداد معتبر قانونی با توتال، سی ان پی سی و پتروپارس داریم و در آن مشخص شده است که این شرکت در چه شرایطی می تواند از این پروژه کنار برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: توتال در شرایطی می‎تواند از این پروژه کنار برود که تحریم‌های بین المللی از سوی شورای امنیت علیه ایران اعمال شود.

وزیر نفت با بیان این که متاسفانه عده‎ای می خواهند که توتال از این پروژه کنار برود تا بگویند پیش بینی ما درست از آب در آمد، افزود: یک عده هم مرتبا خبرهای مربوط به حضور توتال در ایران را غلط ترجمه می کنند تا نگرانی ایجاد کنند؛ آدم که از ترس مرگ خودکشی نمی کند.

علاقمندی ازبکستان به خرید نفت از ایران

وزیر نفت همچنین درباره محور دیدار با معاون نخست وزیر ازبکستان با اشاره به این که ما علاقمند به توسعه روابط با این کشور در شاخه‌های مختلف هستیم، تصریح کرد: این دومین دیدار با مقامات ازبکستانی در طول حدود یک ماه گذشته است و عمده محور این دیدارها در زمینه نفت و بخش‌های پایین دستی است.

وی از علاقمندی ازبکستان برای سرمایه‎گذاری در بالادستی نفت و پتروشیمی خبر داد و گفت: معاون نخست وزیر ازبکستان امروز با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی (رضا نوروززاده) دیدار و گفتگو می کند.

زنگنه با بیان این که ازبکستان همچنین علاقمند به خرید نفت از ایران است، تصریح کرد: موضوع خرید نفت می تواند نخستین قدم برای گسترش همکاری بین دو کشور باشد که ممکن است زودتر از مباحث دیگر به نتیجه برسد.

به گفته وزیر نفت، مذاکرات بیشتر درباره خرید نفت ایران از سوی ازبکستان توسط مدیریت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران پیگیری می شود.

ازبکستان کشوری در آسیای مرکزی و دارای مرز مشترک با کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، قرقیزستان و قزاقستان است، پایتخت این کشور شهر تاشکند است.


 



منبع: شانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.shana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹ نشان رنگارنگ سهم فرنگی کاران ایرانی از مسابقات آسیایی

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، در پایان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان با کسب ۹ نشان رنگارنگ و کسب ۲۰۰ امتیاز بالاتر از قرقیزستان میزبان و ژاپن بر بام آسیا ایستاد.
رده بندی نفرات برتر به شرح زیر است:
 
۵۵ کیلوگرم: ۱- یو چول رو (کره شمالی) ۲- پویا دادمرز (ایران) ۳- یولان موراتبک اولو (قرقیزستان) و سجاد علی البیدهان (عراق)
۶۰ کیلوگرم: ۱- ژولامان شارشنبیکوف (قرقیزسستان) ۲- کایتو اینابا (ژاپن) ۳- لیگیو کائو (چین) و امیررضا ده بزرگی (ایران)
۶۳ کیلوگرم: ۱- یرژت ژارلیکاسین (قزاقستان) ۲- آیاتا سوزوکی (ژاپن) ۳- ایمان محمدی (ایران) و چان کیم (کره شمالی)
۶۷ کیلوگرم: ۱- سعید اسماعیلی (ایران) ۲- رازاک بیشیکیف (قرقیزستان) ۳- لی لی (چین) و هانجائه چونگ (کره جنوبی)
۷۲ کیلوگرم: ۱- شینگو هارادا (ژاپن) ۲- محمدرضا رستمی (ایران) ۳- عبداله علی اف (ازبکستان) و جی لنگ (چین)
۷۷ کیلوگرم: ۱- نائو کوساکا (ژاپن) ۲- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۳- ابراگیم ماگومادوف (قزاقستان) و دونیورخان ناکیبوف (ازبکستان) ۵- امیر عبدی (ایران)
۸۲ کیلوگرم: ۱- تایزو یوشیدا (ژاپن) ۲- رسول گرمسیری (ایران) ۳- موخامدکودیر رسول اف (ازبکستان) و بکزات اورانکول اولو (قرقیزستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- ناصر علیزاده (ایران) ۲- نورسلطان تورسینوف (قزاقستان) ۳- رحیم جان اوزوکوف (ازبکستان) و ماساتو سومی (ژاپن)
۹۷ کیلوگرم: ۱- محمدهادی ساروی (ایران) ۲- یوسوف ماتسی اف (قزاقستان) ۳- جئونگ یئول وونگ (کره جنوبی) و هوژی هائو (چین)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- مین سئوک کیم (کره جنوبی) ۳- لینگژی منگ (چین) و ارلان مناتبیکوف (قرقیزستان)
 
رده بندی تیمی: ۱- ایران ۲۰۰ امتیاز
 ۲- قرقیزستان ۱۴۴ امتیاز
۳- ژاپن ۱۴۲ امتیاز

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۹ نشان رنگارنگ سهم فرنگی کاران ایرانی از مسابقات آسیایی
  • مدال‌آوران ۱۰وزن کشتی فرنگی آسیا ۲۰۲۴
  • دیدار فرامرز ظلی با وزیر ورزش پس از ترخیص از بیمارستان
  • دعوت از ازبکستان برای پیوستن به جنبش جهانی تعهد به خانواده
  • ۱۰ هواپیمای جنگنده که افراد عادی نیز می‌توانند بخرند(+عکس)
  • حمایت از تحکیم خانواده در مجامع بین‌المللی
  • فیفا؛ تیم‌های فوتسال ایران و ژاپن مدعیان اصلی صعود به جام جهانی
  • فیفا: ایران و ژاپن بخت‌های نخست صعود به جام جهانی فوتسال
  • بلیط فروشی بازی استقلال و شمس‌آذر آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط footballeticket.ir
  • ایران امروز به ازبکستان می رود