Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، به تازگی این شرکت برنامه‌ای را برای گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است که به افراد نابینا و کم‌بینا این اجازه را می دهد تا بتوانند با استفاده از آن، از افراد و به طور کلی محیط اطراف خود مطلع شوند.

این اپلیکیشن که بر پایه شبکه عصبی و قابلیت‌های فراوان هوش مصنوعی طراحی و ساخته شده است، با به کارگیری از بینایی مصنوعی رایانه ای، محیط پیرامون آنها را تشریح می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران بدین منظور باید دوربین گوشی هوشمند خود را به سوی محیط اطراف و اشخاص رو به روی خود بگیرند تا به آنها وضعیت ظاهری مخاطبان خود را اطلاع دهد.

بعنوان مثال، این اپلیکیشن قادر خواهد بود به آنها اطلاعاتی نظیر چند ساله بودن افراد، حالت چهره و احساس افراد (خوشحالی و ناراحتی و...) را ارائه بدهد. همچنین کاربران می توانند با گرفتن دوربین گوشی به سمت یک کالا در فروشگاه، متوجه شوند آن کالا چیست و چه ویژگی هایی دارد و یا قیمت آن چند است.

لازم به ذکر است که تمامی خدمات این اپلیکیشن با بکارگیری هوش مصنوعی و به صورت آفلاین و بدون نیاز به شبکه اینترنت  انجام می گیرد.

مایکروسافت در ماه مارس سال گذشته میلادی در جریان کنفرانس  Build، نسخه و نمونه‌ نخست اپلیکیشن Seeing AI را رونمایی کرد. مایکروسافت اعلام کرده است که امکان دانلود رایگان این اپلیکیشن از روز ۱۷ نوامبر برای کاربران سیستم عامل iOS  گوشی های آیفون در کشور ایالات متحده آمریکا فراهم شده است اما درباره زمان انتشار این برنامه کاربردی و جدید در کشورهای دیگر و یا ارائه‌ نسخه‌ اندروید آن، به صورت رسمی چیزی بیان نکرده است.  

از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن آن است که سن و جنسیت افراد ناشناس را به کاربران نابینا و کم بینا می گوید، آنها را از ویژگی های محصولاتی که در خانه یا فروشگاه وجود دارد آگاه می کند، اسکن کالاها را می خواند، پول رایج آمریکا (دلار) و رقم آن را تشخیص می دهد و بدین وسیله کاربر می تواند به راحتی معامله کرده و کالا داد و ستد کند.

همانطور که گفته شد، این اپلیکیشن بر اساس شبکه عصبی برای تشخیص محیط اطراف است و این فناوری در خودروها و اتومبیل‌های خودران نیز به کار می رود.

سقیب شیخ بعنوان سرگروه تیم برنامه‌ نویسی اپلیکیشن Seeing AI که خود یک نابیناست، در این باره خاطر نشان می‌کند که از این اپلیکیشن معمولا برای خواندن اسناد، امضا و فهرست‌های کاری استفاده می‌کند.

به هرحال، می توان امیدوار بود این اپلیکیشن بدون اجرای هیچ محدودیتی برای تمامی کاربران همه کشورهای جهان قابل دسترسی قرار بگیرد تا افراد نابینا و کم بینا بتوانند با استفاده از آن، از محیط اطراف لذت بیشتری برده و به راحتی کارهای روزمره خود را انجام دهند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین جاسازی ابزار تقلب در بدن داوطلبان

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: در آن سال که اینترنت قطع شد، امکانات فعلی مقابله با تقلب‌ها در اختیار ما نبود؛ اما اکنون با دستگاه‌های تقلب یاب و آشکارساز حفاظت برقرار است.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی کلاهبردار به صورت ناجوانمردانه سعی می‌کنند از مردم پول بگیرند. از داوطلبان خواهش می‌کنم که به این افراد پول ندهند. پرونده‌هایی داشتیم که این باند‌های کلاهبردار از داوطلب و خانواده اش اعتراف گرفته‌اند و با این اعترافات آن‌ها را تهدید کرده‌اند. ۱۹ هزار نفر را رصد کردیم که کانال‌های مدعی تقلب را ترک کردند.

