Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرگ نرم، سالهاست که استان سیستان و بلوچستان را تنگ در آغوش گرفته است، اغلب شاخص های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در این استان رتبه های آخر را به خودش گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری اوشیدا؛ دیگر با اعتبارات و حرکت های معمول و مرسوم اداری نمی توان سرعت توسعه استان را تنظیم کرد، باید و باید با «شوکر توسعه» سر وقت این سرزمینِ به اغما رفته، آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اینک مردان بلاعمل، در ساختمان استانداری و ادارات کل استان، با انتصاب سید دانیال محبی نیا، باید جای خود را به کارشناسانی عمل گرا، مجرب و کارآزموده بدهند؛ دیگر ظاهرسازی، آمارسازی و ژست های مدبرانه و ناجیگری، برای آحاد مردم، آشکار شده است.

شخصیت محبی نیا، از کم گویی اش در بدو انتصاب، قابل تحلیل است، آنجا که شاعر نیکوگزین می گوید: «دوصد گفته چون نیم کردار نیست.»

باید مطالعه کرد، باید آخرین وضعیت را بررسی کرد، بدون هیاهوهای جناحی، قومی و منطقه ای، صرفاً برای رضای ذات احدیت، با مشارکت نیکانِ همه اقوام، به بازسازی این استان، کمر همت بربست.

سیستان و بلوچستان معجونی است از گروه های مختلف فشار، عده ای از سپر مذهب بهره می گیرند، اگر نشد شمشیر قومیت به دست می گیرند، جواب نداد، در قاموس کارشناس، مهندس و دکتر، ابراز فضل می کنند، عده ای در پشت صحنه، با نگاه به منافع صرفاً شخصی، سعی بر به کرسی نشاندن افرادی خاص برای بهره برداری منفعت طلبانه خود دارند و در این بین طیف وسیعی از مردم ما به دنبال، تصمیم‌گیری عقلایی در انتصابات و انتخاب طرح های توسعه زا و تحول آفرین هستند.

خوشبختانه استاندار منصوب شده، در کسوت معاون سیاسی و امنیتی در این استان قرار داشته و نسبت به مسائل عام و خاص این استان، آشنایی دارد و جریان های مختلف را با همه خوب و بدشان می شناسد.

حالا مردم استان در سکوتی جستجوگرانه منتظرند تا سید دانیال محبی نیا، دست به قلم برده، احکام جدید مدیران تیم کاری اش را در استانداری و به تبع آن در ادارات کل استان صادر کند و لب به سخن گشاید و حاصل بررسی های کارشناسانه اش را برای ادامه برنامه های توسعه استان به شکل «جهشی» و چگونگی حمایت از طرح های اشتغالزا و اقتصادی را اعلام کند.

مدیریت زمان، مهم ترین وجه در این فرصت اندک و پیش روی دولت است و نمی شود آن را با مرور زمان، تأنی بیش از حد و دست به عصا راه رفتن از دست داد.

عباس نورزایی

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله تروریستی راسک و چابهار طراحی اسرائیل بود

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اتفاقات اخیر در استان سیستان و بلوچستان نتیجه طراحی رژیم صهیونیستی بوده و این اتفاقات با اقدامات تروریستی قبلی متفاوت بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمد کرمی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: اقدامات اخیر تروریستی با هدف ایجاد تفرقه بین امت اسلامی و توسط گروه‌های وابسته به سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل با استفاده از سلاح‌های پیشرفته آمریکایی و اتباع بیگانه انجام شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: سیاست رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس خبیث بر ایجاد تفرقه استوار است که در این زمینه باید با آگاهی و بصیرت برخورد کنیم. باید در گرد و غبار فتنه همه مراقب باشند زیرا دشمن با برنامه و طرحهای ترکیبی عمل می‌کند بنابراین صحبت های نسنجیده در زمینه اتفاقات اخیر و معرفی نکردن رژیم صهیونسیتی به عنوان عامل اصلی این اتفاقات، دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم شان که همانا ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی است، نزدیکتر می کند.

وی خاطرنشان کرد: اتفاقات اخیر در استان سیستان و بلوچستان نتیجه طراحی رژیم صهیونیستی بوده و این اتفاقات با اقدامات تروریستی قبلی متفاوت بود.

کرمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تنبیه رژیم خبیث صهیونیستی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح در هدف قرار دادن پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی  و عملیات "وعده صادق" اقدام به موقعی انجام دادند.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: آمریکا، انگلیس و چند کشور اروپایی باهمراهی رژیم صهیونیستی و طراحی برای مقابله با پاسخ قاطعانه ایران نتوانستند جلوی ایران را بگیرند و دقیقاً پایگاه‌های نظامی مورد هدف قرار گرفتند. فرمایشات مقام معظم رهبری برای تنبیه این رژیم خبیث، هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی را شکست و باعث خوشحالی تمامی مظلومان دنیا شد.

وی تاکید کرد: اسرائیل به هیچ قانون بین‌المللی پایبند نیست و اگر ما در مقابل اسرائیل کوتاه می‌آمدیم او هر روز می‌خواست یک قدم جلوتر بیاید بنابراین باقدرت پاسخ داده شد و اگر بخواهد خطایی بکند مسلماً پاسخ قاطع‌تری دریافت می‌کند.

 کرمی با اشاره به تحریم‌های دوران مقدس افزود: شهید طهرانی مقدم پدر موشکی ایران با تلاش و ایمان توانست؛ صنایع موشکی ایران را ایجاد و توسعه دهد و ما اکنون شاهد به ثمر نشستن تلاشهای این شهید بزرگوار هستیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان داشت: دشمنان با طراحی برهم زدن ثبات بازار و ایجاد جنگ روانی برای پیشگیری از پاسخ ایران اقدام کردند که موفق نشدند. با اینکه جمهوری اسلامی ایران تحت تحریم‌های مختلفی بود اما شاهد پیشرفت بی نظیر در حوزه پهبادی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوعات مطرح شده در این نشست، با اشاره به لزوم داشتن نظام بانکی سالم بیان داشت: استان سیستان و بلوچستان یک استان بی‌نظیر و داری ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فراوان است و باید بتوانیم امور مربوط به سرمایه گذاری را تسهیل کنیم.

کرمی گفت: بخشی از این ظرفیت معادن بی نظیر استان است که می توان شرکت ها و کارخانه های فرآوری را برای بهره مندی از این منابع ایجاد کرد. باید تسهیلات لازم برای ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و راه اندازی صنایع فرآوری به مردم ارائه شود.

استاندار سیستان و بلوچستان اذعان کرد: برای تولید ثروت باید با تبدیل مواد خام در عرصه‌های دامداری، کشاورزی، معادن و .... به افرایش ارزش افزوده کالاها کمک کنیم و با ایجاد صنایع تبدیلی عامل ایجاد اشتغال برای جوانان باشیم.

وی با اشاره به اهمیت حوزه تجارت گفت: استان سیستان و بلوچستان با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد، یک استان  تجاری است که بخشی از این حوزه فعال شده و بخش‌هایی هم در حال فعال شدن می‌باشد.

کرمی تصریح کرد: دلایل عصبانیت دشمنان  و ایجادناامنی‌ها با توجه با اذعان خود تروریست های تکفیری، پیشرفت‌هایی است که در استان شاهد هستیم. کمک به توانمندسازی مردم، تلاش در کارها، داشتن نوآوری و خلاقیت مورد توجه مسئولان باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان در پایان با اشاره به ویژگی‌های مدیران کارآمد و ناکارآمد گفت: مدیران بایستی تاثیر برخورد مناسب با ارباب رجوع، انضباط در کار، ایجاد تغییرات مثبت و دوری از بروکراسی اداری همچنین جذب اعتماد مردم را در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آماده‌باش در سیستان و بلوچستان/ همه مدیران ‌پای کارند
  • تاکید استاندار سیستان و بلوچستان بر بسیج امکانات در مقابله با خسارات احتمالی سیل
  • توسعه صنعت ریلی، معضل بیکاری سیستان و بلوچستان را رفع می کند
  • اقدامات تروریستی اخیر سیستان و بلوچستان نتیجه طراحی اسرائیل بود
  • حمله تروریستی راسک و چابهار طراحی اسرائیل بود
  • ناامنی‌ هایی که باهدف ایجاد تفرقه بین امت اسلامی طراحی شده
  • رژیم صهیونیستی به هیچ قانون بین‌المللی پایبند نیست
  • سفر وزیر کشور به سیستان و بلوچستان با هدف توسعه امنیت در استان انجام شد
  • هدف تروریست‌ها جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است
  • سرمایه‌گذاری‌های مشترک با کشورهای همسایه توسعه یابد