Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با اشاره به اینکه متوسط کشوری ۲ و یک دهم تخت ملکی به ازای هر بیمه شده است، گفت: در فارس به ازای هر جمعیت بیمه شده، ۹ دهم تخت ملکی داریم و فارس، جز استان های محروم محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، دکتر اکبر امیری، مدیر درمان تامین اجتماعی استان فارس امروز (27 آبان) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان فارس بیش از 2 میلیون و 80 هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی دارد، گفت: این میزان با توجه به وسعت استان و جمعیت آن عدد ویژه ایست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با یادآوری این مطلب که متوسط کشوری 2 و یک دهم تخت ملکی به ازای هر بیمه شده است، افزود: در فارس به ازای هر جمعیت بیمه شده، 9 دهم تخت ملکی داریم و از این رو فارس، جز استان های محروم محسوب می شود

 

مدیر درمان تامین اجتماعی فارس با اشاره به اینکه به 2 شکل در خدمت مردم هستیم یکی از طریق مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی و دوم از طریق غیر مستقیم که اسناد دفترچه بیمه را شامل می شود، اضافه کرد: 18 مرکز سرپایی در شهرستان و یک بیمارستان ملکی 224 تختخوابی شهید بهشتی شیراز، در فارس وجود دارد.

 

امیری با تاکید بر اینکه چهار مرکز ملکی جدید در حال احداث داریم که 2 مرکز تخصصی درمانگاه تخصصی نورآباد و لار در دهه فجر افتتاح می شود، خاطر نشان کرد: درمانگاه داراب و سپیدان در حال ساخت است و درمانگاه های فسا و جهرم از تخصصی به پلی کلینیک ارتقا پیدا کرد.

 

وی اظهار داشت: شهید بهشتی شیراز دچار فرسودگی شده بود که با تعمیرات اساسی در برخی بخش ها انجام شد و تعمیر اساسی اورژانس آن هم انجام می شود و اعتبارات آن اختصاص می یابد.

 

امیری با یادآوری این مطلب که برای نخستین بار در کشور چند کار اساسی در حوزه آی تی انجام دادند، تاکید کرد: نرم افزار تجویز، کنترل و تزریق خون و همچنین نرم افزار مدیریت تخت های بیمارستانی ملکی طراحی و راه اندازی شده است و نرم افزار مدیریت تختخواب از سه ماه پیش در بیمارستان های ملکی کار را آغاز کرده و با هدف کاهش تردد بیماران به بیمارستان در نظر گرفته شده است.

 

وی از پیگیری ساخت بیمارستان 320 تختخوابی شیراز در بلوار حسینی الهاشمی خبر داد و یادآور شد: این بیمارستان در سال 91، کلنگ زنی شده اما به علت کمبود بودجه، اجرایی نشد و نظر داریم که احداث بیمارستان پیشرفته فانتزی نیست بلکه نیازی برای جامعه است.

 

امیری با اشاره به اینکه زرقان جمعیت بیمه شده قابل توجهی دارد و قطعه زمینی برای احداث درمانگاه به ما معرفی شده است، افزود: مردم شهر زرقان از این مهم بهره مند خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 95، بیش از 12 هزار میلیارد ریال هزینه برای درمان مردم فارس پرداخت کرده ایم، اضافه کرد: در فارس حدود یک هزار و 534 نفر پزشک خانواده در فارس داریم که این هزینه را در بخش درمان در فارس افزایش می دهد.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه مدیریت دارو و درمان در دفترچه های کنونی سخت است و برای همین مسئله حذف دفترچه ذکر شد و در امروز خدمات بدون دفترچه در مراکز ملکی ما انجام می شود، تاکید کرد: به خاطر اینکه مراکز طرف قرارداد در سیستم نرم افزار متصل نیستند در نتیجه هنوز امکان حذف کامل دفترچه عملیاتی نمی شود.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۱۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی ۲ بخش بیمارستانی به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت وجود بحران

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، منوچهر کمالی گفت: با توجه به اینکه طبق اعلام هواشناسی احتمال بارش باران همراه با رعد و برق، وزش باد شدید در استان وجود دارد، به تمامی مراکز درمانی و اورژانس‌ها اعلام شده است تا تمهیدات لازم جهت خدمت رسانی را انجام دهند.

وی افزود: در همین راستا بازدید از بخش اورژانس بیمارستان پیامبر اعظم (ص) انجام و در بیمارستان جلسه‌ای تحت عنوان کمیته مدیریت بحران برگزار شد.

کمالی خاطرنشان‌کرد: در کمیته برای تعیین تکلیف ۴۴ بیمار بستری در اورژانس زیر ۶ ساعت تصمیم‌گیری شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموعه درمانی بندرعباس ۲۸ تخت خالی دارد، تصریح‌کرد: آمادگی راه اندازی ۲ بخش به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت بحران کمبود تخت وجود دارد.

کد خبر 6080004

دیگر خبرها

  • طرح نظارتی بازار نورزو و رمضان در خراسان شمالی به پایان رسید
  • وزیر بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی در حال ساخت تهران بازدید کرد
  • راه‌اندازی ۲ بخش بیمارستانی به ظرفیت ۲۱ تخت در صورت وجود بحران
  • انجام بیش از ۵۰۰ هزار خدمت آزمایشگاهی در مراکز ملکی و غیر ملکی
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • مشکلی بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • مراجعه سرپایی به مراکز درمانی تحت پوشش تامین اجتماعی زنجان ۱۲ درصد افزایش یافت
  • دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • امسال ۹ هزار تخت بیمارستانی اضافه می‌شود/ افزایش ۶۵ درصدی ظرفیت پذیرش دستیاری پزشکی 
  • پوشش بیمه ای مادران داری سه فرزند وبیشتر