معاون وزیر علوم یادآور شد: به تمام داوطلبان توصیه می‌شود این کانال‌ها را تا زمان برگزاری کنکور ترک کنند؛ زیرا اگر با آشکارساز‌ها متوجه شویم که تجهیزات گرفته‌اند حتی اگر از تجهیزات استفاده نکنند هم متخلف محسوب شوند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به اینکه تجهیزات هندزفری و موبایل واره در قالب تبانی خریداری شده و جاسازی شده است، افزود: روز گذشته دو کانال بزرگ با ۵۰ هزار فالور را دستگیر کردند. دلیل اینکه خریداری تجهیزات تخلف محسوب می‌شود، این است که تعداد زیادی از داوطلبان رفتند تجهیزات هندزفری و موبایل واره خریده‌اند. این دستگاه‌ها در قالب تبانی خریداری شده و جاسازی شده است. فرد در ابتدایی که وارد حوزه می‌شود، به محض روشن شدن آن توسط دستگاه‌های ما سیگنال‌ها دریافت می‌شود و صورت جلسه می‌شود.

پورعباس تاکید کرد: برخی از افراد به دکتر مراجعه کرده‌اند و ابزار‌های جاسوسی برای کنکور را در بدن کار گذاشته‌اند. حتی قبل از فرآیند آزمون هم اگر داوطلب این ابزار‌ها را داشته باشد متخلف محسوب می‌شود و از آزمون محروم می‌شود. این موبایل واره‌ها ابزار جاسوسی هستند و اگر خریداری شود؛ یعنی شبکه‌ای پشت این موضوع است. موبایل ساده‌ای نیست که بتوان آن را یک تخلف محسوب کرد. بسیاری از این افراد به دکتر مراجعه کرده‌اند و این ابزار‌ها را در بدن کار گذاشته‌اند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه عده‌ای اجیر می‌شوند که به محض توزیع سوال در جلسه آزمون، با ابزار‌های جاسوسی از سوال عکس بگیرند، اظهار کرد: با توجه به تمام تمهیداتی که در نظر گرفته شده است امکان ندارد که تا قبل از بازشدن در مخزن هیچ انسانی با سوالات تماس داشته باشد. تا ساعت ۸ صبح که سوالات در قرنطینه است هیچ امکانی برای دسترسی به سوال وجود ندارد. اما ما می‌دانیم که عده‌ای اجیر می‌شوند که به محض توزیع سوال در جلسه آزمون، با این ابزار‌های جاسوسی از سوال عکس بگیرند و به بیرون ارسال کنند و در بیرون عده‌ای این سوالات را حل کنند.

به گفته وی، پارسال سه نفر سه صفحه را عکس گرفتند و در عرض چند دقیقه دستگیر شدند. ممکن است عکسی بیرون بیاید؛ اما مطلقاً پاسخی به حوزه نمی‌رود. همه دستگاه‌های مخابراتی را پارسال کشف کردیم و امسال هم با دستگاه‌های آشکارساز تمام حوزه‌ها را پوشش می‌دهیم.

پورعباس یادآور شد: نظام آموزش عالی بر اساس عدالت آموزشی و کارآیی سنجش ورودی دانشگاه‌ها تعریف می‌شود. یک مصوبه‌ای علاوه بر مصوبه سال گذشته در شورای امنیت کشور تصویب شد تا آزمون سراسری به سلامت برگزار شود. داوطلبی که در جلسه آزمون گرفتار شود متخلف محسوب می‌شود. مجرمان با متخلفان متفاوت هستند و پلیس فتا وقتی افراد شبکه‌های متقلب را دستگیر می‌کند آن‌ها با یک تا ۵ سال زندان مواجه خواهند بود.

دیگر خبرها

  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
  • مدل تازه تقلب در کنکور؛ پای ابزار جاسوسی در بدن وسط آمد!
  • عجیب‌ترین جاسازی ابزار تقلب در بدن داوطلبان
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • کوتاه‌تر شدن مراحل درخواست خودرو در تپسی
  • با کالاف دیوتی موبایل استعدادتان را به چالش بکشید و بهترین شکل خودتان را نشان دهید!
  • رونمایی از هوش مصنوعی مایکروسافت برای انجام کارهای ساده
  • نظارت بر ٣ هزار و ١٨٦ درخواست انتقال پسماند صنعتی و ویژه در کشور