Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این مرحله شما باید تغییراتی در خود ایجاد کنید. باید تلاش کنید جلوی چشم فرزندتان کمتر آرایش کنید. آن‌ها شما را الگوی خود می‌دانند و هرچه از شما ببینند الگو برداری می‌کنند. برای آرایش کردن به محلی بروید که در دید فرزندتان نباشید.به گزارش بلاغ، کافی‌ست تنها چند دقیقه از کودک تان غافل شوید و او را در اتاق خواب تان تنها بگذارید تا با صحنه‌ای آشنا برای بیشتر مادران مواجه شوید! کیف آرایش‌تان به طور کامل بهم‌ریخته و صورت فرزندتان پر است مواد آرایشی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در یک دستش ریمل و در دست دیگر رژ لب گرفته و با هیجان تلاش دارد خودش را آرایش کند. در این مطلب به نقل از مجله اینترنتی بیر کلیک به بررسی علاقه کودکان به آرایش کردن و راه‌های حل این مشکل می‌پردازیم.

 

 

 

اغلب همه بچه‌ها، به ویژه دختربچه‌ها تمایل بسیار زیادی به لوازم آرایشی دارند. البته رنگ‌بندی جذاب و بسته‌بندی ها‌ی متنوع لوازم آرایش در‌این حس کنجکاوی بی‌تاثیر نیست. همچنین نباید فراموش کنیم الگوبرداری از شخصیت‌های کارتونی، خانواده و مهم‌تر از همه خودتان، عامل اصلی کشیده‌شدن کودکان پای لوازم آرایش شماست.

منطقی باشید

برای فرزندتان توضیح بدهید که استفاده از اقلام آرایشی برای سن آن‌ها به هیچ وجه مناسب نیست. زیرا که اغلب افرادی از این وسایل استفاده می‌کنند که مشکل و نقصی روی صورت‌شان دارند یا قصد دارند جوان‌تر به‌نظر برسند. او را قانع کنید که کودکان به قدری بی‌نقص و زیبا هستند که احتیاجی به استفاده از این مواد ندارند. آن‌ها باید یاد بگیرند پوست لطیف‌شان در اثر استفاده از اقلام آرایشی آسیب می‌بیند.

جایگزین مناسب پیدا کنید

چه ایرادی دارد که دخترناز شما بخواهد خوشگلتر باشد؟ برای او گل‌سر، تاج، سنجاق‌سر و تل‌های خوش رنگ بخرید و شیوه‌های گوناگون بستن مو را به‌او یاد دهید و نشان‌دهید که این وسایل بخشی از لوازم آرایش متناسب سن اوست.

از گذشته خود بگویید

حتما شما هم یک روز بد را به‌خاطر می‌آورید که پوست لطیفتان در اثر یک شیطنت کوچک زخم برداشته بود. آن تجربه‌ها را به او گوشزد کنید تا بداند زخم یا خراش یا مشکلات پوستی آزاردهنده هستند. به او یاد دهید که استفاده زیاد از لوازم آرایش موجب آسیب به پوست حساس و لطیف او خواهد شد.

الگوی فرزندتان باشید

در این مرحله شما باید تغییراتی در خود ایجاد کنید. باید تلاش کنید جلوی چشم فرزندتان کمتر آرایش کنید. آن‌ها شما را الگوی خود می‌دانند و هرچه از شما ببینند الگو برداری می‌کنند. برای آرایش کردن به محلی بروید که در دید فرزندتان نباشید.

اقلام آرایشی را در دسترس نگذارید

کودکان اغلب رژ لب، لاک و رژگونه را بیشتر از سایر وسایل شخصی شما دوست دارند. سعی کنید محل مخصوص و دور از‌دسترس برای این اقلام هوس انگیز در نظر بگیرید.

اقلام آرایشی ویژه کودکان

این‌بار که دارید برای خودتان لوازم آرایشی خرید می‌کنید از فروشنده، لوازم‌آرایش ویژه کودکان بخواهید. این محصولات جدید ضد‌حساسیت هستند و آسیب خیلی کمتری به پوست حساس کودکان وارد می‌کنند. اگر شیوه تربیتی و آموزشی شما با این مسئله مغایرت ندارد می‌توانید با توجه به شرایط فرزندانتان برایش لاک یا رژ مخصوص بخرید.

 

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۱۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب

 دکتر شیما حلاج در گفتگو با ایفدانا با بیان اینکه اگر چه برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابیهای ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید؛ اذعان کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است

دکتر حلاج در پایان گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • انتقاد از آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران + عکس
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا هم برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • کیهان: دانشگاه‌های آمریکا و اروپا برای پوشش دانشجویان قوانین سختگیرانه دارند؛ چرا ما نداریم؟
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • راهکار هایی برای کنترل اشتها
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • پرتناقض‌ترین سن کودک کدام است؟
  • قتل مدیر عامل شرکت لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه | ۳۷ ضربه چاقو بر پیکر جوان ثروتمند