Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد - فرماندار مهدیشهر ضمن بیان اینکه مردم این شهرستان در آینده نزدیک صاحب مرکز مذهبی و فرهنگی در مشهد می شوند، گفت: این امر سفر زائران مهدیشهری را تسهیل می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن ارگی صبح شنبه در دیدار از روند اعزام اردوی زیاری تشکل های دینی و مذهبی استان سمنان به مشهد مقدس با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ضمن بیان اینکه مرکز فرهنگی، اقامتی مهدیشهر مطالبه مردمی است، بیان کرد: این امر با پیگیری های صورت گرفته توسط فرمانداری، امام جمعه، مسئولان ارشد استانی و شهرستانی و همچنین همت مردم در کنار عزم هیئت های مذهبی شدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ساخت یک مرکز فرهنگی ویژه مهدیشهری ها در مشهد مقدس در دستور کار قرار داشته و امیدوارم روزی شاهد احداث و راه اندازی این مرکز در پایتخت فرهنگی ایران اسلامی و در جوار مرقد علی بن موسی الرضا(ع) باشیم.

فرماندار مهدیشهر همچنین از عزم تشکل های دینی در برگزاری اردوهای مشترک در مشهد مقدس نیز تقدیر کرد و گفت: زیارت امام هشتم (ع) و حب اهل بیت(ع) به طور کلی ریشه در اعتقادات و تار و پود زندگی ما شیعیان دارد و این امر به خصوص در بین مردم مهدیشهر، بسیار مورد تاکید است.

تشکل‌های دینی ظرفیت ترویج فرهنگ اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست ضمن بیان اینکه تشکل‌های دینی ظرفیت ترویج فرهنگ اسلامی هستند، گفت: تشکل های دینی و هیئات مذهبی را می توان بزرگترین شبکه تبلیغی در جهان نامید لذا باید با برنامه ریزی و حمایت مستمر، از این ظرفیت های مناسب در راستای تروجچ دین، بهره برد.

حجت الاسلام علی شکری بیان کرد: تبلیغات اسلامی با ظرفیت هایی که در درون خود دارد مانند موسسات قرآنی، خانه های قرآنی، تشکل‌های دینی، کانون های فرهنگی، هیئت مذهبی، مداحان، روحانیان اعزامی و مستقر، رسانه های مجازی و ده ها مورد دیگر همواره در صف نخست ترویج فرهنگ دینی حضور داشته اما این مقوله جز با حضور اعضای هیئات مذهبی که همان مردم هستند، میسر نمی شود.

وی افزود: ساماندهی و اعزام عزاداران به مراسم شهادت علی بن موسی الرضا(ع) یکی از اقداماتی است که همه ساله در روزهای پایانی ماه صفر برگزار و خوشبختانه شاهد هستیم که هرسال جمعیت استان سمنان که در این مراسم حضور می یابند، بیشتر از سال گذشته می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۰۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست گفت: روحیه شهادت طلبی در بین جوانان گیلانی همواره وجود داشته و جوانان گیلانی با حضور در خط مقدم جبهه‌های مختلف انقلاب اسلامی، از عناصر اصلی جبهه حق علیه باطل و حفظ انقلاب اسلامی به شمار می‌آیند و این روحیه باید از سوی اساتید دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به جواب دندان شکن ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» افزود: همانگونه که در جبهه نظامی تمام قد در مقابل دشمنان ایران اسلامی ایستادگی می‌کنیم ، در جبهه جنگ‌های ترکیبی هم باید این اقتدار را افزایش دهیم و این امر به نقش آفرینی اساتید بسیجی و تحول فضای فرهنگی دانشجویان نیاز دارد.

وهب جعفریان مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان هم در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه بسیج در اعتلای نظام اسلامی گفت: امروزه ترویج تفکر بسیجی در فضای آموزشی دانشگاه‌ها نقش مهمی در دستیابی به اهداف و ِآرمان‌های انقلاب اسلامی دارد و این مهم می‌تواند ضمن تربیت دانشجویان انقلابی، به تحقق تمدن نوین اسلامی منتهی شود.

محمد دوستدار سرپرست دانشگاه گیلان هم در این نشست با اشاره به فضائل بسیج گفت: تربیت استادان بسیجی برای نقش آفرینی هرچه بیشتر و موثرتر در عرصه‌ی جهاد تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید در اولویت کار قرار گیرد تا دانشجویان بیشتری در مسیر دُرُست زندگی رهنمون شوند.

در این نشست جمعی از اساتید و روسای دانشگاه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را برای تقویت تفکرات سازنده بسیجی عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • حمایت ویژه مدیریت شهری از تشکل‌های مردم‌نهاد
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • ریل پیشرفت استان سمنان از مسیر تدوین پیوست فرهنگی می‌گذرد
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • بی‌توجهی مدیریت شهری گذشته به گرامیداشت آیین‌های مذهبی
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • دشمن در تلاش برای ایجاد دوگانگی و اختلافات قومی و مذهبی است
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است