Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-19@21:29:26 GMT

خرید بیش از 600 تن دانه روغنی سویا در گالیکش

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۰۸۱۵

خرید بیش از 600 تن دانه روغنی سویا در گالیکش

مدیر جهاد کشاورزی گالیکش گفت: کشاورزان این شهرستان تاکنون بالغ‌بر 600 تن سویای تولیدی در مزارع خود را به مرکز خرید تضمینی تحویل داده‌اند و عملیات خرید همچنان ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حبیب اله زارع در گفتگو با نیلکوه  با اشاره به اینکه در سال جاری سطح زیر کشت دانه روغنی سویا در شهرستان گالیکش 585 هکتار بوده است اظهار داشت: این میزان نسبت به سال گذشته حدود 70 درصد به دلیل خشک‌سالی، کاهش بارندگی و افت منابع آب زیرزمینی و استقبال کشاورزان منطقه از کشت شالی باوجود کم‌آبی کاهش‌یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود بالغ‌بر هزار و 100 تن دانه روغنی در این شهرستان تولید شود.

به گفته زارع قیمت خرید تضمینی امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش‌یافته و به 24 هزار و 964 ریال رسیده است و شرکت غله و بازرگانی دولتی مباشر خرید سویا از کشاورزان است.

وی گفت: در شهرستان گالیکش یک کارخانه روغن‌کشی وجود دارد که روزانه توان استحصال 500 تن روغن رادارند.

اجرای 43 هکتار سیستم آبیاری نوین در گالیکش

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: اجرای این طرح‌ها باهدف مدیریت و مصرف بهینه آب در دستور کار قرار داده‌شده است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بالغ‌بر 42.6 هکتار سیستم آبیاری نوین بااعتبار بلاعوض یک میلیارد و 990 میلیون ریال اجرا گشته به کشاورزان تحویل داده‌شده است.

زارع خاطرنشان ساخت: همچنین با برداشت محصولات تابستانه عملیات اجرایی 257 هکتار دیگر از سیستم‌های نوین آبیاری بااعتبار بلاعوض 15970 میلیون ریال در سطح شهرستان آغازشده است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذرماه این پروژه‌ها تحویل کشاورزان شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش تصریح کرد: با توجه به بحران کم‌آبی و خشک‌سالی در سطح شهرستان استفاده صحیح و درست از منابع آبی امری لازم و ضروری است و با توجه به این‌که 92 درصد آب در بخش کشاورزی مصرف می‌شود نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های اساسی و هدفمند مبنای کار قرار داده شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مجید نبی پور گفت: خرید گندم فقط از کشاورزی که نام آن در سامانه پهنه بندی ثبت شده است انجام می‌شود.

وی با تاکید بر نظارت دقیق خرید گندم برای جلوگیری از قاچاق، افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۴ کمیته متشکل از کارشناسان و مدیران استانی از مزارع ۸ شهرستان بازدید کرده اند.

عبدالرضا سیداحمدی، سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نهاده‌های مختلف کشاورزی از جمله بذر، کود فسفاته و پتاسه بیشتر از سال زراعی پیش از آن توزیع شد.

وی با اشاره به برداشت محصولات استراتژیک در استان تصریح کرد: عملیات برداشت در اردیبهشت ماه شدت بیشتری خواهد گرفت.

سیداحمدی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است همچنین ۲۰ درصد کلزای کشت شده معادل ۱۲ هزار تن خریداری شده است.

وی می‌گوید: امسال خرید کلزا توسط بخش خصوصی به صورت تضمینی خریداری می‌شود و مباشر آن تعاون روستایی است.

سیداحمدی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید با معرفی نامه محصول کلزای خود را تحویل دهند، گفت: ۸۲ هکتار از مزارع چغندر قند نیز تاکنون برداشت شده است.

جمیل ضافی پورزرگانی، رئیس تعاون روستایی خوزستان گفت: از ابتدای برداشت گندم تاکنون ۱۲ شهرستان وارد عملیات برداشت شدند، در حالیکه این تعداد در سال گذشته ۴ شهرستان بوده است، همچنین در خرید کلزا نیز از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰ شهرستان عملیات برداشت را انجام داده اند.

وی افزود: ۶۳ مرکز خرید از ابتدای فصل برداشت محصول گندم و ۳ مرکز، خرید کلزا را بر عهده دارند.

ضافی پور زرگانی ادامه داد: ۱۴ هزار و ۸۹۸ تن کلزا تاکنون از کشاورزان خریداری شده است که این میزان در سال گذشته ۸ هزار تن بوده است.

دیگر خبرها

  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • پیش بینی برداشت پنج هزار تن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • پیش بینی برداشت پنج هزارتن دانه روغنی کلزا در شوشتر
  • مبارزه علیه آفت‌ سن‌ گندم در مهاباد به ۱۵ هزار و ۴۰۰ هکتار رسید
  • دو برابر شدن کشت دانه روغنی کلزا در میاندوآب
  • آماده شدن ۱۴ سیلو برای خرید گندم در آذربایجان‌غربی
  • کشت دانه‌روغنی‌کلزا در میاندوآب ۲ برابر شد
  • تولید بی سابقه کُلزا در شهرستان دهلران
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم