Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@03:44:44 GMT

افزایش ۳ میلیارد دلاری صادرات ایران به چین

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۰۸۸۵

اقتصاد > بازرگانی - ایسنا نوشت: آمار تجارت خارجی چین در ۹ ماه ابتدایی سال ۲۰۱۷ بیانگر افزایش سه میلیارد دلاری صادرات کشورمان به چین در این بازه زمانی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

میزان تجارت دو کشور در ۹ ماه اول سال جاری میلادی بالغ بر ۲۷ میلیارد دلار بوده که تراز تجاری ۵۴۰ میلیون دلار به نفع ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره ۱۳.۸۸ میلیارد دلار کالا به چین صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ میلیارد دلار افزایش داشته است.

همانطور که از ارقام فوق بر می‌آید چین همچنان بزرگترین خریدار کالای ایرانی و بزرگترین صادرکننده کالا به کشورمان است. همچون سال‌های گذشته، نفت از مهمترین کالاهای صادراتی کشورمان به چین بوده و سهم نفت از کل صادرات کشورمان به چین ۸.۷۴ میلیارد دلار است. چین روزانه حدود ۶۳۳ هزار بشکه نفت از کشورمان نفت وارد می کند و بزرگترین خریدار نفت ایران محسوب می شود.

در راستای تحقق افزایش صادرات غیرنفتی لازم به ذکر است در این دوره ۹ ماهه ۵.۱۴ میلیارد دلار کالای غیر نفتی با وزن ۲۲.۷۴ میلیون تن به چین صادر شده است که از لحاظ ارزشی شاهد افزایش ۲۷.۸ درصدی و از لحاظ وزنی شاهد افزایش ۲۸.۱ درصدی آن هستیم.

35225

 

کلید واژه‌ها : صادرات غیرنفتی - کاهش صادرات -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست

به گزارش جام جم آنلاین، موسسه بین‌المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در گزارشی اعلام کرد که هزینه نظامی در سراسر جهان در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۶.۸ درصدی نسبت به سال قبل از آن، به بالاترین سطح رسیده است.

این موسسه در گزارش جدید خود نوشت: هزینه نظامی جهان برای نهمین سال متوالی افزایش پیدا کرد و با ۲۴۴۳ میلیارد دلار، به بالاترین سطح رسید.

همچنین هزینه نظامی در هر پنج منطقه جغرافیایی که این موسسه آن را تعریف کرده نیز افزایش یافته است.

آمریکا با سهم ۳۷ درصدی مجموع و همچنین هزینه ۹۱۶ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۳ در حوزه نظامی، همچنان از این حیث رکورددار است. چین نیز با سهم ۱۲ درصدی و هزینه‌کرد ۲۹۶ میلیارد دلاری به همراه روسیه با سهم ۴.۵ درصدی و هزینه ۱۰۹ میلیارد دلاری در سال گذشته، در رتبه دوم و سوم قرار دارند؛ ارقام از افزایش ۲۴ درصدی هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ حکایت دارد.

براساس اعلام این موسسه، اوکراین از حیث هزینه نظامی در سال ۲۰۲۳ در رتبه هشتم کشورهای پرهزینه قرار گرفت. هزینه‌های نظامی این کشور در سال گذشته مقایسه با سال پیش از آن، با ۵۱ درصد افزایش به ۶۴.۸ میلیارد دلار رسید؛ این رقم ۵۸ درصد مجموع هزینه‌های دولت کی‌یف را شامل می‌شود.

منطقه خاورمیانه نیز شاهد افزایش ۹ درصدی هزینه نظامی بود به طوری که هزینه نظامی رژمی صهیونیستی در بحبوحه جنگ غزه، با افزایش ۲۴ درصدی به ۲۷.۵ میلیارد دلار رسید.

دیگر خبرها

  • هزینه نظامی جهان در سال ۲۰۲۳ رکورد شکست
  • صادرات ۲۸۶ میلیون دلاری ایران به پاکستان در ۳ ماه
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • تامین ۳ میلیارد دلاری ارز برای کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری
  • فایننشال تایمز: ایرانی‌ها در دور زدن تحریم‌ها استاد شده اند | چرا بایدن علاقه ای به افزایش تحریم نفتی ایران ندارد؟
  • ایرانی ها استاد دور زدن تحریم
  • افزایش ۱۲۲ درصدی صادرات کالا از استان چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۲۰.۵ درصدی صادرات محصولات غذایی و کشاورزی ایران در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۶.۳ میلیارد دلاری صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در سال ۱۴۰۲