Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، ابوالحسن فیروزآبادی به دارندگان کانال‌های تلگرامی هشدار داد به موازات فعالیت در این شبکه‌ها، در شبکه‌های اجتماعی داخلی نیز فعال شوند تا درصورت محدود سازی شبکه‌های خارجی با مشکلی مواجه نشوند‌.

فیروز آبادی درباره‌ی رمزگذاری شبکه‌های اجتماعی خارجی و نبود امکان اجرای فیلترینگ هوشمند روی این شبکه‌ها گفت:

بسیاری از پیام‌رسان‌‌ها هم‌اکنون از رمز استفاده می‌کنند و این موضوع امکان پایش را به ما نمی‌دهد، براین اساس طی مذاکره با پیام‌رسان‌های خارجی مانند تلگرام و اینستاگرام، از آن‌ها خواسته‌ایم قابلیت‌های دیگری ایجاد کنند تا بتوانیم سیاست‌های صیانت از ارزش‌های اسلامی را در شبکه‌های پیام‌رسان محقق کنیم و چنانچه این ملاحظات محقق شود، مشکلی پیش نخواهد آمد اما اگر این شبکه‌ها اقدام جدی به عمل نیاورند ما تدابیر لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزآبادی افزود:

درباره شبکه‌های پیام‌رسان خارجی، موضوعات مختلفی را دنبال می‌کنیم از جمله این که اولا سیاست‌های ایران را رعایت و از انتشار مطالب خلاف اخلاق جلوگیری کنند. همچنین از انتشار مطالبی که نظام اجتماعی را به هم می‌زند و مطالبی که با هدف تخریب منتشر می‌شود، ممانعت کنند. این‌ها موضوعاتی است که هر شبکه‌ی خارجی و داخلی که قصد فعالیت در ایران را دارد، باید رعایت کند و اگر این خواسته‌ها تامین نشود، ما راهی جز اعمال سیاست محدود‌کنندگی نخواهیم داشت. براین اساس، به شبکه‌های پرکاربر توصیه می‌کنیم سرورهای‌‌شان را به داخل ایران منتقل یا از سیاست‌های ایران تبعیت کنند.

وی همچنین به کسانی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند تاکید کرد که اگر دارنده گروه‌ها و کانال‌هایی با بیش از پنج هزار عضو در شبکه‌های خارجی هستند، به موازات فعالیت در این شبکه‌ها، در یک پیام‌رسان داخلی نیز فعال باشند تا اگر مجبور به اتخاذ سیاست‌های محدودکنندگی شدیم، لطمه‌ای به کار آنان وارد نشود. درباره انتقال سرور شبکه‌های اجتماعی خارجی به داخل ایران نیز مذاکرات همچنان در حال انجام است‌.

 

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۱۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابلیت‌های پیام‌رسانی در تردز آزمایش می‌شود

شرکت متا سرگرم آزمایش قابلیت‌های پیام‌رسانی برای شبکه اجتماعی تردز (Threads) است اما آنها را پیام مستقیم نمی‌خواند.

به گزارش ایسنا، در حالی که شبکه اجتماعی تردز، بیش از ۱۳۰ میلیون کاربر دارد، یکی از قابلیت‌های مهمی که کاربران اغلب از نبود آن شکایت دارند، امکان ارسال پیام مستقیم است. اما با گزینه جدید برای ارسال پیام به سایر کاربران تردز، این فقدان ممکن است به زودی برطرف شود.

شرکت متا، تست قابلیت‌های پیام‌رسانی را آغاز کرده که به اینباکس اینستاگرام متکی است اما اجازه می‌دهد پیام‌های جدید از اپلیکیشن تردز ارسال شوند. این ویژگی برای بعضی از کاربران تردز ظاهر شده است که اعلام کرده اند دکمه «پیام» را در بالای پروفایل کاربران دیگر مشاهده کرده اند. سخنگوی شرکت متا، این تغییر را تائید و اعلام کرد این شرکت، سرگرم تست قابلیتی برای ارسال پیام از تردز به اینستاگرام است.

تردز هنوز اینباکس اختصاصی ندارد و هنوز معلوم نیست که بالاخره صاحب اینباکس می‌شود یا خیر. آدام موسری، مدیر اینستاگرام، به دفعات گفته است نمی‌خواهد اینباکس جداگانه‌ای برای تردز ایجاد کند بلکه ترجیح می‌دهد اینباکس اینستاگرام در داخل تردز کار کند. سخنگوی متا اعلام کرد این تست پیام‌های مستقیم در تردز نیست.

بر اساس گزارش انگجت، هر چند قابلیت ارسال پیام در تردز، یک تجربه کامل ارسال پیام مستقیم نیست اما ارسال پیام از اپلیکیشن تردز بدون نیاز به سوئیچ به اینستاگرام، دستکم تجربه ارسال پیام از این شبکه اجتماعی نوپا را راحت‌تر می‌کند. با این حال، کاربران برای چک یا پاسخ دادن به پیام‌ها، همچنان باید به اپلیکیشن اینستاگرام مراجعه کنند.

شبکه اجتماعی متن محور «تردز» که سبکی مشابه «ایکس» دارد، در سال میلادی گذشته راه اندازی شد و ظرف مدت چند روز، ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرد اما فاقد ویژگی‌های اساسی بوده که شرکت مادرش می‌گوید به تدریج، اضافه خواهند شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فوت موتورسوار اصفهانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری
  • فوت موتورسوار اصفهانی بدلیل رعایت نکردن حق تقدم خودروی سواری
  • برخورد قاطع با کارکنان بدحجاب دستگاه‌های دولتی/ استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع است
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه اجتماعی بیشتر استفاده می‌کنند؟
  • ایرانی ها بیشتر از کدام شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ (+ اینفوگرافی)
  • ایرانی‌ها از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
  • قابلیت‌های پیام‌رسانی در تردز آزمایش می‌شود
  • واکنش غرب به تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران
  • (اینفوگرافیک) ایرانی‌ها بیشتر از کدام شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟
  • کاهش محدودیت سنی واتس‌اپ از ۱۶ به ۱۳ سال