Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-16@15:50:11 GMT

اقدامات ارتش در رسیدگی به مصدومان زلزله غرب کشور

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۱۰۳۶

امیر سرتیپ «جلیل رجبی» با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط سامانه بهداشت و درمان ارتش در مناطق زلزله زده غرب کشور، اظهار کرد: از همان ابتدای اعلام خبر زلزله اقدامات این سامانه شروع شد و در اولین ساعات بیمارستان‌های صحرایی مستقر در کرمانشاه به منطقه سرپل ذهاب اعزام شده و شروع به فعالیت کردند.

وی افزود: سامانه جراحی محدود و بیمارستانی اصفهان نیز در ساعات ابتدایی به سر پل ذهاب اعزام شد و ظهر روز بعد نیز شروع به فعالیت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامانه بیمارستانی مربوط به نیروی هوایی ارتش نیز در همان ساعات نخست به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند. این سامانه‌ها فعالیت‌های مربوط به فاز حاد زلزله یعنی 2 و 3 روز اول زلزله را انجام دادند که نیروهای اعزامی شامل کادر جراحی مغز و اعصاب، ارتوپدی، جراحی عمومی، متخصص بی هوشی، مختصص طب اورژانس، پرستار و پیراپزشک بودند.

وی خاطرنشان کرد: در 2 و 3 روز اول بیش از 100 نفر در سرپل ذهاب مورد درمان اولیه توسط سامانه‌های ارتش قرار گرفتند و سپس به کرمانشاه منتقل شدند و تاکنون 106 عمل جراحی نیز انجام شده است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه موجب رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و احتمال تگرگ در برخی مناطق کشور خواهد شد.   این سامانه امروز کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شرق لرستان، جنوب و نیمه شرقی خوزستان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، جنوب و غرب اصفهان، شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شرق خراسان رضوی، جنوب و ارتفاعات کرمان، هرمزگان و غرب یزد را در بر می‌گیرد.   فردا نیز چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، شرق و نیمه جنوبی اصفهان، یزد، خراسان جنوبی، شمال شرق خوزستان و ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران درگیر این سامانه می‌شوند.   گستره بارش‌ها روز چهارشنبه به خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، فارس، یزد، جنوب اصفهان و ارتفاعات استان‌های تهران و مازندران می‌رسد.   احتمال آب‌گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزندگی و کاهش دید به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به نهال و درختان آسیب‌پذیر، از جمله مخاطرات این سامانه است.   سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در سفرهای برون‌شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابه‌جایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، تمهیدات لازم به‌منظور حفاظت از تولیدات کشاورزی و احتیاط در انجام هر گونه عملیات کشاورزی توصیه کرده است.    

دیگر خبرها

  • (ویدئو) آخرین وضعیت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • آخرین اخبار از فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
  • فعالیت سامانه بارشی از امروز تا چهارشنبه
  • زلزله سرپل ذهاب را لرزاند
  • زلزله ۳.۱ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند
  • آغاز فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور/ هشدار قرمز برای ۴ استان
  • فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور | هشدار قرمز برای ۴ استان 
  • زلزله ۳.۷ ریشتری سرپل ذهاب را لرزاند
  • وقوع زلزله ۳/۷ ریشتری در سرپل ذهاب
  • دلایل تعیین ١٥ خرداد به عنوان نقطه شروع تغییر ساعات کاری