Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-28@18:31:48 GMT

قیمت نفت دو درصد جهش کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۸۱۳۷۵

در پایان معاملات روز جمعه با بسته شدن یک خط لوله مهم آمریکا و انتظار از تمدید توافق اوپک، قیمت نفت پس از افت در ۵ جلسه متوالی، جهش کرد و ۲ درصد از ارزش از دست داده خود را دوباره به دست آورد.

به گزارش شریان نیوز،در پایان معاملات روز جمعه با بسته شدن یک خط لوله مهم آمریکا و انتظار تاجران از این‌که تمدید توافق اوپک باعث محدود شدن تولید خواهد شد، قیمت نفت پس از افت در ۵ جلسه متوالی، جهش کرد و دو درصد از ارزش از دست داده خود را دوباره به‌دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 هرچند قیمت‌ها تحت فشار افزایش تولید آمریکا و تردیدهایی در مورد این‌که روسیه هم از تمدید توافق اوپک برای کاهش تولیدات حمایت کند، برای اولین بار در ۶ هفته اخیر افت کرد. پس از اظهارات روز پنج‌شنبه وزیر انرژی عربستان سعودی که اشاره به تمایل اوپک برای تمدید توافق کاهش تولیدات در نشست ۳۰ نوامبر این گروه داشت، قیمت‌ها دوباره بازگشت.   قیمت نفت خام برنت با جهشی ۱.۳۶ درصدی یا ۲.۲ درصدی، در بشکه‌ای ۶۲.۷۲ دلار تثبیت شد در حالی که نفت خام تگزاس غرب آمریکا با جهشی ۱.۴۱ دلاری یا ۲.۶ درصدی در قیمت هر بشکه ۵۶.۵۵ دلار به کار خود پایان داد.   برای این هفته قیمت نفت خام برنت ۱.۳ درصد افت کرد و نفت خام تگزاس غرب آمریکا هم ۰.۳ درصد پایین‌تر به کار خود پایان داد.   پس از نشت خط لوله کی‌استون شرکت ترنس‌کانادا در داکوتا جنوبی این خط لوله که ۵۹۰ بشکه در روز از نفت آمریکا را منتقل می‌کرد، بسته شد.   به این ترتیب به علت کاهش عرضه نفت خام آمریکا قیمت شاخص آن اندکی افزایش یافت.   این هفته پس از این‌که داده‌های دولتی آمریکا نشان داد تولید نفت خام این کشور به رکورد ۹.۶۵ میلیون بشکه در روز در هفته گذشته رسیده است، قیمت‌ها با وحشت از عرضه بیش از حد افت کردند. همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که ایالات متحده مسئول ۸۰ درصد از افزایش تولید جهانی نفت در طول دهه آینده خواهد بود.   طبق اعلام شرکت خدمات انرژی بیکر هیوگز جنرال الکتریک در روز جمعه، این هفته شرکت‌های انرژی آمریکا، تعداد چاه‌های نفت خود را بدون تغییر باقی گذاشتند.   منبع: رجا برچسب هاقیمت نفتنفتافزایشتگزاسغرب آمریکاکاناداجنرال الکترونیکنفت خامآمریکا مطالب مرتبط کاهش قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به 52 دلار
کاهش قیمت نفت برنت به محدوده 55 دلار
تحریم احتمالی ایران توسط آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
افزایش قیمت نفت با پایبندی جهانی به کاهش تولید
رکورد قیمت نفت اوپک پس از تحریم‌های جدید علیه ایران
احتمال افزایش شدید قیمت نفت
افزایش قیمت نفت/ ثبات در بهای فلز زرد
افت ۳ درصدی قیمت نفت در هفته‌ای که گذشت
قیمت نفت برنت کاهش یافت
کاهش قیمت نفت در بازار جهانی
چشم انداز بازار نفت پس از اجلاس 172 اوپک
ایران، قیمت نفت را برای آسیا کاهش داد
قیمت نفت از 50 دلار عبور کرد
تقوی:کاهش بهای نفت،دلار را گران کرد
نفت رکورد دوساله را شکست
ایران قیمت نفت خود را افزایش داد
نفت ۲۰۰ دلاری در راه است؟
قیمت نفت کاهش یافت

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست

قیمت طلا امروز، چهارشنبه (۲۷ مارس) به دلیل بازدهی پایین‌تر خزانه‌داری ایالات‌متحده ثابت ماند، اگرچه طلا در بازه محدودی معامله شد زیرا سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌های بیشتر در مورد سیاست فدرال‌رزرو بودند.

به گزارش ایسنا، بهای طلا پس از دو جلسه افزایش قیمت، در ۲۱۷۸ دلار و ۳۱ سنت در هر اونس ثابت بود. هر اونس طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱۷۳ دلار و ۷۰ سنت رسید.

بازده اوراق قرضه ایالات‌متحده در روز سه شنبه اندکی کاهش یافت. سرمایه‌گذاران اکنون مشتاقانه منتظر داده‌های شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده هستند که قرار است در روز جمعه منتشر شود. داده‌های روز سه‌شنبه نشان داد که سفارش‌ها برای کالاهای تولیدی ایالات‌متحده در ماه فوریه بیش از حد انتظار افزایش یافته است، در حالی که هزینه‌های تجاری برای تجهیزات نشانه‌های اولیه بهبود را نشان می‌دهد.

قیمت طلا در هفته گذشته پس از اینکه سیاستگذاران فدرال رزرو اعلام کردند که با وجود بالا بودن تورم اخیر، همچنان انتظار دارند تا پایان سال ۲۰۲۴ نرخ بهره را تا سه چهارم درصد کاهش دهند، به بالاترین حد خود رسید. آستن گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو گفت که سه کاهش نرخ بهره را برای سال جاری در نظر گرفته است.

بر اساس ابزار FedWatch گروه CME، معامله گران به احتمال ۷۲ درصد قیمت گذاری می‌کنند که فدرال رزرو در ماه ژوئن کاهش نرخ بهره را آغاز کند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش را کاهش می‌دهد.

اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌های آن در جلسه قبل از ۸۳۵.۳۳ تن در روز دوشنبه ۰.۶۲ درصد کاهش یافت و به ۸۳۰.۱۵ تن رسید. در همین حال، داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه فوریه حدود ۴۸ درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح از نوامبر رسید.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۲۴.۴۲ دلار ثابت ماند، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳.۷۰ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۳ درصد کاهش به ۹۹۰.۹۸ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ فروردين
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • سقوط بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۸ فروردين
  • تحلیلگران در مسیر صعود بیت‌کوین سردرگم شدند
  • ثبات قیمت جهانی طلا همچنان پابرجاست
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)