Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@18:37:35 GMT

رشد 27 درصدی صید ماهیان استخوانی در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۱۲۹۰

رشد 27 درصدی صید ماهیان استخوانی در گلستان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان گفت: صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان از 21 مهر ماه آغاز شده و تا کنون نسبت به زمان مشابه سال قبل 27 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، مهندس محسن یحیایی با اشاره به گونه‌های صید شده در آب‌های استان، اظهار کرد: انواع گونه‌های ماهیان استخوانی شامل سفید، کپور، کفال، کلمه و سایر ماهیان از آب‌های استان صید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: تاکنون 82 هزار و 105 کیلوگرم ماهی از آب‌های استان صید شده که این رقم در سال گذشته 64 هزار و 785 کیلوگرم بوده و نشان از رشد 27 درصدی صید دارد.

یحیایی با بیان این‌که از بین این گونه‌ها، بالاترین درصد رشد به ماهی سفید اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: در بین گونه‌های نام برده، ماهی سفید با میزان 8 هزار و 987 کیلوگرم از رشد 204 درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان تصریح کرد: در فصل صید امسال 1420 صیاد در قالب 21 تعاونی پره، ماهیان استخوانی را از آب‌های دریای خزر  صید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 742 تن انواع ماهیان استخوانی شامل 333 تن ماهی سفید، 348 تن کفال، 16 تن کپور، 18 تن کلمه، 25 تن شگ ماهی و 2 تن سایر ماهیان از آبهای ساحلی استان گلستان صید شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۱۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت

 


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرعامل این شرکت از طراحی و تولید این دستگاه برای درمان عارضه‌های پا و حرکتی خبر داد و افزود: از این دستگاه به منظور سنجش میزان توزیع فشار روی کف پا به صورت ایستا و پویا استفاده می‌شود.

مجتبی گوهری افزود: این دستگاه با ارائه نمودار‌های متناسب با موقعیت و میزان فشار در هر نقطه از کف پا، محل دقیق نیرو‌های اضافی وارد بر کف پا را مشخص می‌کند و برآیند مرکز فشار بدن را نشان می‌دهد. با بهره‌گیری از این دستگاه می‌توان اطلاعات کاملی را برای تحلیل عملکرد پا و ناهنجاری‌های ظاهری و عملکردی آن بدست آورد. این دستگاه قابلیت سنکرون سازی با دوربین برای شناسایی راستای پا و زاویه آشیل را داراست. همچنین این دستگاه از قابلیت اتصال به دستگاه تراش دقیق، برای ساخت کفی طبی نیز برخوردار است.
(وصل دو شبکه کاملاً مجزا به طریقی که هیچ نوع شدت جریان ضربه‌ای قابل ملاحظه‌ای ایجاد نشود را سنکرون کردن می‌گویند)

وی با اشاره به نیاز آزمایشگاه‌های تربیت بدنی، مراکز توان‌بخشی، حوزه ارتوپدی و مراکز تحقیقاتی به این دستگاه، عنوان کرد: کاربرد دستگاه ما در مراکز ارتوپد فنی و حرکات اصلاحی گسترش یافته است و به کمک این ابزار آزمایشگاهی، ضمن شناخت منشأ و میزان ناهنجاری‌های کف پا و حرکتی، زمینه برای اقدامات درمانی بعدی فراهم می‌شود.

گوهری با اشاره به کیفیت مشابه سایر نمونه‌های خارجی در عین قیمت تمام شده پایین‌تر عنوان کرد: تاکنون با تولید و تجاری‌سازی این محصول، موفق شدیم ۱۰۰ دستگاه را به مراکز متقاضی تحویل دهیم. با توجه به قیمت مناسب‌تر و خدمات پس از فروش، امکان صادرات این محصول دانش‌بنیان به دیگر کشور‌ها وجود دارد.

مدیرعامل این شرکت فناور گفت: تولید این محصول به طور مستقیم برای ۴ نفر شغل ایجاد می‌کند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • صیدماهی در دریاچه سد مهاباد متوقف شد
  • صید ماهی در سد مهاباد متوقف شد
  • اقدامات غلط شهرداری برای از بین بردن سفید بالک‌ها؛ از آبشویی تا نصب کارت‌های زرد روی درختان
  • ۲۰ تن‌ ماهی قزل‌آلا از لرستان به خارج از کشور صادر شد
  • سرشماری بهاره قرقاول در گلستان آغاز شد
  • آغاز سرشماری بهاره قرقاول در گلستان
  • آغاز برداشت ماهی از قفس در گلستان
  • تشخیص بیماری‌های استخوانی با دستگاه ایران‌ساخت
  • تلف شدن تعداد انبوهی ماهی قرمز در دریاچه شورابیل اردبیل