Web Analytics Made Easy - Statcounter

حزب حاکم در زیمبابوه از موگابه خواست استعفا کند.

به گزارش عصرایران به نقل از رویترز، حزب حاکم در زیمبابوه یعنی "اتحادیه ملی آفریقایی زیبابموه - جبهه ملی" به طور رسمی از رئیس جمهور این کشور خواست از سمت خود استعفا دهد. این در حالی است که با اقدامات شبیه کودتای ارتش زیمبابوه، موگابه عملا از قدرت کنار گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بیانیه رسمی این حزب آمده است نمایندگان از همه کمیته های هماهنگی حزب در 10 استان زیمبابوه روز جمعه نشستی را برگزار کردند و درباره دعوت از موگابه برای کناره گیری از قدرت ودبیرکلی حزب به توافق رسیدند.

رابرت موگابه



حزب همچنین از همسر موگابه یعنی خانم "گریس موگابه" هم خواست از عضویت حزب خارج شود.
گفته می شود موگابه تلاش می کرد بعد از خودش، همسرش رئیس جمهور شود.

موگابه 93 ساله حدود 30 سال در راس قدرت بود.

حزب حاکم قبل از این هم گفته بود موگابه  به دلیل سن بالا، کنترل حزب و کشور را از دست داده است.

حزب حاکم تصویب کرده است که امروز شنبه تظاهراتی در پایتخت (هراره) در حمایت از اقدامات نیروهای مسلح در زیبمابوه برگزار شود.


شادی مردم پایتخت زیمبابوه از سرنگونی موگابه

نیروهای ارتش در زیمبابوه روز چهارشنبه مراکز اصلی و استراتژیک پایتخت این کشور را در کنترل خود گرفتند و رئیس جمهور رابرت موگابه را در اقامت اجباری قرار دادند.

در روز پنجشنبه هم فرماندهان ارتش با موگابه دیدار کردند و از او خواستند به صورت داوطلبانه از سمت خود استعفا کند ولی موگابه این درخواست را رد کرد.

ارتش گفته است که اقدامات اخیرش علیه افراد فاسد در قدرت بوده است و این فاسدان در اطراف رئیس جمهور موگابه جرایمی را انجام دادند که منجر به فاجعه های اجتماعی و اقتصادی در زیمبابوه شده اند.


ارتش زیمباوه در خیابان های هراره

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد

به گزارش همشهری آنلاین، رئیس بخش اطلاعات نظامی و فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی در جنگ غزه، در یک روز استعفای خود را اعلام کردند.

به گزارش یدیعوت آحارانوت، پس از اعلام استعفای امروز «آهارون هالیوا» رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش صهیونیستی به دلیل ناکامی در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی، «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد تا آگوست سال جاری میلادی از منصب خود استعفا خواهد کرد.

به گزارش فلسطین الیوم، «یهودا فوکس» فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی پس از سه سال خدمت در این سمت، تصمیم خود برای استعفا را به «هرزی هالوی» رئیس ستاد مشترک ارتش ابلاغ کرده است.

کارشناسان معتقدند طی روزهای آتی شاهد استعفای بیشتری از فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل عدم تحقق اهداف اعلامی خود در غزه برای نابودی حماس و ناتوانی در برابر مقاومت فلسطین خواهیم بود.

«رون بن یشای» خبرنگار نظامی روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت به شکست ارتش رژیم صهیونیستی در غزه اذعان کرد و گفت: «ما در غزه گرفتار شدیم.»

وی تأکید کرد هیچ جایگزینی برای حاکمیت حماس در غزه وجود ندارد و هیچ چشم‌اندازی هم برای پایان جنگ با حزب‌الله در مرزهای شمالی قابل تصور نیست.

کد خبر 846474 منبع: ایسنا برچسب‌ها اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • یک استعفای جنجالی دیگر در ارتش اسرائیل
  • استعفای فرمانده یگان ویژه ارتش اسرائیل
  • دومینوی استعفاها در رژیم صهیونیستی
  • چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت
  • دومینوی استعفا در ارتش صهیونیستی
  • فرمانده بزرگترین واحد امان در صف استعفا از ارتش رژیم صهیونیستی
  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل استعفا داد
  • رئیس رکن اطلاعات ارتش اسرائیل استعفا می‌دهد