Web Analytics Made Easy - Statcounter

لندن - ایرنا - روزنامه فایننشال تایمز روز شنبه در گزارشی از نگرانی و از بین رفتن اعتماد سرمایه‌گذاران خارجی پس از بازداشت‌های اخیر در عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش ایرنا، فایننشال تایمز نوشت: درحالی‌که نخبگان و بازرگانان سعودی ماه گذشته در هتل «ریتز کارلتون» ریاض گرد هم جمع شدند، سرمایه‌گذاران خارجی از چشم‌انداز محمد بن سلمان برای مدرن سازی عربستان استقبال کردند؛ اما 10 روز بعد این هتل به زندانی لوکس برای شاهزادگان و تجار متهم به فساد تبدیل گردید و سبب شد تا نگاه بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی به بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان تغییر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشریه انگلیسی افزود: یک سرمایه‌گذار ارشد می‌گوید 'نیمی از ملاقات‌های من قرار بود در هتل ریتز صورت گیرد. اکنون می‌خواهند که در آنجا سرمایه‌گذاری کنم؟ هرگز چنین کاری نخواهم کرد. دیواری از پول که قرار بود روانه عربستان شود در حال فروپاشی است'.
فایننشال تایمز به نقل از سرمایه‌گذار دیگری نوشت: یک روز ما در رویای طلوع عصر جدید در عربستان به سر می‌بریم، اما روز بعد شاهد هستیم که هتل کارلتون ریتز را به زندان تبدیل می‌کنند. این اقدام چه پیامی را به ما می‌دهد. ما نیازمند ثبات هستیم.
این روزنامه انگلیسی افزود: درحالی‌که از نگاه عربستان سعودی، بازداشت‌های اخیر اقدامی لازم برای مبارزه با فساد به نظر می‌رسید اما سرمایه‌گذاران خارجی از سرعت و ابعاد آن به‌شدت نگران هستند. این اقدام همچنین با کاهش طولانی‌مدت بهای نفت که بر اقتصاد عربستان تأثیر منفی گذاشته هم‌زمان‌شده و ریاض سال گذشته با 79 میلیارد دلار کسری بودجه مواجه شده بود.
فایننشال تایمز در ادامه این گزارش نوشت: یک بانکدار غربی می‌گوید: رئیس من پس از سفر به ریاض پر اشتیاق بود اما حالا با خود فکر می‌کند که چه اتفاقی افتاده است.
این روزنامه انگلیسی تصریح کرد: بانکداران برای انتقال سرمایه‌شان به عربستان اطمینان می‌خواهند. برخی بانکداران اکنون از روانه شدن سرمایه از کشورهای عربی پس از تحولات سال 2011 به سوئیس خبر می‌دهند.
کمیته مبارزه با فساد عربستان به‌فرمان سلمان بن عبدالعزیز پادشاه و به ریاست پسرش محمد بن سلمان ولیعهد این کشور تشکیل شد و شماری از شاهزاده‌ها و وزیران پیشین این کشور را بازداشت کرد.
برخی رسانه‌ها نیز اعلام کردند که ولید بن طلال بن عبدالعزیز برادرزاده پادشاه عربستان و متعب بن عبدالله بن عبدالعزیز وزیر گارد ملی که ساعاتی پیش از این سمت برکنار شد، در میان بازداشت شدگان هستند.
به موجب فرمان ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، این کمیته در خصوص موضوعات مربوط به فساد اموال عمومی فعالیت خواهد کرد.
از جمله ماموریت های این کمیته مقابله با فساد و برخورد با دست اندازی به اموال عمومی اعلام شده است.
اروپام ** هـ ن **
ناشر: مدنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سیدحسن عاملی شامگاه سه‌شنبه در دیدار نوروزی اعضای شورای اداری استان اردبیل در دفتر امام جمعه اردبیل اظهار کرد: عاقبت بخیری و خداجویی در خدمت به خلق خدا است و رضایت الهی را باید در رضایت خدا جست.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهش تولید با مشارکت مردم خاطرنشان کرد: مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت و برای تسهیل کارهای آن‌ها با جدیت تلاش کنند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تبریک سال نو گفت: همچنان که توصیه شده دو روزِ انسان نباید مثل هم باشد، سال نوی ما هم باید با سال گذشته متفاوت و رو به پیشرفت باشد.

عاملی با بیان اینکه عاقبت بخیری و خداجویی در خدمت به خلق خدا است، افزود: فرصت خدمت نعمت خداوند به شما مسئولان است پس در رفع گرفتاری مردم تلاش کنید تا خدا از شما راضی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: کار اداری وظیفه است و شما مسئولان علاوه بر اینکه به این وظیفه خود درست عمل کنید، بلکه کار را برای رضای پروردگار انجام دهید.

آیت‌الله عاملی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلاب محرومان است، بیان کرد: مسئولان باید حامی و پشتیبان محرومان باشند و به آن‌ها خدمت کنند.

وی گفت: با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، لازم است مسئولان و مدیران استان اردبیل با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت و برای تسهیل کارهای آنان با جدیت تلاش کنند.

کد خبر 6063181

دیگر خبرها

  • ارایه تسهیلات به سرمایه‌گذاران/ قوانین باید درست اجرا شود
  • سرمایه‌گذاران برای تحقق شعار سال پای کار باشند
  • آمادگی دولت برای رونق گردشگری در منطقه کامفیروز
  • مروری بر مهمترین تحولات سیاسی «آذر ماه» سال گذشته
  • رایزنی باقری با نماینده ویژه صدراعظم اتریش در امور سیاست خارجی
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • رشد اقتصاد در گرو اعتماد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • مسئولان با همه توان از سرمایه‌گذاران حمایت کنند
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان