Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی جاده عشایری روستای "پنبه کال" بخش بازفت شهرستان کوهرنگ آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری؛ ساخت جاده عشایری، روستایی "پنبه کال" حد فاصل بخش بازفت شهرستان کوهرنگ با استان خوزستان با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: با تکمیل این محور شش کیلومتری سخت گذر، راه کوچ عشایر و تردد بین استان گرمسیری خوزستان بیش از سه ساعت کوتاه تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی زمانپور اعتبار مورد نیاز برای ساخت و تکمیل این جاده عشایری را 100 میلیارد ریال بیان کرد و گفت: این جاده از مرکز بخش بازفت به منطقه "شیخ علیخان" و به مناطق قشلاقی خوزستان ختم می شود.

وی با اشاره به مسدود شدن ایل راه های عشایری بخش بازفت با بارندگی در این منطقه گفت: با بازگشایی جاده "پنبه کال" بخش عمده ای از مشکلات رفت و آمد عشایر منطقه برطرف می شود.

شهرستان کوهرنگ سرچشمه رودخانه های کارون، دز و زاینده رود، بیشترین جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری را در زمان ییلاق در خود جای می دهد.

چهارمحال و بختیاری با داشتن 132 هزار نفر جمعیت عشایری به همراه یک میلیون و 500 هزار راس دام سبک، دومین استان عشایرنشین کشور پس از استان فارس است.

اقبال عباسی استاندار جدید چهارمحال و بختیاری در نخستین سفر شهرستانی خود به همراه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد از مناطق روستایی شهرستان محروم کوهرنگ دیدن کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۸۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ ریس فنی و حرفه‌ای شهرستان کیار از فعالیت ۱۰ حرفه در این آموزشگاه خبر داد.
حسین پور افزود: سیاه قلم و رنگ و روغن از جمله حرفه‌های آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو است.
شهر گهرو از توابع شهرستان کیار و در فاصله ۴۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تداوم بارش‌ها در چهارمحال و بختیاری
  • خسارت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی سیل اخیر به استان
  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • گشایش نخستین آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در گهرو
  • آغاز همایش ملی دانش سنتی محیط زیست کشور در دانشگاه شهرکرد
  • کوهرنگ و بلداجی خنک‌ترین نقاط چهارمحال و بختیاری
  • تحویل خانه‌های مددجویی در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه ساز در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • آغاز همایش تئاتر تک در چهارمحال و بختیاری